Maioneza,cum o preparam -maionese ,come la prepariamo


 

tehnica-de-preparare-a-maionezei

sono diverse modalita di preparare la maionese,e ognuno ha i suoi trucchi per non far impazire la maionese.ci sono quelli che mettono le uova intere ,ho solo il giallo che usano solo olio di girasole…insomma una diversita di ricette.Quello che e importante e di girare sempre nella stessa direzzione a di aggiungere piano-piano l’olio.Io vi presento la mia variante ,fino adesso la maionese non ha mai impazzito!

Sunt multe variante la aceasta reteta si multe trucuri pentru a avea o maioneza perfecta, sunt cei care o pregatesc doar cu ulei de masline, sau cei care folosesc oul intreg. Sunt putine ingrediente dar se pot face o multitudine de variante. Ceea ce e important si e in orice varianta valabil, e faptul ca trebuie sa amestecati mereu in aceasi directie si sa picurati uleiul incet. Eu va prezint varianta mea, pana acum nu am avut probleme cu “taiatul” maionezei nici cand am facut-o cu robotul, nici cand am pregatit-o manual.

Ingrediente/Ingredienti

1 galbenus crud/1  tuorlo
2 galbenusuri fierte/un turolo sodo
suc de lamaie sau mustar/succo di limone opp. senape
300-350 ml ulei de floarea soarelui/300-350 ml olio girasole
sare/sale

Preparare/preparazione

  1. Cu o furculita zdrobim bine galbenusurile fierte, adaugam galbenusul crud, sare si suc lamaie sau mustar.
  2. Cu o lingura de lemn (sau cu robotul) incepem si amestecam in mod constant si fara a schimba directia.
  3. Incepem sa picuram uleiul, cate putin fara sa exageram, ca sa nu riscam sa se “taie” maioneza.
  4. In caz ca se intampla sa avem probleme (se taie) picuram cativa stropi de lamaie.
  5. Se poate folosi simpla sau in amestec cu smantana, ketchup, usturoi.
  6. Dupa bunul plac puteti adauga o cantitate mai mare de ulei.

ITALIANO

  1. con una forchetta schiaciammo il tuorlo sodo,aggiungiamo il tuorlo ,sale,succo di limone opp. senape
  2. con un cucchiaio di legno ,(con le fruste) mescoliamo in modo constante seza cambiare direzzione
  3. aggiungiamo pian-pianino l’olio,per non far impazzire la maionese
  4. nel caso sfortunato aggiungiamo poche gocce di limone
  5. la maionese si può utilizare da sola opp. mescolata con.ketchup,panna,panna acida,aglio,prezzemolo
  6. se volete la cantita di olio puo essere più grande

27 Risposte to “Maioneza,cum o preparam -maionese ,come la prepariamo”

  1. Salmone con maionese al dragoncello – Somon cu maioneza si tarhon « Il Menu di Angela – Homepage Says:

    […] pregatim maioneza folosind galbenusul ,mustarul si ulei de floarea soarelui […]

  2. angela Says:

    ancutza ,uite ca poate acum te-a lamurit cornelia cum e povestea cu icrele false!speram sa iti placa!

  3. cornelia Says:

    Ancutza, eu spuneam mai sus ca am inlocuit cu gris painea inmuiata care se adauga de obicei la salata de icre. Nu cred ca poate iesi ceva comestibil doar din gris, ulei, lamaie si ceapa…Pe vremuri, cand nu gaseam icre, le inlocuiam cu o conserva de ton+gris+ceapa+lamaie…Asa aparut reteta de “icre fals”…Dar ca sa nu pui nici icre, nici peste nu se poate.. 😦

  4. angela Says:

    ancutza,am auzit si eu de reteta asta ,dar n am probat niciodata!asteptam sa vina cineva care a pregatit si vedem ce spune!

  5. Ancutza Says:

    Deci as putea sa fac icre ” false ” in felul urmator: fierb gris cu putina sare (in apa ?) , dupa ce se raceste , mixand incep sa adaug cate putin ulei , suc de lamaie si ceapa tocata fin. Mai trebuie ceva? N-o sa aiba gust de peste , dar o sa arate ca si icrele.

  6. cornelia Says:

    jeny, eu prepar deseori salata de icre, pt ca reprezinta una dintre gustarile preferate ale familiei mele. Prefer icrele de crap. In mare, le prepar ca tine, cu o mica deosebire insa : am observat, in timp, ca ies mult mai gustoase daca nu folosesc din prima mixerul, ci dupa ce, mai intai, le zdrobesc bine, cu o lingura de lemn, pana cand se albesc. Evident, este vorba despre cat de bine sunt zdrobite (inainte de a incepe sa adaugi uleiul) “ouale” de peste…Desigur ca si mixerul le mai zdobeste, dar intr-o mica masura…cele mai multe raman intregi, deci nefolosite de fapt…Iar dupa ce incepi sa pui uleiul, nu se mai sfarama nimic, doar se inmulteste compozitia..

