7 links, le mie ricette più… – 7 linkuri, retetele mele cele mai …


Sono stata invitata da Ancutza a scegliere sette ricette quale mi hanno lasciato un segno in questi anni di foodbloog!Scelta mica facile, perchè è difficile scegliere tra tantissime ricette, mica voglio rischiare di offendere qualche ricettina permalosa!Scherzi a parte ogni ricetta preparata da me ha lasciato un segno vedrò di scegliere quelle che hanno lascito un segno più profondo!

Am fost invitata de Ancutza sa aleg sapte retete care mi-au lasat o urma in suflet in toti acesti ani de cand ma ocup de food blog.Nu este asa simplu  sa aleg  dintre atatea retete,  ca nu vreau sa se supere niciuna,sant multe retetele care au lasat un semn in sufletul meu  sper ca sa reusesc sa va arat cateva dintre cele care au lasat o urma mai adanca!

Pizza per la sua semplicità – deoarece este simpla 

Come ben sapete io sono rumena, quindi da piccola ho imparato a fare involtini con la verza e cozonaci mica la pizza!E poi mi son trovata a sentirmi dire dai miei figli che volevano la pizza fatta in casa!Mi son messa d’impegno e ..nient’altro che delusioni su delusioni,impasto crudo,formaggi bruciati,sugo che non ci stava sull’impasto !Ci volevano settimane prima di farmi venire ancora il coraggio per riprovare!E poi come in ogni storia ,all’ improvviso , è accaduto il miracolo, una ricetta nuova con un impasto semplice e di facile realizzazione che meraviglia delle meraviglie, era anche gustosa!Adesso è la pizza di casa nostra e quando si prepara ogni membro della famiglia è in grado di sostituirmi senza il minimo problema perchè è cosi semplice si facile che si impara in un attimo!

De ce pizza? Pentru ca asemenea voua, bunica m-a invatat sa fac sarmale si cozonaci nu pizza,asa ca in momentul in care baietii mi-au cerut sa le fac o pizza am avut un pic de probleme. Chestia e ca problemele au crescut, oricat ma straduiam nu imi iesea pizza cum trebuie!Ba era aluatul crud, ba se ardea mozzarella, ba sosul era uscat sau curgea pe langa aluat…Imi trebuiau saptamani ca sa am din nou curajul de a ma apuca sa fac din nou pizza in casa!Pana cand in sfarsit am gasit o reteta simpla si usor de pregatit care culmea culmilor era si buna !De atunci aceasta reteta se pregateste tot mereu in casa si e asa  de usor de facut ca nu sant probleme daca trebuie sa fiu inlocuita de baieti cand se pregateste  mancarea!

Dolce con carote e philadelphia – Prajitura cu morcovi si philadelphia – perchè è un dono – deoarece este un cadou

Questa ricetta l’ho  avuta in dono da mia sorella che vive in Svezia, e cosi, quando preparo questo dolce mi immagino che è lei che lo cucina e me lo porta, a me e alla mia famiglia!Grazie Paula! E poi è cosi profumato e speziato! Ai miei figli piace da matti!

Aceasta reteta am primit-o de la sora mea Paula care locuieste in Suedia asa ca, de fiecare data cand pregatesc aceasta prajitura imi imaginez ca a pregatit-o ea pentru noi si mi se incalzeste sufletul!Multumesc Paula!Si sa nu uit, baietilor mei le place mult aceasta prajitura aromata !

Pasta panna e speck -Pasta cu smantana si jambon -perchè  nel dubbio, fai panna e speck – deoarece cand nu stiu  ce sa gatesc fac pasta cu smantana si jambon

A casa mia siamo tutti capricciosi, ed è difficile trovare una pasta che va bene per tutti ,una volta Darius stufo di sentirmi chiedere che pasta vogliono mi risponde:mamma nel dubbio fai la panna e speck, quella piace a tutti!E cosi faccio… vado sul sicuro!

