Papanasi (dolce rumeno con formaggio)


papanasi e un dolce rumeno tipico ,assomigliano a dei krapfen ,solo che hanno l’impasto fatto con formaggio.si serve con panna acida e confetura.si pronuncia:papanaschi

nu au nevoie de explicatii,stiti cu totii ce sant papanasi!pentru cei care santeti in Italia gasiti branza de vaci cu numele:tomini freschi piemontesi sau ghiottofreschi de la ossela,se mai gaseste si la metro cu numele :crema fresca di tomini  .

Ingrediente/ingredienti

  1. 500 g branza de vaci /ghiottofreschi ossela(oop. tomini piemontesi  freschi  )
  2. 100 g zahar/100 g zucchero
  3. 2 oua/2 uova
  4. 250 g faina/250 g farina
  5. coaja lamaie/buccia limone
  6. ulei pt. prajit/olio per friggere
  7. 1/2 lingurita praf de copt/ 1/2 cucchiaino lievito per dolci

Preparare/preparazione

  1. amestecam ouale cu zaharul timp de 2-3 minute ,adaugam branza ,un strop de sare,coaja de lamaie si faina amestecata cu praful de copt .amestecam bine ca sa se formeze un aluat omogen.lasati sa se odihneasca 5 minute
  2. punem aluatul pe masa acoperita cu faina,aveti grija ca se lipeste aluatul de maini  sa le acoperiti cu faina.am nivelat aluatul usor  la o grosime de cca 1,5 cm si cu ajutorul unui pahar cu gura acoperita cu faina am taiat forme rotunde.cu un paharel mai mic am facut gaura  in mijloc.
  3. intr-o tigaie am pus ulei la incalzit ,va recomand sa nu folositi flacara  de la aragaz prea mare ca sa nu se arda papanasi la exterior si sa ramana cruzi  in interior
  4. ii scoatem pe o farfurie acoperita cu hartie absorbenta ,cand sau racit ii mutam pe o farfurie curata
  5. servim calzi acoperiti cu smatana si gem

ITALIANO

  1. mescoliamo per poco tempo le uova con lo zucchero dopo di che aggiungiamo il formaggio ,un pizzico di sale,la buccia di limone e la farina mescolata co il lievito per dolci.amalgamiamo bene  e poi lasciamo riposare per 5 minuti
  2. mettiamo l’impasto sul tavolo coperto con farina ,atenti che l’impasto e molle ,quindi si attaca alle mani,infarinatele.si appiatisce l’impasto a un altezza di 1,5 cm .dopo di che si taglia con la bocca di un bicchiere infarinata..con un bicchiere piu piccolo ,facciamo un altro buco nel papanas.
  3. mettiamo a riscaldare l’olio per frigergli.non tenete su fuoco troppo alto,pericolo che si brucciano al esterno e rimangono crudi al interno
  4. si tirano fuori su lacarta  asorbente,dopo di che gli spostiamo su un piatto pulito
  5. sono buoni caldi con panna acida e confetura

papanasi (2)papanasi (3)papanasi (4)papanasi (1)

19 Risposte to “Papanasi (dolce rumeno con formaggio)”

  1. alexandru Says:

    putem folosi ricotta

    • Angela Says:

      Sant care o folosesc…se schimba gustul dar sant buni. Te sfatuiesc sa cumperi ricotta de la raionul de gastronomie nu de aia in cutiuta, care nu are gust!

  2. monica Says:

    buna angela!eu iam facut cu ricotta,mi-au placut dar nu au iesit asa cum vroiam.ce fel de branza gasim in italia ca sa o inlocuim?merci monica urbino.

    • Angela Says:

      Ciao,Monica,cum am scris si la ingrediente,in Italia gasim ghiottofreschi marca Ossela .sau tomini piemontesi freschi , ai de grija ca sa fie freschi ,deoareceei stagionati sant buni pt a fi grigliati nu pt a fi facuti papanasi

  3. daniela Says:

    varianta de papanasi fierti si apoi tavaliti in pesmet ati probat-o
    e mai sanatoasa

  4. Angela Says:

    Habana sa stii ca am urmat sfatul tau ,am adaugat in aluat si gris si rezultatul a fost foarte bun,parca erau mai pufosi .Multumesc!

  5. Angela Says:

    Habana am incredere in tine si data viitoare am sa probez si varianta ta!baci!

  6. Habana Says:

    Draga Angela!
    Acesta este unul dintre dulciurile preferate. Insa, eu fac aluatul un pic mai diferit. Adica, pun 2/3 faina si 1/3 gris si apoi, acest aluat il las cam 1 ora in frigider, intr-o pelicula de naylon (sau castron bine inchis) Grisul va absorbi in acest timp umezeala din branza de vaca.
    Multumesc de reteta!..
    O zi buna iti doresc!
    pt. Rosablu: La intalnire stiu ce sa-ti duc! :)!

  7. Angela Says:

    Ciao Andra , sper sa iti fii iesit bine papanasi ,in aceasta perioada raspund mai greu deoarece fiind in vacanta nu prea am posibilitatea sa ajung la internet . Toate cele bune si spor la papanasi si sa nu uit ,salutari soacrei!

  8. Andra Says:

    ciao… cand am fost in romania, soacra-mea a luat ca dulce papanasi in fiecare restaurant und emergeam pentru a vedea unde e mai bun…acum cateva zile mi-a zis ca i este dor sa manance papanasi si cercand reteta pe internet am gasit site-ul acesta … eu cat mereu retete unde arata cum se fac si acum ca am gasit si site-ul tau o sa fac multe retete incepand cu papanasi… appena i fac iti spun daca mi-au iesit sau nu…. mersi mult

  9. Angela Says:

    te primesc cu draga inima! rosablu!la gatit dupa care la gustat!

  10. Rosablu Says:

    Offf, ce bine de voi ca sunteti experte in bucatarie…
    Tot imi iau inima-n dinti si am sa ma apuc si eu de papanasi!
    Problema mea este ca nu le am deloc cu aluatul, nu le-am avut niciodata!
    Angela, ai noroc ca locuiesti de parte de mine :)…ca eram toata ziua pe capul tau! Nu la mancat, cat la luat lectii de gatit.

  11. Angela Says:

    ai facut bine ca ai cumparat crema di tomini,e foarte buna pt papanasi

  12. gitana Says:

    Aseara am fost la Metro si mi-a sari in ochi “crema fresca di tomini”. Imediat mi-a fost gandul la papanasii lui Angela. Nu am stat mult pe ganduri si am cumparat o cutie. Acum ma apuc sa fac papanasii mult asteptati!!!!!!!!!!!!

  13. Angela Says:

    gitana-ufff. ce greu e cand tii dieta! eu nu reusesc!
    adry – m-am gandit ca sant mai multi in situatia ta!
    ciao nicoleta-sant multe persoane care ii fac doar cu ricotta,eu daca tot am gasit branza de vaci ,o prefer!

  14. gitana Says:

    mamma mia ce bine arata!!!!!!!!!
    saraca dieta mea ………..

  15. adry Says:

    Angela, super arata papanasii tai!!!!Parca le simt gustul!!!
    P.S mersi ca ai marit fotografiile!

  16. nicoleta Says:

    Buna Angela!
    Eu ii fac doar cu ricotta si vin foarte buni …ca si cei cu branza de vaci.


Lascia un commento