Malai – Dolce con farina di mais


 

malai-1

dolce rustico rumeno,preparato nelle fattorie  con il yogurt fatto in casa e la farina macinata sul posto.

E o prajitura simpla, o reteta mai veche dar care e foarte gustoasa si foarte hranitoare (adica plina de calorii).

Sa va spun ce am patit eu cand am pregatit aceasta prajitura prima data pentru sotul meu, va povestesc eu ca sa nu va spuna el si sa fie si mai rau… deci ma roaga sotul sa-i pregatesc malai, eu ce sa fac iau caietul mamei cu retete si incep si caut, gasesc eu o reteta de malai si imi zic: “asta e, o pregatesc!” Rezultatul o scandura tare, uscata care nici reuseam sa o tai! Aoleu s-a gandit sotul meu, cu cine m-am insurat! El era obisnuit cu malaiul pregatit de soacra care e pufos, gras si bun! Nu va mai spun cum eram eu de nacajita, iar sotul stie asta pentru ca uneori imi mai aduce aminte de malaiul meu! Oricum din aceasta poveste putem invata ceva, exista o sansa pentru toti cei care cred ca nu stiu sa gateasca! Si ca sa nu uit in apararea mea – ca doar de aia am povestit eu prima ca sa pot sa ma apar – pot sa spun ca reteta aceea continea si faina alba, iar laptele folosit de mine era lapte de cumparat fara grasime.

Ingrediente/Ingredienti

1 l lapte acru gras sau iaurt/ 1 l yogurt greco
3 oua/3 uova
50 g unt topit/ 50 g burro scilto
200 ml ulei/200 ml olio
2 linguri de smantana grasa/ 2 cucchiai panna acida
un strop de sare/sale
5 linguri zahar/ 5 cucchiai zucchero
350 g malai grisat/350 g farina di mais

Preparare/preparazione

  1. Amestecam toate ingredientele. Deoarece faina de malai poate sa se umfle prea tare puneti la inceput o cantitate de faina mai mica si vedeti sa nu aveti un aluat prea gros, trebuie sa fie ca o miere groasa.* aceasta prajitura e cu atat mai buna cu cat laptele e mai gras!
  2. Punem la cuptor la 180C cu cativa fulgi de unt deasupra, pana vedem ca face o coaja aurie.
  3. E bun atat cald cu smantana pe deasupra cat si rece cu un pahar de lapte!

ITALIANO

  1. amalgamiamo per bene tutti gli ingredienti ,dato che la farina di mais di mais si adensa puo darsi che non c’e bisogno di tutta la quantita di mais ,mettete un po’ di meno e se notate ca l’imapsto e molle aggiungetene altra.l’impasto deve essere con un miele denso.
  2. si mette a forno con qualche fiocco di burro sopra  a 180 C finche sopra si forma una crosta dorata
  3. e buono sia caldo che freddo con  un bicchere di latte

14 Risposte to “Malai – Dolce con farina di mais”

  1. ramona Says:

    i-mi aduce aminte de copilarie ,:) doamne ce mai vremuri ,nu tu calculator,nu tu televizor ,dar parca toate aveau un gust inschimb acuma cam lasa de dorit ,bun malaiul:)

    • Angela Says:

      Ramona ,ai dreptate in zilele de acum ,mancarea are alt gust si de multe ori nu se potrivesc gusturile cu cele care au ramas din amintiri ,dar important este sa nu uitam acele clipe min unate!

  2. Angela Says:

    Alina -ce bucurie mi-ai dat cand ai spus ca puiutului tau i-a placut malaiul! Sa-i fie de bine si multumesc pt complimente!

  3. Alina Says:

    Vreau sa-ti multumesc foarte mult pentru aceasta reteta, pe care cum am descoperit-o am si pus-o in practica…si iti multumesc si in numele puiului meu micut, de 2 ani, care a mancat cu mare pofta malai si a mai cerut dupa prima portie…Felicitari sincere pentru munca depusa pentru acest blog…!

  4. Angela Says:

    nu,l-a pregatit Alina Gaia!

  5. gitana Says:

    Angela, credeam ca l-ai refacut si nu m-ai invitat …

  6. Angela Says:

    Prego! e tante cose buone!

  7. Alina Gaia Says:

    Ciao, ho preparato la tua ricetta……………ma quanto e buono…………………grazie

  8. Angela Says:

    ciao,ralu,sa va fie de bine!

  9. ralu' Says:

    L-am scos din cuptor de jumatate de ora, e bun! Si-i place si fetitei mele, vad.

  10. Angela Says:

    cu mare drag ,gitana!

  11. Gitana Says:

    Malai si Budinca cu corasla, imi aduc aminte de bunica … ce timpuri.

    Angela, cand mai faci malai sa ma inviti si pe mine.

  12. angela Says:

    exact Ileana,asta e o prajitura simpla si la indemana tuturor si mult mai sanatoasa decat anumite ciocolati care se gasesc in comert! ma bucur ca cunosti aceasta prajitura si mai ales ca ti-am stanit amintirile!

  13. Ileana Says:

    Da, ii simt gustul. Imi aminteste de copilarie.Taaare bun era!

    Cel facut de mama sau bunica. Am facut si eu dar niciodata atat de bun. Era moale si untos, scos din cuptor, aburind si mancat cu lapte proaspat era o delicatesa pentru copiii care nu stiam de ciocolata sau alte bunatati.

    Ma bucur sa vad reteta . Poate incearca si altii si reusesc. Merita!


Lascia un commento

