Cuib de viespi – Nido di api


cuib-de-viespiby Danielfoto.it

e un dolce tipico rumeno ,molto buono ,che ai tempi che andavo a scuola era molto raro da trovare .la ricetta e stata provata da tante ragazze e tutte sono state contente ,si puo aggiungere al ripieno :gocce di cioccolato,uvetta,cannella,cocco…ma e buono anche nella variante originale,un dolce da leccarsi i baffi!

Prajitura binecunoscuta, cine nu a cumparat pe vremuri un cuib de viespe stand la coada (ca deh nu era nimic fara coada pe vremea aceea). Am mai postat aceasta reteta pe net si a avut un mare succes si toate fetele care au probat-o au fost multumite. Multe dintre ele au adaugat cate ceva la reteta, putina nuca macinata, scortisoara, nuca de cocos, bucatele de ciocolata fiecare ce a dorit si ce ii place. Va spun doar ca e o bunatate atat in varianta simpla cat si cu umplutura dorita.

Ingrediente/ingredienti

Aluatul/impasto

575g faina/ 575 g farina
30 g drojdie/ 30 g lievito
30 g zahar/ 30 g zucchero
50 ml ulei/ 50 ml olio
5 galbenusuri/5 tuorli
200 ml lapte/200 ml latte
100 ml apa/100 ml acqua
putina sare/poco sale
coaja de lamaie/buccia limone

Crema/ripieno

200 g unt/200 g burro
100 g zahar/100 g zucchero

Sirop/sciroppo

125 ml lapte/125 ml latte
150 g zahar/150 g zucchero
aroma de vanilie/ valiglia

Preparare/preparazione

  1. Aluatul: daca folosim masina de facut paine punem inauntru toate ingredientele si o programam pt. framantat si dospit
  2. Daca nu, pregatim asa: punem drojdia cu o lingura de faina, zaharul si putin lapte caldut sa dospeasca. Punem faina intr-un vas, adaugam restul ingredientelor si drojdia dospita si framantam. Daca vedem ca aluatul e prea moale mai adaugam putina faina apoi lasam la dospit cca 1 h
  3. Impartim aluatul in 2 parti egale si il intindem uniform intr-o foaie dreptunghiulara groasa de cca 3-4 mm.
  4. Crema: amestecam zaharul cu untul (nu e nevoie sa se topesca zaharul).
  5. Crema astfel obtinuta o impartim in doua si ungem fiecare foaie dupa care rulam foile si taiem bucatele de cca 4 cm.* Cuiburile se pot umple: dupa ce le ungeti cu unt presarati putina nuca zdrobita, bucatele mici de ciocolata, nuca de cocos, scortisoara, cafea nes sau ce va mai trece prin minte.
  6. Punem rulourile obtinute in tava cu foaie de copt (aveti grija sa nu fie tava cu pereti detasabili ca v-a curge compozitia) cu taietura in sus. Asezam bucatelele in tava la o mica distanta intre ele si lasam la dospit inca 30 minute
  7. Punem la copt la 180C.
  8. Siropul: punem la incalzit laptele, zaharul si vanilia pana se topeste zaharul.
  9. Dupa 20 de minute in care au stat cuiburile in cuptor le scoatem si le stropim cu sirop, luand cate o lingura de sirop si turnand pe fiecare cuib pana se termina siropul.Atentie sa nu va ardeti.
  10. Le mai lasam la copt inca cca 10-15 minute dupa care le scoatem si le lasam la racit.
  11. Va doresc spor la treaba si pofta buna!

