Sufle cu mere si branza vaci – Souffle di formaggio e mele


 

sufle-cu-mere-si-branza-vaci

ricetta che piace da impazzire a mio figlio Cezar,e buona per colazione,come dolce,da portare a un bel pic-nic.solo che dovete preparare ricetta doppia ,sparice cosi veloce.si deve usare il tomino piemontese fresco (cio quella senza crusta) opp. ghiottofreschi di ossela

Lui Cezar ii place la nebunie dulcele asta, baiat finut stie el ce-i bun, merge bine ca mic dejun, ca desert, e buna de dus la servici (atat doar ca trebuie sa pregatiti mai multa, colegii au sa va atace) sau cand mergeti la picnic.

Ingrediente/Ingredienti

 4 mere acrisoare/ 4 mele accidule
420 g branza vaci/420 g formaggio tomini piemontesi freschi opp. ghiottofreschi de la ossela
1 lingura iaurt simplu/ 1 cucchiaio yogurt
3 linguri gris/3 cucchiai semolino
7 linguri zahar/ 7 cucchiai zucchero
4 oua/4 uova
50 g stafide/50 g uvetta
o lamaie/1 limone
putin unt pt tava/ un po’ di burro

Preparare/preparazione

  1. Se separa ouale, iar albusurile le batem spuma.
  2. Curatam merele si le taiem cubulete mici, le putem taia cu robotul si avem grija sa nu le marunteasca prea tare. Stropim merele cu sucul de la lamaie.
  3. Stafidele le punem in apa calduta ca sa se inmoaie si sa aiba un gust mai bun.
  4. Amestecam merele cu toate ingredientele si cu putina coaja de lamaie dupa care adaugam si albusurile spuma. Amestecam cu atentie sa nu “cada” spuma, folosim o lingura de lemn si cu miscari incete de sus in jos incorporam spuma.
  5. Pregatim o tava rotunda de 26 cm cu hartie de copt, turnam aluatul, deasupra presaram cateva bucatele de unt si dam la copt la 180 C timp de aproximativ o ora
  6. E buna atat calda cat si rece, dar din experienta proprie va spun ca daca o incepeti cand e calda nu mai aveti nici o sansa sa ramana sa se raceasca, la mine cum e coapta cum se manca, in 30 minute e gata mancata.

ITALIANO

  1. separiamo i bianchi dopo di che gli montiamo
  2. tagliamo a cubetti le mele,spruzziamo con succo limone perche non si aneriscanno
  3. mettiamo a mollo le uvette
  4. mescoliamo le mele con il resto degli  ingredienti ,e un po’ di buccia di limone e poi aggiungiamo i bianchi montati,mescoliamo con movimenti lenti per non smontare i bianchi
  5. in una teglia da 26 cm coperta con carta forno mettiamo l’impasto dopo di che sopra mettiamo qualche fioccho di burro  e poi a forno a 180C cca 1 h
  6. e buona sia calda che fredda ,ma comunque finisce veloce ,a casa mia in 30 minuti e sparita

24 Risposte to “Sufle cu mere si branza vaci – Souffle di formaggio e mele”

  1. Angela Says:

    cu placere ,o saptamana placuta sa ai!

  2. Habana Says:

    Ciao, Angi!
    Multzumesc!….esti o dulce!
    O zi frumoasa itzi doresc!

  3. Angela Says:

    iti spun eu ca baiatul are gusturi fine! stie el ce-i bun!Sa va fie de bine si sa speram ca ii place si lui Vasile!

  4. natalia Says:

    cred cà o sà intru ìn clubul lui Cezar! am fàcut si eu sufleul,
    l-am scos de la cuptor acu o jum. de orà! are gust atìt de fin, se topeste ìn gurà! mersi mult!

  5. Angela Says:

    adry-acum l-ai prins ,sa vezi ce bunatate…

  6. adry Says:

    Angi, mi-a scapat sufle-ul asta!!!E foarte usor de facut si cum zici tu il vad potrivit si pentru micul dejun!!!

  7. angela Says:

    sa va fie de bine!

  8. Daniela Says:

    Foarte bun! Mersi pentru reteta

  9. angela Says:

    felicitari! chiar daca nu a iesit cas,adica chiar mai bine,cas se gaseste mai usor dar branza de vaci, nu!

    sper sa te atraga si alte retete de pe acest sit! toate cele bune!

  10. Nicoleta Says:

    draga mea …pt ca acum sunt in euforia gatitului..😉 , m-am apucat sa-mi prepar eu singurica si branza de vaci, am gasit o reteta simpla aici pe net…si mi-a iesit nesperat de bine,bine reteta era pt un cas …ceva de genul asta ..dar mie mi-a iesit branza de vaci🙂 , asa ca eu voi continua cu aceasta reteta ,,,pt ca binenteles ca aici nu gaseste asa ceva.

    am retzinut chestia cu untul ..multumesc pt sfat !

    pe curand!

  11. angela Says:

    ciao Nicoleta! ce bucurie sa te intalnesc chiar daca doar virtual! se pare ca noi ne intalnim mai mult asa decat in realitate! cand mai faci acest sufleu ,daca il faci in tava de prajitura ,pune mai ult unt pe deasupra ca sa nu se uste! daca esti draguta ne spui ce branza ai folosit ? gasesti branza de vaci in Spania?

    multumim de complimente ,atat eu cat si Ioana incercam sa prezentam doar retete gustoase pe placul tuturor!si mai ales care se pot face in orice bucatarie .ciao!

  12. Nicoleta Says:

    Am facut acest sufle de mere , sunt incantata de gust, recunosc ca mi-ar fi putut iesi mult mai bun dar am facut o greseala… .. mi s-a uscat putin, pt ca am pus compozitia intr-o tava de prajitura , si atunci blatul mi-a iesit destul de subtire si probabil din cauza asta mi s-a uscat, oricum l-am lasat mult mai putzin de o ora. Oricum este probat si deja trecut in caietul meu de retete.

    Vreau sa te felicit pt acest site, l-am descoperit de putin timp,si am inceput sa probez🙂

    P.S…inca mai pastrez retetele tale pe care mi le-ai dat acum cativa ani in Plaiuri…😉

    salutari din Spania ..si mult succes in continuare…am sa fiu cu ochii pe tine🙂

  13. angela Says:

    ce mult ma bucur atunci cand va plac retetele noastre !sa iti fie de bine si mai incearca si altceva!🙂

  14. ela Says:

    L-am facut si eu duminica si a fost foarte buuuunnnnn!

  15. angela Says:

    speram sa iti placa acest sufleu! ciao si o zi buna!

  16. Ada Says:

    Ok, multumesc, nu stiam daca le pot face cu robotul…😉

  17. Ioana Says:

    da, altfel nu stiu cum faci spuma tare, le bati ori manual cu telul sau cu telul robotului…

  18. Ada Says:

    Buna,

    Albusurile trebuie batute musai cu tel-ul?

  19. angela Says:

    e intr-adevar super buna! si ma bucur ca ti-a placut!

  20. anca Says:

    super bun!

  21. angela Says:

    dupa ce ai incercat sa ne spui daca ti-a placut!-

  22. nuku Says:

    cred ca este foarte buna sh sanatoasa, mai ales dupa o tura grea pe munte, so-ncerc 😉

  23. angela Says:

    sper sa va placa,nu e greu de facut si are o aroma foarte placuta!

  24. raul Says:

    🙂 promitem ca o sa incercam si noi si dupa aceea iti spunem daca ebuna pa pa 😉


Lascia un commento

