Lapte de pasare – Boule de neige


e il dolce della mia infanzia,con il suo aroma di buccia di limone nel latte caldo

E dulcele copilariei mele. ..cand il facea bunica ma innebunea aroma cojii de lamaie in lapte.

Ingrediente/ingredienti

4 oua/4 uova
90 g zahar/90 g zucchero
o lingurita faina/un cucchiaio farina
1 l lapte/1 l latte
un baton de vanilie
coaja de lamaie/ buccia limone

Preparare/preparazione

  1. Se taie batonul de vanilie in lung dupa care se pune in laptele cald timp de 15 minute ca sa se patrunda aroma. Inainte de a se folosi puteti strecura laptele de bobitele de vanilie printr-un tifon, eu nu l-am strecurat deoarece mie imi place sa vad puntuletele de la vanilie.
  2. Am pus laptele intr-o tigaie larga pe foc, am batut albusurile cu jumatate cantitatea de zahar pana s-au facut spuma dupa care am luat cu lingura din albus si am pus in laptele cald. Galustele din albus le-am intors in laptic(au nevoie cam de 2-3 minute pt. a se coace) dupa care cu paleta le-am scos intr-o tavita.
  3. Dupa ce le-am scos am adaugat in lapte coaja de lamaie si galbenusurile amestecate cu zaharul si faina(spuma) am mai dat un clocot am varsat crema de lapte peste galustele de albus si am pus la frigider. E f. buna rece
  4. Pt a obtine galustele rotunde puteti folosi lingura de inghetata.

ITALIANO

    1. si taglia a meta per il lungo la vaniglia e si mette a bollire nel latte  si lascia li per 15 minuti ,prima di utilisare il latte si può filtrare pertogliere le palline nere della vaniglia ,io non lo fatta per che a me piaciono
    2. ho messo il latte in un tegame largo sul fuoco ,a fiamma bassa,montiamo i bianchi delle uova con la metta quantita dello zucchero ,formiamo delle palline e le mettiamo a bollire nel latte caldo ,per fare le palline rotonde ho usato il cucchiaio per il gelato ,giriamo le palline e quando sono cotte(2-3 minuti) le tiriamo fuori su un piatto
    3. mescoliamo i tuorli con lo zucchero e la farina e mettiamo nel latte caldo ,aggiungiamo la buccia di limone ,lasciamo bollire un attimo e versiamo la crema ottenuta sule palline ,mettiamo in frigo ,e buono freddo

 

da Pichona

da Pichona

38 Risposte to “Lapte de pasare – Boule de neige”

  1. Angela Says:

    Pichona a probat si ea acest dulce si mi-a trimis si poza cu rezultatul!!!Sa va fie de buna,asa-i ca este bun?

  2. 7 links, le mie ricette più… – 7 linkuri, retetele mele cele mai … « Il Menu di Angela – Homepage Says:

    […] Lapte de pasare -Boule de neige perchè e una delle ricette con  piu visitatori -deoarece este una dintre retetele cu cei mai multi vizitatori! […]

  3. 2010 in review « Il Menu di Angela – Homepage Says:

    […] Lapte de pasare – Boule de neige April 2009 35 comments and 1 Like on WordPress.com, 4 […]

  4. Angela Says:

    Ciao Asr – cum zici si tu ,e chestie de gust mie imi place la nebunie .Oricum ma bucur ca iti plac alte retete de pe blog.Toate cele bune!

  5. asr1927 Says:

    arata superbine , dar ma alatur andradei… nu imi place, mi se pare gretos, bulgarasii mei au gust de ou fiert cu zahar:( in rest, felicitari pentru celelalte retete

  6. Angela Says:

    Dany- pe vremrile alea,laptele de pasare era ceva mai neobisnuit si apoi ca sa-l pregatesti trebuia portia de oua pe o luna …doamne ce vremuri

  7. Angela Says:

    Dany – acelasi raspuns il primeam si eu de la baietii intr-o vreme ,dar cum ca nu-i ascultam si faceam ce vroiam eu acum sau obisnuit si gusta din ce le pregatesc ,bineinteles daca sant ingrediente pe placul lor…

    Gitana – salutari lui Vasile!

