Mercato italiano – Piata italiana


Questo post e per di più per i miei amici rumeni ,e un modo di fargli conoscere il mercato italiano che e leggermente diverso da come e in Romania ,quindi il post sara scritto in rumeno ,tanto non credo cheagli amici hanno bisogno delle mie spiegazioni su come funziona un mercato italiano .

Piata italiana!

articolul acesta este cu dedicatie pt Mirela ,care a dorit sa vada cum este piata aici in Italia ,draga mea imi pare rau ca nu am reusit sa fac mai multe poze ,dar eu la piata ajung deobicei pe la ora inchiderii cand mesele sant mai golase si multe tarabe sant inchise.

Deci pe aici ,piata nu este fixa ,se gaseste in anumite puncte ale orasului in zile dinainte stabilite ,de exemplu in cartierul meu piata este miercurea de dimineata intr-o parcare  iar pe la ora 12,30 -13.00 toate tarabele dispar ,vin masinile care curata si dupa ora 14 este din nou parcare !In fiecare piata se gasesc tarabe cu fructe ,verdeturi ,dulciuri ,haine,papuci ,covoare,articole pt curatenie ,articole de menaj ,peste ,produse de panificatie ,branzeturi, jucarii…. Ca in orice piata este bine inainte de toate sa te uiti pe la toate mesele ca sa vezi calitatea marfii si preturile ,multi italieni au insa obiceiul sa mearga mereu la aceasi taraba ,in acest fel vanzatorul isi cunoaste clienti iar clientii isi cunosc vanzatorul !Ca in orice piata ,te poti targui la pret ,ca in orice piata ceri un kilogram de mere si vanzatorul iti pune in plasa 1,5  kilograme ca sant bune …Daca nu au multi clienti in acel moment ,poti sa intrebi cum sa gatesti anumite produse si intotdeauna te sfatuiesc cu drag ,ce mai incoace si incolo ,italienilor le place sa gateasca.Tarabele cu fructe si verdura ,in marea majoritate au tot ce iti doreste sufletul asa ca nu e nevoie sa schimbi taraba pentru a cumpara rosii de la unul si cartofi de la celalat.In multe piete pestele se vinde atat proaspat cat si pregatit ,numai bun de dus acasa si pus in farfurie ,bucatele de peste ,de toate tipurile ,prajit in ulei fierbinte ,servit cu lamaie din belsug ,merita sa fie cumparat .Si ca tot am ajuns la capitolul mancaruri gata pregatite ,amintesc si de puiul la rotisor ,frigarui,ardei si vinete umplute ,salate de orez si  multe altele.La taraba unde se vinde carne alba ,gasesti un asortiment vast ,aripioare,pulpe,piept ,carnati de pui  ,sau de curcan ,se gasesc prepelite ,oua si tot ce tine de avicola .Cei care vand branzeturi si salamuri ,te imbie sa gusti din marfa lor ,te sfatuiesc cum sa pastrezi branza sau care e mai buna pentru un preparat sau altul .Sant multe tarabe care vand produse specifice din anumite zone a Italiei ,de obicei din sud ,unde poti gasi o multitudine de tipuri de masline ,uleiuri de calitate ,conserve de verdure in ulei ,conserve de rosii ,branzeturi ,pasta si vin.

Pubblicato su Uncategorized. Tag: . 11 Comments »

11 Risposte to “Mercato italiano – Piata italiana”

  1. Angela Says:

    Sa va fie de bine vacanta!

  2. Mirela Vladuti Says:

    Am avut parte de soare, de putina plaja, baie in Dunarea mea iubita, cateva escapade la vecinii sarbi, putin aer de tara si timp petrecut cu parintii, deci a fost bine. Astept si alte povesti din bella Italia, ca sunt sigura ca sunt cu prisosinta🙂

  3. Angela Says:

    Zau ca imi pare rau ca nu am reusit sa fac poze mai amanuntite si mai ales la piete mai mari ,asta e o piata mica de tot si la ora aia erau multi plecati!Te-ai distrat in vacanta ,ai avut parte de soare?

  4. Mirela Vladuti Says:

    Pfoai, Angela, acum m-am intors dintr-o scurta vacanta la parinti si am vazut aceasta minunatie. La noi nu gasesti asa varietate nici in cele mai mari piete, din pacate, si iti multumesc mult ca mi-ai dedicat aceasta postare. Mi-a placut foarte mult descrierea facuta. Te pup cu drag!

  5. Angela Says:

    Ce pacat !!!Sa stii ca ai dreptate e asa de placut sa treci prin piata si sa admiri tarabele pline cu de toate ! Pe aici se fac si piete cu lucruri vechi ,unde gasesti de toate ,mai ceva ca pe oser ,cum era pe vremuri in tara.

  6. paula Says:

    vai ce super piata! ce placere sa poti merge intr-o piata!
    din pacate la noi nu este asa ceva…

  7. Angela Says:

    Cred ca stiu ce ai lua ,o pulpa mare de sunca!Ciao!!!

  8. retete_ina Says:

    arata bine,mie imi place ultima,as lua cate ceva de acolo

  9. Angela Says:

    E fain,dar din pacate eu ajung mereu prea tarziu !

  10. Adriana Chiola Says:

    Ma che bel mercato, Angi!!

  11. Mercato italiano – Piata italiana Says:

    […] See original here: Mercato italiano – Piata italiana […]


Lascia un commento

