Varzare (placinte cu varza ) – Panzerotti con verza


questo tipo di panzerotti si fanno al forno ma vanno bene anche fritti .Il ripieno e tipico rumeno ,verza affettata e stufata  con sale e pepe .Altri ripieni tipici rumeni sono :prugne  con poco zucchero ,mele tagliate  e cannella ,formaggio .

I-a placinta neamule ,veniti si va serviti cu varzare sa va creasca burta mare!!!!!!Daca va plac le puteti umple si cu prune ,mere taiate felii si scortisoara,branza de burduf   ….

Ingrediente /ingredienti

  1. 1 kg faina alba / 1 kg farina bianca (meglio manitoba)
  2. 75 ml ulei / 75 ml olio
  3. 100 ml lapte / 100 ml latte
  4. 1 lingura zahar / 1 cucchiai zucchero
  5. 50 g drojdie / 50 g lievito di birra
  6. 1 -2 verze / 1-2 verze
  7. sare,piper / sale,pepe

Preparare/preparazione

  1. Desfacem drojdia  in laptele caldut amestecat cu zaharul ,lasam la dospit cam 30 minute
  2. adaugam faina si apa calduta cu putina sare ,framantam ,adaugam uleiul  iar daca este nevoie adaugam apa pana ce obtinem un aluat mai moale .
  3. lasam la dospit cam 90 minute
  4. intre timp taiem varza felii ,o saram si o punem intr-o cratita cu putin ulei ,amestecam si lasam sa se inmoaie bine ,adaugam piper .Nu trebuie sa se caleasca prea tare
  5. punem aluatul pe masa cu faina si taiem bucatele din aluat ,le intindem usor si le umplem cu varza ,dupa care inchidem bine placinta lipind colturile opuse
  6. punem placintele in tava 
  7. mai lasam la dospit 10 minute si dam la cuptor la 170 C pana sant rumene

ITALIANO

  1. mettiamo il lievito nel latte caldo ,aggiungiamo lo zucchero e mescoliamo e lasciamo lievitare per 30 minuti
  2. aggiungiamo farina e del’acqua tiepida leggermente salata ,mescoliamo e incorporiamo l’olio,continuiamo a lavorare l’impasto ,caso mai aggiungiamo del’acqua ,finche otteniamo un impasto morbido
  3. lasciamo lievitare 90 minuti
  4. nel frattempo tagliamo la verza a listarelle e la saliamo ,dopo di che la mettiamo in una pentola con dell olio e facciamo rosolare ,si deve ammorbidire bene ,verso la fien aggiungiamo del pepe macinato
  5. mettiamo l’impasto sul tavolo coperto can farina ,tagliamo pezzi d’impasto che stendiamo con le mani e riempiamo con verza.Chiudiamo i lembi opposti
  6. sistemiamo i panzerotti in una teglia
  7. lasciamo lievitare ancora per 10 minuti e mettiamo nel forno a 170 C  finche sono cotte

20 Risposte to “Varzare (placinte cu varza ) – Panzerotti con verza”

  1. Angela Says:

    Eu cu stir nu am mancat ,trebuie sa fie bune!!!!

  2. Gheti Anca Says:

    Bune, bune.Mi-a trimis si mie acum 2 saptamani mama mea din Romania cu varza,stir si branza de burduf. Facute in cuptor cu lemne. Fantastice.

  3. Angela Says:

    Ciao Elene ,grazie per i complimenti .Io vivo vicino a Milano .
    Auguri!

  4. elena Says:

    Bello il tuo blog! Mi ispirano molto le tue ricette,a breve penso che faro’ questi panzerotti..brava! Ma vivi in Italia o in Romania? ciao,Elena

  5. Angela Says:

    Pichona draga ,sper sa iti revii si sa te simti bine!Te imbratisez cu drag ,mi de pupici si sa ai grija de tine!