ITALIANO

  1. Impasto-se usiamo l’impastatrice mettiamo dntro tutti gli ingredienti e la programiamo per impastare e lievitare
  2. nel caso chenon avete l’impastatrice ,sciogliete il lievito in poco latte ,aggiungete un cucchiaio farina e uno di zucchero ,fate lievitare per 20 minuti poi amalgamate con il resto degli ingredienti,lavorate bene e poi lasciate lievitare per 1 h
  3. dividete l’impasto in due parti uguali e gli dovete stendere in due fogli retangolari spesse cca 3-4 mm
  4. Ripieno mescolate un po’ lo zucchero con il burro
  5. stendete lacrema sulle due foglie ,arrotolate e tagliate il rotolo in cilindri da 4 cm,
  6. il cilindri ottenuti si mettono in una teglia con carta forno ( non usate teglie con la cerniera ) con i  tagli al in sù.gli mettiamo a distanza per avere spazio di lievitare,lasciamo lievitare per 30 minuti
  7. mettiamo in forno a 180 C
  8. Sciroppo mettiamo a riscaldare  il latte con la vaniglia e lo zucchero finche lo zucchero si scioglie
  9. dopo che i nidi sono stti nel forno cca 20 minuti tiriamo fuori e gli mettiamo con un cucchiaio lo sciroppo sopra
  10. lasciamo in forno ancora per 10-15 minuti ,dopo lasciamo raffredare
  11. buon appetito

cuiburi de la Anca

100 Risposte to “Cuib de viespi – Nido di api”

  1. Angela Says:

    bine ai venit ,Liliana,ma bucur ca iti plac retetele si fotografiile mele sper sa probezi cat mai multe dintre ele! toate cele bune ,

  2. liliana Says:

    ciao Angela,ma bucur ca retetele tale sunt traduse si in italiana. numai cat le vezi iti lasa gura apa. succes in continuare. o sa incerc si eu sa pregatesc ceva mai intai tre sa aleg ca sunt multeeeeeeee si buneeeeeeee.ciao.Angela.

  3. Angela Says:

    natalia.sant intr-adevar cu spor cuiburile astea,ultima dta cand am facut am dus o tava uriasa la mecanicul care ne-a reparat masina….in 20 de minute au disparut!

  4. natalia Says:

    ciao, Angela, astàzi am refàcut cuiburile de viespi: o foaie am umplut-o cu brìnzà de oi (nu chiar sàratà) si alta cu stafide si candide macedonia. au iesit super! mà bucur cà din un pic de produse si un pic de muncà te asiguri pe cìteva zile cu micul dejun si merenda! si mai si servesti pe cineva! pa. và pupàm!

  5. Adela Says:

    Nu am reusit sa citesc toate comentariile, dar am vazut ca multe aveti problema cu hartia de copt, daca stau sau nu la congelator,…eu fac destul de des aceasta reteta si cea de muffins si foloserc hartia de copt de la muffins si la cuibu de viespe.fiecare cuib il pun intr-o hartiua de muffins si asa le coc.dupa ce s-au racit bine le pun in pungulite cate 2-3 bucati si le pun la congelator gata pentru pachetel pentru scoala.cand s-au decongelat sunt la fel de bune ca si proaspete.

  6. angela Says:

    atunci probeaza si alte retete de pe situl nostru! cine stie cu ce bunataturi il vei mai cuceri! :)

  7. daniela Says:

    SOTUL MEU ESTE SCOTIAN SI FAC MEREU CEVA DULCE SPECIFIC ROMANESC.ESTE INEBUNIT DUPA PRAJITURILE NOASTRE DAR CUIBURILE AU FOST CEVA COMPLET NOU PTR.EL.I-AU PLACUT FOARTE MULT .VA MULTUMESC.

  8. angela Says:

    daniela -important e ca rezultatul a fost bun! sa va fie de bine! :)

  9. daniela Says:

    EU AVEAM ALTA RETETA DAR ASTA E MAI BUNA.NU AM PUS TOATA CANT.DE APA DEOARECE ALUATUL ERA DESTUL DE MOALE.AM PRESARAT NUCA MACINATA PESTE UNT SI A IESIT EXCELENT. ;)

  10. angela Says:

    ciao ,Haidu,ma bucur ca ne-ai gasit!

    poate ca ai pus prea mult unt sau erau puse intr-o tava prea larga si asa au avut timp sa se largeasca si sa se desprinda foile.sau ai copt prea tare cuiburile si s-a uscat untul iar aluatul s-a desprins?cam asta ii ce-mi trece acum prin minte ca s-a intamplat.

  11. haidu Says:

    angela ,draga mea, azi am descoperit reteta ta si am dat bataie pe ea, au iesit delicioase doar ca mi s-au desprins aluaturile,nu inteleg din ce cauza, au crescut minunat de bine dar nu au ramas lipite. poate sa fie din cauza untului?

