Supa de salata – Zuppa di lattuga


La suppa di latuga e un suppa tradizionale rumena si prepara per di piu nella Transilvania ,di solito si porta in tavola acompagnata da polenta con formaggio.Specifico che la ricetta originale prevede al posto del olio di usare lardo ,ma  noi non lavoriamo sui campi quidi dobbiao togliere delle calorie

Aceasta supa de salate se pregateste de obicei in Transilvania la noi in casa bunica pregatea intotdeauna si o mamaliga cu branza ca daca nu bunicul se plangea ca :”zama asta nu tine de foame numai imi spala matele “Va amintesc ca in reteta originala se foloseste slanina afumata taiata bucatele in loc de ulei ,dar cum ca e cam grasa eu am eliminat-o.

Ingrediente / ingredienti

  1. 1-2 capatani de salata / 1 cespo grande di latuga
  2. 200 g smantana / 200 g panna acida
  3. 500 ml lapte / 500 ml latte
  4. 1 ou / 1 uovo
  5. 1 catel de usturoi / 1 spicchio d’aglio
  6. 1 lingura de faina / 1 cucchiai farina
  7. 50 ml ulei / 50 ml olio
  8. 1-2 linguri de otet / 1-2 cucchiai aceto

Preparare/preparazione

  1. Spalam salata si o taiem
  2. Intr-o oala punem uleiul la incins dupa care adaugam faina si amestecam repede ,punem salata taiata dupa care o saram si punem laptele incetisor amestecand mereu.

  3. Adaugam apa calduta pana se umple oala si lasam sa fiarba circa 35 de minute.Stangem focul si lasam sa se raceasca putin

  4. Zdrobim usturoiul adaugam oul si smantana si le batem bine ,incetisor adaugam cate putina supa ca sa nu se intareasca oul si amestecam ,dupa care punem totul inapoi in oala.

  5. La  sfarsit dregem cu otetul si servim

ITALIANO

  1. laviamo la latuga e la tagliamo a strisioline
  2. in una pentla rosoliamo l’olio e aggiungiamo la farina ,mescoliamo bene e subito aggiungiamo li’nsalata .Continuiamo a mescolare,saliamo e piano-piano aggiungiamo il latte.Completiamo con del acqua calda
  3. lasciamo cuocere per circa 35 minuti e poi spegniamo i fuochi e lasciamo raffreddare
  4. mescoliamo aglio schiaciatto con l’uovo,la panna acida aggiungiamo della zuppa ,e continuiamo a mescolare .Tutto il composto lo rovesciamo nella pentola e assagiamo per il sale
  5. Mettiamo l’aceto ed e pronto da servire

17 Risposte to “Supa de salata – Zuppa di lattuga”

  1. maria Says:

    eu am mostenit reteta de la iubita mea mama….din Salaj….da…cu slanina fripta….acrita cu lapte acru….si la urma pusa papara…in rest totul ca in reteta ta…si este o bunatate de ciorba…eu o fac destul de des….

  2. Angela Says:

    Habana- tot asa cu papara o face si Adry! e tare buna zeama asta!

  3. Habana Says:

    Ciao, Angi!
    Este una dintre supele mele preferate. Eu o acresc cu lamaie. Separat fac o omleta din vreo 2-3 oua (paparaie), o tai in patartzele sau feliutze si o pun in oala de supa.
    Imi lasa deja gura apa! Te pup!
    O zi buna iti doresc!

  4. Angela Says:

    Sant curioasa cum o pregateste cumnata ,apropo din ce zona e ?

  5. gitana Says:

    pe la mine prin Moldova nu se facea aceasta zeama de salate … am auzit prima data la al meu barbat … caruia ii place mult, dar va puteti imagina ca eu nu o fac 😦 … dar imi vine cumnata in zona si o pun pe ea la treaba!

  6. Angela Says:

    Grazie!

  7. Angela Says:

    Adry – am mancat si eu asa cu papara taiata ,dar in varianta clasica imi place mai mult.Mai facea bunica tot asa o supa cu papara prin ea ,dar nu imi mai aduc aminte ce fel de supa era,parca supa de oua….

  8. adry Says:

    Ce bunatate!!! Si eu o mananc singura, dar asa mult imi place si nu ma deranjeaza ca o termin in doua zile!!!
    P.S o fac la fel ca tine, doar in plus, adaug si papara cu creste de slanina (aici feliute de speck) si o pun taiata aproape la sfarsit!!

  9. Angela Says:

    Dany ,apoi eu ce sa-ti mai spun ,ca ai mei nici macar nu manaca acelasi fel de mancare …

  10. dany Says:

    la mine in casa nu se mananca ceva gatit de azi pe maine…ci fff rar, doar de urgentza…ciorba o mananca al meu barbat si in tara…numai ca o schimbam acolo, ca se mananca mai mult la restaurant sau prin sat la oameni…asa se schimba nu este aceiasi ciorba…. dar acasa unde reusesti sa faci pt 3 pers? asa am devenit puturoasa…hahaha

  11. Angela Says:

    vezi de ce nu fac ciorba de burta….ca sa nu patesc ca si tine.Nici la mine nu mananca nimeni ciorba de burta si ce buna e…

  12. dany Says:

    smantana e o bunatate, dar nu cred ca imi mananca oamenii supa…nu iti spun cand fac ciorba de burta…. pina la urma manan eu, la pranz, seara asa pe 3 zile…

  13. Angela Says:

    Acum ai un motiv ca sa faci smantana in casa,reteta ti-am dat-o ,ai sa vezi ce bunatate iese!

  14. dany Says:

    mareatza supa…numai ca trebuie smantana romaneasca… sau sa o fac in casa


Lascia un commento