La mine in casa santem toti niste mofturosi, e destul de greu sa gasesc o mancare care ne place la toti, asa ca inainte de a gati le cer la fiecare ce doreste!E mai greu cand sant afara la joaca, dar Darius mi-a zis odata, mami,cand nu esti sigura ca ne place, fa pasta cu smantana si jambon,aia ne place la toti! Si uite asa sant sigura ca manaca tot fara mofturi

Lapte de pasare -Boule de neige perchè è una delle ricette con  piu visitatori -deoarece este una dintre retetele cu cei mai multi vizitatori!

E non me l’aspettavo proprio!Ma sono contenta!Cosi contenta chè una di queste sere mi preparo una bella porzione!

Si nu ma asteptam deloc!Si imi place, iar in semn de omagiu  saptamana asta imi pregatesc o portie de lapte de pasare!

Rotolo di crepes con ricotta e zucchine-Rulada de clatite cu urda si zuchini perchè non dimenticarlo- ca sa nu-l uitam

Non si può dimenticare un piatto cosi delicato e cosi ve lo ricordo !fa’ sempre la sua bella figura sia per gusto  sia per la presentazione,è versatile, va bene sia come antipasto, piatto unico oppure secondo e poi ha una combinazione zucchine -ricotta che non è niente male!

Am amintit aceasta reteta deoarece vreau sa va reamintesc cat este de buna !Este o mancare care arata bine si este gustoasa,merge bine ca aperitiv,felul doi ,iar combinatia,urda -zucchine e neasteptat de buna.

Torta di cioccolato – Tortulet de ciocolata -perchè ha meno visite in assoluto – deoarece are cei mai putini vizitatori

E io non sono d’accordo!è cosi buona, cioccolatosa, da sciogliersi in bocca!è vero, viene fuori una mini tortina, ma se è grande dite che ci sono troppe calorie, se è piccola non vi basta….Da provare,parola mia!

Eu nu sant de acord,e atat de buna,se topeste in gura cu aroma de ciocolata exaltata la maxim!e adevarat reteta este pentru o portie mini,dar daca e o torta mare va plangeti ca e prea plina de calorii,daca e mica nu va ajunge….Oricum merita sa o probati,va dau cuvintul meu ca nu o sa va para rau!

Zacusca -Conserva invernale perchè è molto buona -deoarece e foarte gustoasa

E poi non si può dimenticare la fatica che si fa nel  preparare una buona Zacusca!Da piccola aiutavo mia nonna a pulire melanzane,peperoni ,le cipolle(quante lacrime)e poi come dimenticare i vasetti da pulire….Ma quando si spalma su una fetta di pane casareccio si dimentica tutto e sei pronto a ripulire tonelatte di melanzane ,peperoni e cipolle!

Nu se poate uita efortul de a pregati o zacusca pe cinste!Cand eram mica o ajutam pe bunica sa pregateasca zacusca, doamne cate vinete am mai curatat si ardei… ca sa nu mai zic nimic de ceapa care trebuia curatata si macinata cu masina de tocat de plangeai si dupa trei zile.Iar curatatul borcanelor(masina de spalat vase nici nu stiam ca exista) era sport national!Dar cand ungeam o felie de paine cu zacusca se uita de tot efortul !

3 Risposte to “7 links, le mie ricette più… – 7 linkuri, retetele mele cele mai …”

  1. Angela Says:

    Ancutza chiar sa stii ca e asa, cu gura plina si cu mina intinsa! Cum se zice ai lovit in plin.Leul de ciocolata pe care l-am facut saptamana trecuta a fost mancat in intregime cu toate ca se plangeau cu toti de calorii.

  2. ancutza Says:

    Ce faine sunt toate, ai dreptate cu prajiturile de ciocolata e cam mereu asa: ba au prea multe calorii ba nu au suficient de multa ciocolata…dar cand se “plang” o fac toti cu gura plina de prajitura si intanzand mana dupa o alta felie:). Ieri am pregatit si eu un tort co morcovi si nuci, cu o alta reteta, o s-o incerc negresit si pe a ta. Pe curand!

  3. 7 links, le mie ricette più… – 7 linkuri, retetele mele cele mai … Says:

    […] Read more: 7 links, le mie ricette più… – 7 linkuri, retetele mele cele mai … […]


Lascia un commento

