Socata – Succo di sambuca


succo-di-sambuca-socata pensavo che il succo di sambuca e una ricetta che si conosce solo da le  mie parti ,invece….mi sbagliavo! anche nel nord Italia si fa il succo di sambucco. 

eram ferm convinsa ca socata se face doar pe plaiuri mioritice …am gresit ! in nordul Italiei se foloseste mult aceasta reteta . 

Ingrediente/Ingredienti 

  1. 8 flori de soc/ 8 fiori di sambucco
  2. 450 g zahar  eu am folosit zahar brun/ 450 g zucchero  ,io ho usato zucchero di canna
  3. 100 g miere/ 100 g miele
  4. 1 g drojdie uscata / 1 g lievito secco
  5. 4,5l apa/ 4,5l acqua
  6. 3 lamai/ 3 limoni

Preparare /preparazione 

  1. intr-un borcan de 5 l punem florile de soc,lamaiile taiate  si drojdia
  2. amestecam zaharul si miere cu apa in asa fel inact sa se dizolve si umplem borcanul
  3. acoperim si punem borcanul in loc insorit
  4. a doua zi amestecam in borcan ,la fel si a treiazi cand este deja posibil sa fie buna socata ,deci gustam si vedem daca ne place ,daca nu mai lasam inca o zi la soare
  5. cand e pe placul nostru strecuram socata si o punem in sticle,nu umplem sticlele de tot ,trebuie sa lasam  un pic de aer
  6. punem sticlele la rece dupa care servim

ITALIANO 

  1. in un vaso di vetro di 5 l ,mettiamo i fiori i limoni tagliati e il lievito
  2. mescoliamo lo zucchero  e il miele con l’acqua dopo di che la mettiam nel vaso
  3. copriamo e mettiamo a sole
  4. il secondo giorno mescoliamo ,e faciamo lo stesso anche il terzo giorno ,quando può darsi che il succo di sambucco sia gia pronto quindi assagiate ,se non a abbastanza saporito lo lasciate ancora un giorno
  5. si passa al collino dopo di che si mette nelle botigglie ,no riempiamo le botiglie al massimo lasciamo un po’ di aria
  6. e buono freddo

 

da Picona!

28 Risposte to “Socata – Succo di sambuca”

  1. simona Says:

    SIMONA,MA NUMESC,SI-MI FACE PLACERE CA NE FACEM CUNOSCUTI IN LUME SI CU ALE NOASTRE PREPARATE,TRADITII ROMANESTI(SOCATA,CIORBA DE BURTA,SARMALE ECT…)AM SI PREGATIR SOCATA,MERSI TIE ANGELA PTR CA AM GASIT RETETA PE INTERNET

  2. dany Says:

    azi pe drumul de intoarcere din Toscana, am vazut o gramada de boscheti de soc, si m-am gandit la tine, oare cand vei face socata… normal, soc din padure, nu de pe autostrada, plin de praf si motorina…

    • Angela Says:

      Multumesc de gandul bun…eu culeg socul de pe camp, e departe de strada slava domunului.Anul asta am facut o data socata.

  3. Angela Says:

    Ciao,Denisa, o sa le placa cu siguranta prietenelor tale,zilele astea trebuie sa merg si eu la cules de soc!

  4. Denise Mihalcea Says:

    e minunatà, .nu-mi aminteam cum se face dar am gàsit reteta si vreau sà fac imediat ,tinind cont cà suntem in perioada cind sunt inflorite. la voglio far conoscere anche ale amiche mie,che sicuramente non la conoscono

  5. Angela Says:

    O,e bine ca ii place asa de mult la noi incepe deja sa se vestejeasca,anul asta as proba sa fac gem de soc ,din fructe ,sper sa reusesc!

  6. pichona Says:

    Michele si-a cumparat o damigeana pentru socata,heeeee
    Ii place la nebunie,la toata lumea spune de socata care i-am facut-o anul trecut…
    La mine in zona socul inca este verde…asa ca mai are de asteptat putin,heeeee

  7. Angela Says:

    Succes la socata ! In ce zona a Italiei esti?Mersi pt reteta de crema de zahar ars ,acum ca vine vara e minunata !

  8. myrella Says:

    mi-am amintit si eu de socata abia anul asta, chiar daca sunt in italia de 7 ani,azi am trecut pe langa un soc si am cules o multime de flori si maine am sa-mi cumpar ce-mi lipseste pt. a aface o socata adevarata.Multumesc pt. reteta ,nu-mi mai aminteam cum se face, cu siguranta va fi foarte buna.Azi am facut crema de zahar ars care a iesit foaaarte buna!se arde cam 100gr.de zahar,se tapeteaza vasul de sticla ,rezistent la caldura,cu zaharul ars,separat se bat 5 oua cu 7linguri de zahar se amesteca cu 800ml. lapte, se toarna peste zaharul ars si se baga la cuptor,180grade, pentru 40/50 min.se lasa la racit si se mananca cu mare pofta.Pofat buna!

