Dolce a strati con miele – Foi cu miere de albine”Albinita”


 

Un dolce rumeno a strati  si usa preparalo a Natale ,Pasqua e altre feste.Sembra difficile da preparare ma non lo è ,alla fine basta un pò di pazienza  e il risultato da soddisfazioni. La ricetta e da Paula ,grazie mille!

E o prajiturica care cu siguranta a-ti gustat-o cu toti ,pe vremurile cand umblati la colindat !Reteta este de la Paula ,careia ii spun :multumesc!

Ingrediente/ingredienti

  1. 700 gr faina/ 700 g farina
  2.  2 oua/ 2 uova
  3.  200gr zahar / 200 g zucchero
  4.  250 gr margarina/ 250 g margarina
  5. 8 linguri miere/ 8 cucchiai miele
  6.  1 lingura bicarbonat / 1 cucchiaio bicarbonato
  7. 100 ml de lapte / 100 ml  latte
  • Crema /Crema
  1. 200 ml lapte,/200 ml latte
  2. 200 g unt,/200 g burro
  3. 1 lingura faina,/ 1 cucchiaio farina
  4. 150 g zahar,/ 150 g zucchero
  5. un borcan gem acrisor,/ un vasetto di confeturra
  • Glazura /Glassa
  1. 200 g ciocolata / 200 g cioccolato
  2. putina smantana pt frisca / poca panna da montare

Preparare/preparazione

  1. Intr-o cratita cu fundul gros punem la caramelizat zaharul si mierea,adaugam margarina si amestecam pana se topeste dupa care stingem focul
  2. adaugam ouale si faina amestecata cu bicarbonatul si incepem sa framantam aluatul ,adaugam laptele  pana obtinem un aluat consistent
  3. impartim aluatul in 4 parti egale si le intindem intre doua foi de hartie de copt ,in acest fel nu se prind de sucitor ,le facem pe marimea la o tava mare 25 cm / 35 cm. e bine sa pregatiti inainte foile de hartie ,taiati 5 foi de hartie de copt ,puneti aluatul pe o foaie ,acoperiti cu alta si intindeti bine.Dupa care cu foaia care e dedesupt o puneti peste tava si dati la cupotr
  4. coacem foile pe rand pana sant aurii dupa care le punem la racit ,cand sant reci ele se intaresc
  5. Pregatim Crema 
  6.  se fierbe 150 ml lapte ,adaugam restul de lapte in care am dizolvat lingura de faina amestecam la foc mic cand se ingroasa luam de pe foc si amestecam sa se raceasca,pt. a evita formarea unei pelicule pe deasupra punem putin unt si acoperim cu folie plastic .daca doriti puteti folosi un praf de budinca in loc de aceasta ingroseala.pregatiti budinca cu mai putin lapte decat de obicei (puneti cca 100 ml lapte mai putin) si dupa ce s-a racit o incorporati in crema de unt cu zahar
  7. Intre timp amestecam zaharul cu untul pana devine o crema aromatizam cu vanilie si cand e rece incorporam si amestecul obtinut din lapte si faina, sau budinca
  8. Aranjam prajitura ,o foaie de aluat ,crema,alta foaie ,dulceata ,alta foaie dupa care punem  crema  sia coperim cu ultima foaie .
  9. Pregatim glazura
  10. Intr-o craticioara mica punem la topit ciocolata impreuna cu cateva linguri de frisca nebatuta ,daca nu aveti puteti inlocui frisca cu putin lapte si o bucatica mica de unt.
  11. Amestecati bine si cand e topita puneti peste prajitura