  12. angela Says:

    imi pare rau ca nu iti plac! ai fi facut si tu parte din grupul:”fan cuib de viespi” .noi santem multi si imprastiati pe toate continentele!

    o seara placuta iti doresc!

  13. livia Says:

    :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& :-& sunt dezgustatoare!!!!

  14. angela Says:

    multumim de sfat ,blanka!

  15. Blanka Says:

    In aluatul pentru cuib de viespe,eu pun si esenta de rom,si coaja de portocale ,este extraordinar de gustos :)

  16. angela Says:

    sper ca aceasta reteta sa o pregatesti si in viitor familiei tale! si mai ales speram sa gasesti si alte retete pe gustul familiei tale! sa-ti traiasca fetita cu un nume asa de frumos!

  17. cosmina Says:

    multumim draga…si multumim la amandoua pt retete…si Sorin a fost super incantat…si Noeliei i-au placut :p

  18. angela Says:

    cosmina_felicitari!mi-e pofta si mie acum ca vorbim despre cuiburi,sa va fie de bine!

  19. cosmina Says:

    sunt superi buni,data viitoare voi pune nuca…problema e ca mi-au iesit superi mari.e normal?cred ca Sorin va fi incantat…. =P~

  20. angela Says:

    astept nerabdatoare rezultatul! o sa vezi ca o sa-ti placa toti cei care au probat au ramas incantati!

  21. cosmina Says:

    eram asa curioasa de prajiturica asta…asa ca acum am aluatul pus la dospit…sa vedem ce-o sa iasa :p

  22. angela Says:

    cu placere! si speram ca gasesti cat mai multe retete pe placul tau!

  23. Laura Says:

    Scuze Angela pt omisiune. Desigur si tie multumiri :) .

  24. angela Says:

    laura sa iti fie de bine!

  25. Ioana Says:

    Ioana si Angela ;) ne straduim sa venim si de acum incolo cu retete noi si reusite

  26. Laura Says:

    Am devenit fan Ioana. Deci ieri am executat cuiburile de viespi, in trei variante: originale, cu nuca si cu cocos. Azi dimineata mai erau doar 6. Si eu tot la masina de paine le-am facut :) .

  27. mary-din palestyna Says:

    mersy mult ioana……o zi buna sa aveti in continuare…pup

  28. Ioana Says:

    mary, in dreapta sus este o zona gri pentru cautare, treci acolo ce cauti, de ex. Eclere, si asa gasesti rapid tot ce te intereseaza fara sa cauti prin toate categoriile

  29. Ioana Says:

    aici e reteta de eclere, eu o am de la Angela: http://www.e-retete.ro/retete/coronita-cu-vanilie-si-capsuni sau aici e trecuta reteta: http://www.e-retete.ro/retete/tort-saint-honore, aici ai si o reteta de crema

  30. mary-din palestyna Says:

    buna fetelor……angela mea draga(ajutoru meu de baza :) )o nepoata mia facut pofta de niste ecleruri…..nu leam facut aici in palestina niciodata si as vrea sa imi fac si eu citeva…o reteta daca aveti si pt mine….va multumesc anticipat si va pup cu drag…

  31. angela Says:

    pai is mandra!cum crezi!am observat insa ca nu au fost lipiti unul de altul si de aia ceream explicatii! tu nici nu iti imaginezi cat sant de fericita cand vad ca cineva probeaza retetele noastre si mai ales cand ne spune ca i plac!te pupic !

  32. anca Says:

    Cred ca glumesti …Exact cum ne-ai explicat tu , trebuie sa fi mandra cand vezi ce bine mi-au iesit dupa explicatiile tale( de asta ti-am trimis o poza ) ;)

  33. angela Says:

    am adaugat poza cu cuiburile pregatite de anca!asteptam sa ne explice cum i-a pregatit! :)

  34. angela Says:

    mary-poate e si faina de vina ,oricum sa va fie de bine tortul ca am inteles ca deja e gata!

    ioana -am mai auzit si pe alti ca spuneau ca zaharul brun e mai greu si ca se simte diferenta in anumite blaturi de prajitura ,eu am probat doar in anumiti biscuiti si in aluat de tarta!