    Apoi, eu nu am folosit nociodata, la icre, mustarul si nici nu am mai auzit de asa ceva. Insa cred ca ar fi ceva bun, asa ca il voi folosi si eu…chiar maine…

    In fine, altadata foloseam si eu paine muiata, dar de ceva vreme (de vreo 25 de ani…) folosesc doar gris fiert cu putina sare, de consistenta unei mamaligute moi, si racit. Il rastorn, rece, intr-un bol, il mai omogenizez cu mixerul, apoi incep sa adaug in el cate 2-3 linguri din icrele cu ulei. In final, mai adaug cele ce mai sunt necesare (de obicei, suc de lamaie si, evident, ceapa). Am procedat asa tocmai pentru a fi mai usoare pt copii..Si alor mei li se pare si acum unica forma de salata de icre “comestibila”, pt ca asa, cu gris, poti reduce semnificativ proportia de ulei…Si-apoi, chiar aspectul mazarat al grisului fiert este foarte asemanator cu acela al icrelor…

    Uneori, mai adaug in salata mea de icre si macrou afumat, curatat de pielita si de oase si sfaramat cu furculita….Mi se pare si mai bun asa…

    *Apropos : ati avut curiozitatea sa cititi cu mai multa atentie compozitia salatelor de icre din comert?..Daca nu stati bine cu inima, n-o faceti!!

  7. angela Says:

    jeny-nu zic ca nu as gusta ,dar sa fie pregatite gata de cineva dibaci! sa-ti traiasca baietii si sa-ti aduca o multime de bucurii!

  8. jeny Says:

    incearca,dar daca nu iti plac de fel ,nu stiu daca iti vor place,cand le prepari pui icre ,adaugi o lingurita de mustar si incepi sa le amesteci [eu folosesc mixerul] dupa ce ele sunt formate cat de cat incepi sa adaugi apa minerala cum am precizat m-ai sus eu le pun si un pic de zeama de lamaie iar spre final miez de paine inmuiat in apa sau lapte dupa posibilitati si ceapa tocata fin.Daca fii tai sunt pescari inseamna ca au o varsta destul de mare,fiul meu deabia face 9 ani iar cel mic abia a implinit anul si chiar si lui i-am dat icre dar f.f.putin pentru ca mi-a fost teama

  9. angela Says:

    ai mei baietii nici macar nu ating pestele (si sant pescari) daramite sa-l mai manance ! dar eu as incerca niste icre pregatite de tine! 🙂

  10. jeny Says:

    angela ,nici fiul meu nu mananca icre din comert in schimb cele preparate in casa de mine le mananca cu f.multa pofta

  11. angela Says:

    multumesc de informatie ,jeny! mie icrele nu imi plac deloc,pacat ca vad ca multa lume le apreciaza!

  12. jeny Says:

    da este apa minerala carbogazoasa ,o folosesc la maioneza si la icre dar la icre folosesc si un pic de mustar deoarece niciodata nu reusam sa le duc pana la capat.Acum imi ies si sunt si gustoase .

  13. angela Says:

    e prima data cand aud de chestia asta,e bine c macar am invatat ceva nou!

  14. Ioana Says:

    eu puneam cate un strop de apa in maioneza cand mi se parea ca e prea putina si asa se inmuia si mai lua ulei si se mai “inmultea” un pic…

  15. angela Says:

    jeny-folosesti apa minerala carbogazoasa? e interesanta chestia asta cu apa ,ca nu doar e mai putin gretoasa maioneza dar e si cu mai putine calorii!ceea ce nu strica!

  16. jeny Says:

    si eu folosesc reteta de maioneza a corneliei si nu se taie niciodata chiar daca uneori pica mai mult ulei si pentru ca maioneza sa nu iasa gretoasa eu folosesc apa minerala; pun ulei de 3ori iar a4 oara apa minerala [cate putin ca uleiul]si tot asa 😉

  17. angela Says:

    deci nu aruncati albusurile! eu mai fac prostia asta cateodata! 🙂

  18. Ioana Says:

    Maioneza se repara bine si cu putin albus crud ( din cel ramas de la galbenusuri ).

  19. angela Says:

    cornelia am descoperit o metoda noua de pregatit maioneza ,in curand am sa probez si sper sa imi iasa ,imi lipseste o chestie ca dca o aveam probam eu demult!

  20. cornelia Says:

    Desi maioneza Angelei (cu oua fierte si crude)este parca mai gustoasa, si eu folosesc de obicei metoda Ioanei. Si ca sa nu-mi fac nici o problema cu “taiatul”, pun de la inceput, impreuna cu galbenusurile crude, o bucatica de cartof fiert (cat o nuca) dat pe razatoarea mica. Apoi, chiar daca scapi ceva mai mult ulei…nu-i nici un bai !

    *Daca sunteti dispuse sa va jucati un pic (la ornatul platourilor cu aperitive, de pilda), puteti colora maioneza : o faceti rosie, cu cateva picaturi de suc de sfecla rosie, verde, cu suc de spanac proaspat, portocalie, cu suc de morcov …

    *Pentru salatele de cruditati, foarte buna este maioneza fara ou : 2 linguri de smantana se freaca (precum galbenusurile crude) cu 2 linguri de ulei (pus cate putin), cu o lingurita de mustar si cu putina zeama de lamaie.

  21. angela Says:

    noi avem direct picuratoare direct la sticla.oricum felicitari lui Radu pentru inventie!

  22. Ioana Says:

    eu folosesc doar galbenusuri crude si mustar. daca cumva da semne ca se taie, fac cum ai zis si tu, adaug o lingurita mustar si isi revine… dar nu am mai patit demult asta.

    ca sa picur uleiul folosesc un picurator folosit pentru coktailuri, asa nu scap ulei prea mult. Asta e inventia lui Radu 🙂 http://www.e-retete.ro/retete/picurator-pentru-ulei


Lascia un commento