ITALIANO

  1.  una un padellino facciamo fondere il miele e lo zucchero ,aggiungiamo la margarina mescoliamo finchè si fonde dopo di che spegniamo i fuochi
  2. aggiungiamo le uova , la farina mescolata con il bicarbonato stemperiamo con  il latte ,e facciamo un impasto omogeneo
  3. dividiamo l’impasto in 4 parti uguali  e le stendiamo tra due fogli di carta forno per non farle aderire al mattarello , io ho usato una teglia di 25 cm / 35 cm
  4. mettiamo una ad una le foglie d’impasto a cuocere ,appena tirate fuori dal forno le facciamo raffreddare  e vediamo che diventano belle dure
  5. Prepariamo la Crema facciamo bollire 150 ml latte,nel rimanente aggiungiamo la farina e mescoliamo per ottenere un impasto liscio,aggiungiamo il latte caldo ,rimettiamo sul fuoce finchè  abbiamo un composto denso,lasciamo raffreddare ,per evitare che si formi la pelliccola sopra mettiamo un po’ di burro sopra e copriamo con pellicola per alimenti .se volete si puo uttilisare un budino che lo prepariamo un po’ più denso togliendo cca 100 ml di latte.
  6. sistemiamo il dolce  mettiamo un foglio d’impasto la crema,un foglio d’impasto  e copriamo con delle confeturra ,un altro foglio d’mpasto  e copriamo con crema e alla fine ultimo fogli d’impasto .
  7. Sopra il dolce prepariamo la glassa   in una teglia piccola mettiamo il cioccolato a fondere ,aggiungiamo qualche cucchiaiata di panna liquida oppure un goccio di latte e una noce di burro .Appena il cioccolato si fonde  copriamo la torta e mettiamo a raffreddare.Si taglia a cubetti ,il giorno dopo ,per far si che i strati d’impasto si ammorbidiscono

da Paula

da Pichona

da Pichona

da Habana

25 Risposte to “Dolce a strati con miele – Foi cu miere de albine”Albinita””

  1. Angela Says:

    Imi aduc aminte cand o pregatea bunica si o lasa in camara pe frigider …sa vezi cum ii dadeam tarcoale asteptand ca bunica sa taie prima felie…

  2. habana Says:

    Este prajitura copilariei mele! E minunata!
    O zi buna!

  3. Angela Says:

    Ok si toate cele bune!

  4. pichona Says:

    dap…ai dreptate ,trebuie sa incep sa cumpar branza ,sunculita… si sa ma apuc de saratele,placintele si asa mai departe,heeee… oricum mie imi place…
    aaaaa mi-am adus aminte si scuze ca am intarziat sa raspund, cealalta fotografie era de la : carne de porc cu garnitura,ok? este foarte buna o fac des pentru ca le place alor mei si i-am spus si lu prietena cum se face.
    pupicei si multa sanatate!!!

  5. Angela Says:

    Cu mare placere si multumesc si eu pentru increderea accordata! Sa va fie de bine si mai poftiti pe la noi .Acum trebuie sa treceti si prin sectorul de mancare sarata ca daca asta ii place micutului asta trebuie sa serviti!

  6. pichona Says:

    Multumim pentru urari!
    Angi draga ,a fost pe placul tuturor acest dulce,o combinatie super ,dulceata acrisoara cu crema si cu ciocolata deasupra,
    bun rau cemai!
    Multumim din suflet!

  7. Angela Says:

    Tot de la pichona ,care a fost tare harnica draguta de ea,tortul pregatit pt onomastica fiicei ei !Cristina Valentina !Auguri!

  8. Angela Says:

    astept cu nerabdare sa vad tortuletul pt Crisu!

  9. pichona Says:

    Angi , am facut un tort lu Cristinica Valentina mea super dragut,l-am terminat pe al ei de ornat…gata acum ,fac un dusulet si fugim la socrelina sa papacim ca incepe sa mi se faca o foame de lup,heeee…mai ales acum ca sunt in doi,heee…
    pucicei si o duminica placuta!