  35. Ioana Says:

    incearca smecheria cu incorporatul spumei in 3 ture si vezi daca simti vreo diferenta…

    eu cand am facut cu zahar brun mi-a iesit mai “indesat”, vreau sa incerc inca o data sa vad daca a fost doar o intamplare sau zaharul brun afectat textura

  36. mary-din palestyna Says:

    buna ioana….asa a fost si la mine chiar la jumatate sa lasat,credeam ca nu e normal,chiar acu am finalizat tortu,cei drept a doua oara mi sa parut mai pufos ca prima data,a treia oara sper ca voi fi si mai multumita…..va pup cu drag

  37. mary-din palestyna Says:

    gustul e foarte bun….ma deranjeaza ca nu ramine crescut cum e pina sa opresc focu…..si nu ramane chiar asa mult pufos cum sar zice..de taiat il pot taia in doua,dar ramine prea subtire foaia……trebuie sa incerc si varianta cu ouale batute intregi sa vad si asa cum iese…..trebuie sa iasa.Mai cred ca poate ar fi si de la faina ca nu am folosito pe cea care o folosesc la celelalte prajituri(nu am gasit-o de data asta))trebuie repetat si va iesi intr-un final :) va pup cu drag

  38. Ioana Says:

    mary, eu folosesc blatul dupa reteta identica cu a ta la tartele cu fructe: http://www.e-retete.ro/retete/tarta-rasturnata-cu-prune

    acest blat asa se comporta, creste de 3-4 ori in tava si apoi se lasa la jumatate, dar textura ramane pufoasa si gustul e bun. ceea ce ai citit tu cu batutul albusurilor e corect, spuma da textura aceea aerata blatului, deci nu renunta la pasul asta, vei obtine un blat mai “indesat”. doar sa le bati bine sa stea pe lingura spuma si apoi cand o incorporezi in restul ingredientelor sa o pui in 3 transe: pui 1/3 din spuma, amesteci usor, apoi iar 1/3 din spuma, iar amesteci si apoi pui restul de spuma si amesteci… daca faci asa blatul iese foarte pufos… dar repet se lasa fata de cum e in cuptor

    dar din 6 oua chiar daca se lasa blatul ar trebui sa-l poti taia in felii pentru a face tort… asta e problema sau gustul? ca n-am inteles prea bine, te deranjeaza doar ca se lasa sau nu-l poti taia ca e prea subtire sau nu are gustul la care te asteptai?

  39. mary-din palestyna Says:

    buna …Eu lam facut din 6 oua,6 linguri zahar,6linguri faina si am batut albusurile separat ca citisem niste sfaturi pt blaturi pe net si scria ca ies mai pufoase daca le bat separat……desi in reteta mea scria ca sa bat ouale intregi….asa o sa fac data viioare poate daia nu imi ramine crescute….MERSI MULT ANGELA SI O ZI BUNA VA DORESC….VA PUP

  40. angela Says:

    ciao mary,multumim de urari! esti draguta sa imi spui exact reteta cu care faci blatul de tort? eu fac asa .bat ouale intregi cu zaharul pana se face spuma (cca 15 minute cu robotul) dupa care adaug faina.pun la copt in tava unsa sau cu foaie de copt .folosesc la 1 ou 30 g zahar si 30 faina!

  41. mary-din palestyna Says:

    Buna Angela…..Un 2009 cu multe bucuri,iubire,intelegere si nu in ultimu rind multa sanatate si tot ce iti doresti…Am nevoie de sftau tau din nou pt blatu de tort……am respectat in tocmai pe toate:imi creste frumos de-mi trece peste forma….il incerc cu scobitoarea daca e copt si este ar cind opresc focu imi scade la jumatate……unde gresesc?te pup si te rog daca poti sami spui si mie unde e problema…..

  42. angela Says:

    draga mary-ma bucur ca acest sit ti-a fost de folos,dupa cum vezi avem multe retete si te sfatuiesc sa le probezi cu incredere! imi pare foarte bine ca ti-au iesit bine cuiburile mai ales ca esti asa de departe si e greu sa gasesti ingredientele potrivite!

    Multumim de urari si iti dorim si noi un An Nou plin de bucurii ,sanatate si Pace!