    Habana- eram sigura ca si tu cunosti acest dulce,Ciao

    • dany Says:

      atunci ne apucam noi sa-l facem, il invitam si pe Vasile….la mancat
      imi aduc aminte ca impreuna cu clatite, era dulcele preferit dar si a timpurilor alea mai sarace…

  8. Habana Says:

    Ciao, Angi!
    Nu are rost sa-tzi mai spun ca “ma porti” in copilarie cu retztetele tale. LAPTELE DE PASARE era unul dintre preferatele mele!!
    Te pup!
    O zi buna!

  9. gitana Says:

    Arata foarte bine, dar din pacate este un dulce care nu ma inspira nici sa-l gust. Sunt sigura ca poate fi bun, dar ma impresioneaza. Nu stiu de ce …….. In schimb barbatu-meu este inebunit dupa acest dulce!

  10. Angela Says:

    nu se poate! asa de demult timp!trebuie musai sa i le faci la baiatul tau!

    • dany Says:

      baiatul meu a devenit ff sclifosit…adica cand-i spun ca vreau sa fac ceva din tineretze, una ca nu isi mai aminteste…sau imi spune ca decat sa nu-i placa , prefera sa nu fac…ca nu se stie daca-i plac…

      asta este el, mai fara educatzie…hihihi, sau direct ca màsa

  11. dany Says:

    sa imi placa, putin spus….
    problema e ca eu nu le-am facut de mai bine de 10 ani…

  12. Angela Says:

    sa nu imi zici ca iti place ….eu mi-am facut singura pofta!din cauza descoperirilor tale…ufffa

  13. dany Says:

    ia uite ce am descoperit…

  14. angela Says:

    si noi santem fericite ca ne-ai descoperit!ciao!

  15. Mara Says:

    minunat!!! chiar desertul copilariei!! cred ca n-am mai mancat asa ceva de 20 si ceva de ani, n-am stiut cum il facea bunica, dar de multe ori m-am gandit la gustul lui!! Acum o sa-l fac. (Aseara am facut placintelele cu ceapa verde si marar)

    sunt super fericita k v-am descoperit!

  16. Artur Erik Says:

    extraordinar mi so facut o pofta de mor=P~ .si eu mancam cand eram mic.ii foarte foarte bun!!!!P.s laptele de la mama provenea de la gashte””!!!hihiihih😉

  17. angela Says:

    andrada-cum zicea si Ioana esti singura persoana carei nu-i place laptele de pasare! mare pacat ,oricum speram sa gasesti alte dulciuri pe placul tau pe acest sit!

    fetelor-si laptele meu era de la porumbei! :p

  18. Ancutza Says:

    Ioana si eu am fost “prostita” ani la rand , doar ca laptele de pasare al mamei mele “provenea ” de la porumbeii din podul casei :p

  19. cornelia Says:

    Andrada – daca ai mancat lapte de pasare DE CATEVA ORI si de fiecare data a fost…gretos, scarbos, ba uneori chiar sfaramicios si uleios, cu siguranta nu este vorba despre acelasi desert ! Cel putin nu despre reteta de mai sus… Este un desert atat de usor incat este permis chiar in dietele bolilor de stomac, ficat, rinichi, pancreas etc, si este atat de agreabil incat il savureaza de la cei mai mici pana la cei batrani. Eu cred ca am preparat, in ultimii 35 de ani, cel putin o…tona de lapte de pasare, pe care s-au batut, cateva mii de oameni, din Romania si din alte cateva tari …Esti prima si singura de la care am auzit o asemenea opinie in ultima jumatate de secol (cat este viata mea🙂 ), dar…vinovat de asta nu poate fi decat cea /cel care ti-a servit ceva…gretos, scarbos, sfaramicios si uleios pe post de lapte de pasare…Poate vei avea ocazia sa-ti remediezi prima (ingrozitoare 😦 ) impresie 🙂

  20. Ioana Says:

    cum sa iasa uleios? n-are pic de ulei sau alta grasime? si ce poate deveni sfaramicios? e doar galbenus in lapte si spuma de albus, toate au texturi cremoase/fine. eventual daca nu e gatit bine spuma se imprastie in lapte… cred ca poate deveni un desert neplacut doar daca ouale nu sunt proaspete si au gustul acela neplacut, de statut…

    sau poate nu vorbim de acelasi desert. esti sigura ca e cel din poza?

    apropo! pe mine m-au prostit ai mei ani in sir ca e chiar lapte de la pasare. si acum imi amintesc cum ii intrebam de la ce pasare au laptele si ei imi aratau cuibul de randunele de la coltul casei. :p

  21. andrada Says:

    refuz sa cred ca laptele de pasare e un desert gustos. am mancat de cateva ori si mi s a facut greata. e scarbos shi daca nu se prepara bine poate deveni sfaramicios si uleios. gatiti si veti vedea :-&

  22. cornelia Says:

    IMPORTANT ! Este un desert care se poate servi si diabeticilor, pentru ca zaharul poate fi inlocuit aici fara probleme cu un indulcitor (de preferat cel lichid) : cand albusul este deja batut spuma tare, se picura doar cateva picaturi de indulcitor. De altfel, galustele de albus nu trebuie sa fie decat foarte putin dulci, chiar si cand se foloseste zaharul.