  6. pichona Says:

    Buna seara Angi si buna seara la toate gospodinele!
    Am mancat o singura data si mi-a placut,am sa fac si eu aceasta placinta,dar nu curand….sunt tare bolnavior…am sa revin cat pot de repede si cu pozici cu aceasta prajitura…. Te pupic Angi si numai bine…pe forum nu intru deocamdata… nu reusesc sa stau mult pe net….pupicei

  7. Angela Says:

    Mirela!serveste linistita un varzar!

  8. Mirela Says:

    Yammmyyyyyyyy! Foarte bine arata si nici nu par prea complicate. Chiar mi-ai facut pofta!

  9. Angela Says:

    Habana – m-ai dat gata :PALANETZE! am uitat de denumirea lor ,sa-mi fie rusine !Asa le zicea si bunica care e de pe langa Reghin .In schimb in zona de langa Iara (Cluj ) li se spune :COCORAZI

  10. Habana Says:

    Adry, esti cumva de prin Ardeal?!…Si la noi, la Mures se mancau umplute cu prune, cu ceapa calita (un deliciu!), cu branza de oaie…. Si, cum zici tu, se faceau si din aluat de paine si se numaeau: PALANIETZE!!!
    :))!!
    O seara buna va doresc, bucatareselor!!

  11. Angela Says:

    Varzare pline de amintiri ,oricum am incercat si oricat am proba noi nu o sa le facem ca si cum le pregatea bunica!Sincera sa fiu mie imi plac mult mai mult varzarele prajite in ulei ,imi place sa fiu unsa pe maini si mai ales sa nu ma gandesc la calorii!

  12. Cristina Says:

    mai Angi m-ai terminat , e singura care imi place si nu mai zic ca mi-am amintit ca nu am mai dat niste telefoane pe la matusa unde in fiecare an in vacante mincam aceste varzari ( eu le stiam sub numele : pucuri …asta daca am inteles bine si n-am stilcit cumva numele placintei ) .. la Blaj vecina care facea piinea facea si aceste minunatii dar mai plate , ca niste farfurii de desert .. Le umplea pentru fiecare mofturos in parte, mie cu varza imi placeau, pentru altii cu cartofi, ceapa , urda cu marar … cu prune n-am auzit .
    gata cu amintirile :-)) sa se faca putin mai frig si ma pun si eu pe copt

  13. Angela Says:

    Uff ,doamne cate amintiri am starnit cu aceste varzare! Voi a-ti mai mancat umplute cu prune?Sant o bunatate indescrivibila!

    • adry Says:

      Da , eu cu prune le-am mancat!!! Amintiri din copilarie!! Bunica mea facea asa ceva cu prune, dar cu aluat de paine si le cocea in cuptor dupa ce scotea painea!!!
      Le mancam presarate cu mult zahar tos!!!
      Se intampla prin ’66 din secolul trecut!!!!

  14. Habana Says:

    Felicitari Angi!…Ma duce gandul departe…..cu vreo 30 de ani in urma. Cand bunica se pregatea sa faca paine in cuptor, facea si varzari….
    Un bacio!

  15. Angela Says:

    Cristina – ciao ,ce mai faci? ti-am facut pofta cu reteta asta?
    Ancutza – si mie imi place sa framant ,azi ma apuc de experimnetat noi retete de paine!
    Nicoleta,Ciao ! ce sa mai zic ,spor la treaba! ca sant tare bunee!

  16. nicoleta Says:

    Bune placintelele cu varza…imi vine chef sa fac si eu 😉
    ciaoooo!

  17. Ancutza Says:

    buna, super buna, o pun pe lista de facut in weekendul asta. ma distreaza asa de mult sa fac aluatul cu drojdie de bere, are ceva magic in chestia cu crescutul.Pup, o saptamana buna iti doresc.

  18. Cristina Says:

    bunatatea de pe lume … mmmmmmmm .. iar coapte in cuptorul cu lemne te lasa chiar fara cuvinte .
    ma intorc mereu copil cind vad reteta asta


Lascia un commento