  43. mary-din palestyna Says:

    buna fetelor…LA MULTIANI….cum ati petrecut de craciun?Draga angela nu ma pot abtine sa nu ma laud……au iesit de minune cuiburile de viespe…..delicioase,ma bucur ca te-am gasit pe aici…….nu am avut timp sa fac si pe cea cu gem dar sigur o voi face intr-o zi….Va urez un AN NOU FERICIT CU MULTE BUCURII SI IMPLINIRI……cu drag mary*

  44. angela Says:

    unge tava cu cu ulei sau unt ,presara cu putina faina si nu ar trebui sa ai probleme ,spor l treaba si suuces! ai sa vezi ca sant foarte bune! Multumim de urari!

  45. mary Says:

    buna fetelor….am aflat de cuiburile de viespe de la o prietena care uitase reteta si ma inteba daca o stiu,……no stiam si am intrat pe net imediat sa vad ce gasesc ….va-m gasit pe voi si miam propus sa o fac si eu acu de craciun…….sper sa imi iasa din prima si sa nu am probleme cu calitatea fainei sau drojdiei(spun asta pt ca sunt in palestina si nu au acelai nume ca la noi )si mai e o problema:nu am foaie de copt,pot unge tava cu margarina sau ce ma sfatuiti?CRACIUN FERICIT tuturor si un an plin de bucurii si impliniri….

  46. angela Says:

    la noi painea costa cca 3 € la kg asta e pretul la magazine ,dar daca mergi in brutarii creste enorm se ajunge si la 6 € la kg.

  47. Ioana Says:

    paula, noi nu avem asemenea oferte, nu la paine oricum, dar aici painea e destul de ieftina inca. angela imi spunea ca in Italia painea e extrem de scumpa incat nu-i merita sa o cumpere de aceea o face in masina de paine.

  48. angela Says:

    am vazut mult si eu painea tinuta in congelator ,dar nu am probat niciodata ,cand e nevoie de paine proapata trimit baietii la magazin!

  49. paula Says:

    am acest obicei sa cumpar paine cand e la oferta :) adica 2 la pret de 1 si de aici obiceiul de a congela painea…

  50. maria Says:

    a mea e uscata nu are umiditate deloc,cred ca socrii tai cand pun painea in cuptor sa o decongeleze o uda ,stiu ca asa se mai facea in tara pe vremuri si era intra-devar paine uda! :(

  51. Ioana Says:

    si eu la socrii am (re)vazut paine tinuta in frigider. cand stateam in chirie in studentie una din colegele de apartament avea acest obicei si nu intelegeam cu poate manca paine “uda”. acum socrii cand stiu ca merg la ei o pun in dulap, nu m-am plans direct, dar au vazut cum ma uitam la ea si din pacate am o mimica care spune mai mult decat oricate cuvinte…

  52. maria Says:

    eu amluat obiceiul de la socri ,nu e departe magazinul atata doar ca nu mai am obiceiul de a iesi dupa paine ,ies cu masina si fac mai multe cumparaturi deodata.iar cand ies cu fetele e mai bine sa nu intru cu ele in magazine ca vor de toate.si la noi incep sadispara magazinele mici in favoarea mallurilor.

  53. Ioana Says:

    cate bordeie atatea obiceiuri (ar fi rimat obicee dar nu e corect) :)

    ok, daca consumati putina si magazinul e departe inteleg, la noi in RO inca sunt magazinele de cartier si ne perimitem luxul sa dam o fuga dupa paine proaspata, dar cu invazia mall-urilor nu le prevad o viata prea lunga. eu chiar am brutarie in spatele blocului deci sunt privilegiata, miroase asa bine pe strada…

  54. maria Says:

    si eu congelez painea ,noi o congelam in punga de hartie .cum ca nu consumam multa paine e un mod de a avea mereu paine proaspata incasa!o incalzesc in cuptor 5 minute si e foarte buna!

  55. Ioana Says:

    paula, de ce pui painea in congelator? cuiburile am inteles, dar painea? o pui pe cea cumparata sau cea facuta de tine?

    la noi, de bine de rau inca painea e buna , nu e toata din aia buretoasa si fara gust, si o gasim la toate magazinele asa ca nu prea are rost sa o congelez.