  10. pichona Says:

    gata si cu crema …floare la ureche…heeeee
    de celalalt tort maine …am vorbit cu socru sa-l duca pe Michele de acasa, nu stiu unde ,o vedea el ce face,mie sa nu-mi vina minimu trei ore in casa,heeee
    pwp

  11. Angela Says:

    La treaba cu tine! mai complicat e sa faci crema decat foile ,acum cand avem hartie de copt si le putem intinde fara sa se lipeasca .pe vremuri era mai complicat ca se lipea aluatul de masa .Spor la treaba ,cand te apuci de celalat tort?

  12. pichona Says:

    Te iubi muuuult!!!!
    Am intins niste foi de sta mata-n coada…heeeee
    Cand m-am apucat de tort m-am speriat putin si Michelina ma intreaba: “ce este ca te vad nervoasa”? uuuuffff… lasama ca am un cap tare prost….am ales cel mai dificil tort…pffff…”calmeazate ca tu esti brava mereu ,ai sa vezi tu”…. ce tantalica ,heeeee….. este super… imi superrrrr place ….
    Multumesc frumos ca ma ajuti sa ma simnt speciala pentru famila mea draga cu ajutorul la retetele tale…
    P.S .un sfat de la mine :cine vrea sa incerce reteta sa o faca cu toata increderea, o distractie totala,nu stiu de ce dar imi place la nebunie….poate ca am fost speriata si vazand cat este de usor am aceste urmari,heeeee
    gata cu vorbareala ca mai am de facut crema si trebuie sa o fac pana vine Crisulina acasa.
    pupicei!!!!

  13. Angela Says:

    Grazie mille!

  14. anthonyb Says:

    gnam, gnam che dolci gustosi. Anche questo da provare.

  15. Angela Says:

    Multumesc!

  16. Mirela Says:

    Ohhh, insanatosire grabnica, Angela. Sa ai grija de tine!

  17. Angela Says:

    Mirela e cu blat de cacao si crema de branza ,e bun,chiar foarte bun,dar fiind eu cu febra zilele astea,nu l-am decorat prea bine asa ca nu l-am fotografiat .

  18. Mirela Says:

    Ce tort, ce tort, ce tort? Vai, Angela, ma omori, mai ales ca se presupune ca eu ar fi trebuit sa incep de ayi o cura te slabire. :(((

  19. Angela Says:

    Pichona,ca de obicei esti tare draguta!O sa te descurci foarte bine cu foile ,atata timp cat le pui intre doi foi de hartie de copt nu ai nici o problema cu lipitul .Imi face placere ca apreciezi munca mea si ca faci efortul de a fotografia mancarea pregatita de tine ,stiu ca iti fura timp si apreciez ca mi-l dedici! Un pupic lui Crisu si animalutelor tale.

  20. pichona Says:

    Sper sa ma descuc sa intind foile,heeee
    O prajitura excelenta pentru Crisulina mea,crema si ciocolata….mmmm sunt sigura ca o sa-i placa…
    O fac de San Valentino ,ea se numeste si Valentina si are pretentii… imi plac capriciile ei pentru ca nu sunt exagerate.
    P.S. Brava Angi…esti incantatoare….mereu cu retete bune pentru noi,de aceea fac si fotografii cand fac retetele tale ….o meriti din plin, pentru tot ce faci tu pentru noi in acest blog.Multumim Frumos!
    pupicei si revin cu fotografii

  21. Angela Says:

    Mirela,la mine s-a terminat prajiturica,dar este o jumatate de tort in frigider …

  22. Mirela Says:

    Foarte buna prajiturica asta si mie imi place foarte mult, dar mai degraba cand o fac altii, deoarece nu ma prea pricep la foi pe dosul tavii. Astfel ca, te rog, pastreaza-mi si mie o bucatica.

  23. Angela Says:

    Ciao Ina ,multumesc de compliment!

  24. ina Says:

    arata foarte bine,te invita sa incerci in bucatarie

  25. Dolce a strati con miele – Foi cu miere de albine”Albinita” Says:

    […] Go here to see the original: Dolce a strati con miele – Foi cu miere de albine”Albinita” […]


Lascia un commento