  9. Angela Says:

    Bine ai venit Stefania! crede-ma in nordul Italiei fac un carnati de casa care e la fel cu cel romanesc!Stii cum e partea de nord a avut influente nemtesti la fel ca si la noi in Ardeal!

  10. Angela Says:

    cu placere si mai poftiti pe la noi!

  11. picona Says:

    Fetelor …fff buna ,aceasta reteta…
    Multumim Frumos Angela!

  12. Angela Says:

    ma bucur ca ti-e de folos reteta mea, si te mai astept la gasit de retete interesante
    P.S micutul se numeste .Lorenzo! si e un copil tare frumos si cuminte!

  13. dafloma Says:

    Multumesc Angela…e plin de flori de soc si nu-mi mai aminteam exact cum se face socata! Multumesc !
    (sunt cea care ti-a trimis prin pdf un site pt a alege numele nepotelului tau )

  14. Angela Says:

    Liliana- spor la treaba!
    Gitana – cu mare placere!

  15. gitana Says:

    Angela, daca faci si anul acesta, accept cu placere un pahar de socata! Ha, ha, ha … hai ca m-am autoinvitat.

  16. liliana Says:

    Ciao ,de cateva zile am zarit un soc si incepe sa infloreasca ,astept cu nerabdare sa imi fac si eu socata ca pe vremuri!

    • Stefania Says:

      Chiar acum am baut si eu si familia mea………….. sint in italia de 12 ani casatorita si am reteta inca de pe vremea cind traia bunica mea,ne facea vin de macese,dulceturi de zmeura,serbet,dulceata de fragi etc.Este f bun si nu stiam ca se foloseste si in nordul italiae,eu locuiesc la pescara,iar aici nici macar hreanul nu este cunoscut pe cind in nordul italiei este numit cren si italienii il folosesc

      • liliana Says:

        Ciao Stefania! si bunicul meu pregatea vin de macese ! Eu nu folosesc hreanul decat la muraturi ,dar asta in tara ca aici nu am pus muraturi deloc(m-am lenevit,ha)

  17. Angela Says:

    nu ma mira faptul ca acum doar au aparut florile de soc ,duminica am fost la munte si era plin de flori de soc !sucul de fructe de soc e sigur o noutate pt. mine….nu am mai auzit!ma bucur ca te-am auzit!ciao!

  18. Paula Says:

    Stiu ca e ciudat dar la noi doar acum au aparut florile de soc!
    Am facut si eu de dragul vremurilor de demult. Sambata am preparat doua borcane de 2,5 litri si acum am pus-o in sticle la frigider. E foarte interesant sa simti in gura un altfel de sifonat decat cel cu care ne-am obisnuit de la sucurile din magazin. Intr-un cuvant e minunata!
    Aici se pregateste si sirop din fructele de soc, cred ca e ceva nou si pentru tine Angela! Te pup!

  19. Angela Says:

    eu am folosit o dama de 5 l ,e un pic mai nasol ca scoti greu florile afara ,dar nu aveam asa borcan mare….anul trecut insa am folosit o oala de 5 l. cu capac trasnparent ca sa ajunga lumina la socata ,a iesit buna

  20. gitana Says:

    Daca sambata mai gasesc flori, fac si eu. Problema este ca nu am borcan in casa si sa-l cumpar doar pentru socata …

  21. Angela Says:

    adry-cred ca in zona ta s-a uscat deja socul…ar trebui sa se gaseasca mai laes la tara,desi cred ca sant putini care stiu sa-l recunoasca adry-nu exista posibilitatea de a mari pozele …imi pare rau!

  22. adry Says:

    Mie mi-ai trezit amintiri din copilarie (aduceam din gradina flori de soc) iar mama prepara sucul asta atat de bun!
    Pe aici pe la mine (prov. di SA) n-am vazut soc dar o sa ma interesez cine stie poate pe la tara?
    P.S Angela nu poti sa faci cumva sa se mareasca pozele pe care le pui din timpul prepararii retetelor (cum era pe celalalt site)! Pentru ochii mei (non più giovani!!!!) sunt tare mici!

  23. Angela Says:

    de chestia cu zaharul ars am aflat si eu doar zilele trecute ,se foloseste in Italia,eu nu am vrut sa probez din cauza ca am folosit zahar brun si miere si vroiam sa vad daca se simte diferenta la gust

  24. Ancutza Says:

    Mi-ai facut o pofta! Trebuie sa trec pe langa padure sa culeg flori de soc…Eu nu am pus niciodata zahar brun , in schimb pentru ai da o culoare mai inchisa pun sirop de zahar ars ( pun la caramelizat 2- 3 linguri de zahar si cand e gata pun o cana de apa si las sa fiarba pana se topeste zaharul). Ii da o culoare deosebita.


Lascia un commento