  56. paula Says:

    la mine in congelator sunt tot timpul cuiburi de viespe si painea o pastrez in congelator. daca sunt pastrate in pungi de plastic nici pomeneala sa se umezeasca. painea o tin in aceasi punga la descongelare si chiar daca punga arata transpirata, painea e ca proaspata si nu se umezeste.cuiburile sau alte prajituri dospite de aceeasi marime le descongelam la microunde individual (putere maxima 30 secunde)si sunt la fel ca si scoase atunci din cuptor si sunt delicioase cu un pahar de lapte la breakfast.congelarea o fac la -18grade iar congelatorul este de tip vechi cu gheata.

  57. Ioana Says:

    da mona, ai inteles bine le formezi si la congelator. acum in functie de cat de mare e tava timpul acela de 2 ore e unul aproximativ, tu le lasi la decongelat complet si apoi la crescut, sa isi dubleze volumul… nu le bagi la cuptor pana nu le vezi crescute

  58. angela Says:

    nu am probat niciodata sa congelez aluatul iar cuiburile gata pregatite nu apuca la mine in casa nici macar a doua zi ,data viitoare am sa congelez unul de proba! mona daca te intereseaza si alte dulciuri care se pot congela sant muffins cu inima moale care le congelezi necoapte si le coci congelate in 12 minute! http://www.e-retete.ro/retete/muffins-cu-inima-moale

  59. Mona Says:

    sper ca am inteles bine – cum am format cuiburile le bag la congelator iar cand doresc sa le coc le scot cu 2 ore inainte…

  60. Ioana Says:

    oricum, mona daca alegi varianta cu congelatul aluatului il congelezi imediat dupa ce ai format cuiburile, nu-l lasi sa creasca in tava… asta se va intampla dupa ce le decongelezi, de aceea am zis sa lasi timp sa se reactiveze drojdia si sa creasca a doua oara

  61. Ioana Says:

    si nu devin umede cand le decongelezi? isi pastreaza textura normala? mie de exemplu painea pastrata in frigider nu-mi place parca se umezeste, de aia intreb

  62. paula Says:

    din proprie experienta i-ti spun ca ideal este sa coci cuiburile si apoi sa le congelezi.

  63. Mona Says:

    merci, voi incerca :)

  64. Ioana Says:

    din cate stiu se poate face asa ceva cu aluaturi dospite, dar trebuie sa scoti cuiburile cu minim 2 ore inainte de a le pune la cuptor (sa le pui la loc caldut: pe calorifer si intr-o punga sa nu fie curenti sau in cuptorul dat pe minim ) sa-i dai timp drojdiei sa se reactiveze , ca sa-ti creasca frumos la copt

  65. Mona Says:

    eu am o intrebare…daca pregatesc cuibul de viespii si in loc sa-l bag in cuptor il bag in congelator pentru al face altadata v-a iesi bine sau nu ?

  66. angela Says:

    Victoria -sper sa iti placa!

    5 oua, 1 pachet de unt, 1 pachet de margarina (pachet la 250 gr), 3 pahare zahar, 3 pahare faina, 1/2 pahar de apa, 1 pahar nuca, 1 praf de copt, 5 linguri de cacao, 1 plic zahar vanilat, 1 plic zahar rom (sau esente de rom si vanilie), coaja de la o portocala,nuca de cocos.

    Punem intr-un vas zaharul, cacaua, untul si margarina, le omogenizam si le punem pe foc.

    Obtinem un sirop mai gros din care oprim o cana, pentru glazurarea prajiturii la final.

    Restul compozitiei o lasam la racit. Cand devine calduta adaugam galbenusurile, unul cate unul, faina, praful de copt stins in cateva picaturi de otet sau lamaie, coaja de portocala, zaharul vanilat, albusurile batute spuma si nucile pisate.

    Ugem o tava cu ulei si tapetam cu faina si punem compozitia la cuptor, la foc mic.O probam dupa o jumatate de ora cu o scobtoare pentru a vedea daca e gata! Cat e calda turnam glazura peste prajitura si oranm cu nuca de cocos! Se poate face si umpluta cu visine ,fara sirop deasupra

  67. victoria Says:

    buna am si eu o intrebare are cineva reteta de la negrese va rog mult va pup ;)

  68. angela Says:

    adriana -felicitarile mele ,vad ca ai muncit cu spor si ai facut doua retete ,sa va fie de bine si mai poftiti si alegeti din retetarul nostru!