    * O varianta mai rapida de preparare a laptelui de pasare :

    -pregatim cratita cu laptele, pe aragaz;

    -pregatim, pe masa, un castron si o cratita (de preferat cu fundul mai gros);

    -separam ouale: albusurile in castron, galbenusurile in cratita;

    – punem laptele cu vanilie pe foc potrivit;

    – batem albusurile spuma tare, cu un praf de sare, si adaugam putin indulcitor;

    -formam bulgarasii de albus ( lingura cu care luam albusul trebuie, mai intai, muiata in laptele fierbinte, pentru a se desprinde apoi usor albusul !); ii punem la fiert; se scot cu spumiera pe un platou;

    -cand toti bulgarasii au fost fierti, cratita cu lapte se da deoparte de pe foc;

    -cu un tel, se amesteca bine galbenusurile cu un praf de sare, cu faina, putina coaja de lamaie si cu indulcitorul (merge perfect si putina esenta de rom!);

    -se toarna laptele inca fierbinte peste galbenusurile din cratita, amestecand continuu cu telul ( pentru o crema mai fina, laptele in care au fiert bulgarasii se strecoara inainte de a-l turna peste galbenusuri, pentru ca mai raman resturi de albus fiert);

    -se pune cratita pe foc mic; se amesteca incontinuu (se lipeste usor de cratita, iar daca focul e prea mare si fierbe in clocot,crema se poate “taia”);cand incepe sa se ingroase, mai lasam doar 1-2 min si stingem focul; turnam crema pe un platou;

    – se aseaza bulgarasii peste crema;

    -se caramelizeaza o lingura de zahar si se toarna suvite subtiri peste intreg platoul (in cazul diabeticilor, renuntam la acest “fason” !);

    *Se poate servi, la cerere, si cu cate o masura de inghetata, de preferat de vanilie… :p

  23. angela Says:

    ce pacat! sper sa gasesti alte retete pe placul tau !🙂

  24. alina Says:

    am facut si eu si nu imi place deloc….fiecare cu gusturile lui…

  25. angela Says:

    ciao Diana ,sant nist pastai subtiri de vanilie ,se gasesc la supermarket la raionul de delicatese,se poate inlocui cu zahar vaniliat!

  26. Diana Says:

    hmm..mi s-a facut o pofta de mor =P~ …arata super bine..desi nu am papat nicodata…dar de unde gasesc eu baton de vanilie?..se gaseste?..ca eu nu ma auzit nicodata de asa ceva😦

  27. Ioana Says:

    la supermarket gasesti batoanele in plicuri galbene de la Kotanyi, la raionul condimente. dar sunt scumpe si cum zicea Angela poti substitui cu zahar vanilat care e mai la indemana

  28. angela Says:

    interesanta chestia cu crema de cafea,dar in acest caz cred ca nu merge lamaia.

  29. maria Says:

    eu ammancat in Franta asa ceva senumea Ilè flotants,nu sant sigura cum se scrie.am vazut ca era si o varianta cu crema de cafea.arata foarte bine.

  30. angela Says:

    esti de groaza! :p important e ca a fost bun!

  31. paula Says:

    ok, focul era mare sa termin repede treaba🙂

  32. angela Says:

    paula -cred ca nu ai batut bine albusurile sau laptele era pe foc prea mare ,trebuie sa fie foc mic !

  33. paula Says:

    am folosit si eu lingura de inghetata dar galustele nu au ramas rotunde ba chiar s-au cam imprastiat, oare de ce?

  34. angela Says:

    multumesc! sper ca iti aduci aminte si cum se face!

  35. paula Says:

    arata tare bine ca de gustos stiu 100% ca este, pacat ca nu poate si bunica sa intre pe acest site! Felicitari!


Lascia un commento