  69. adriana Says:

    felicitari!!!!!!atat sotul cat si baietii mei mi-au spus ca n-au mai mancat nici o prajitura asa de buna.peste unt am presarat nuca macinata ,iar faptul ca sunt insiropate le da o savoare deosebita.cine nu le-a facut sa treaca repede la treaba:sunt delicioase.

  70. angela Says:

    ioana-eu in Italia folosesc faina 00 ,e buna cea de esselunga,de la lidl auchan ,important e sa nu fie din grau dur! e bine daca ai posibilitatea sa o amesteci cu o treime de faina Manitoba si folosesc mereu drojdie proaspata de la Levital.

    spune-ne unde esti ca sa stim ce sa te sfatuim.

  71. Ioana Says:

    daca stai in Romania itzi spun ce folosesc eu la reteta asta, si in general: faina ungureasca Hajdu Finom Liszt (produsa la Debrecen) si drojdie uscata de la Dr Oetker sau Pakmaya (asta e buna si uscata si proaspata, le-am incercat pe amandoua)

    daca esti din Italia Angela o sa-ti spuna ce foloseste ea

  72. ioana Says:

    ce fel de faina folosit, si ce fel de drojdie ? cum se numesc , numele firmei.

  73. angela Says:

    mariutza -ai dreptate alea cu nuca sant mortale!

  74. MARIUTZA Says:

    CEL MAI BUN CUIB DE VIESPE, ESTE CEL CU NUCA SI REUSITA ESTE DE 99.99 LA SUTA, CA ROMANCELE SUNT… :) GOSPODINE !!!!!!!!!!

  75. angela Says:

    ciao ,alex!

  76. alex Says:

    :) :) :) :) :) :) :) :p :p :p :) :p :( :p :p :p :( :( :( :( :( :( :( :(

  77. angela Says:

    Ce bine imi pare!sper sa mai faci si alte aluaturi dospite acum ca ai inceput sa prinzi experienta! ciao!

  78. natalia Says:

    salut, fetelor. ìn sfìrshit mi-au reushit :) , am dat shi la cumnatzii mei, le-au plàcut mult. sìnt ìntr-adevàr foarte gustoase!

  79. angela Says:

    natalia ,eu cred ca ai folosit ceva faina cu indice de crestere f. mic sau era stricata .ca altfel nu-mi explic nici cum.

  80. Ioana Says:

    eu am pus intotdeauna faina 00, deci nu de acolo e problema. mi-a iesit aluatul perfect de fiecare data cu cantitatile date de angela

  81. natalia Says:

    fàina am folosit 00, drojdie proaspàtà (pentru pizza, pìine shi dulciuri).Le-am pus la 180°C asha cum ai spus, probabil Anca are dreptate. Aluatul mi s-a primit cam “cauciucat” fiind copt. da poate cà shi fàina trebuie anume?

  82. angela Says:

    ciao anca-interesanta ideea de a lasa mai mult spatiu intre ele asa se coc bine pe toate partile.

  83. anca Says:

    Buna fetelor , eu fac pentru a doua oara aceasta reteta si mi-a iesit super, mai ales ca de data asta le-am facut la mama si am pus si nuca macinata, un deliciu… Intradevar cantitatile date de Angela sunt perfecte , la mine nu a fost nevoie sa mai adaug faina si le-am framantat cu mana . Cred ca Natalia a gresit undeva la cantitatile de lichide , lichidele au “cerut ” mai multa faina , nu cred sa fie drojdia de vina. Eu am pus in tava doar 8 bucati si mi-au iesit perfect rotunde , cred ca si-au triplat volumul , ca au avut loc unde sa creasca si le-am luat pe fiecare separat din tava.

  84. angela Says:

    mama scumpa ,esti unicat!ce marca de drojdie ai folosit si mai ales ce marca de faina?a intrat prea multa faina deci ceva nu e in regula . aluatul la cantitatea de faina data de mine trebuia sa nu se lipeasca de maini si sa-l poti lucra.

    iar faptul ca au ramas crude cred ca e din cauza ca ai avut focul prea mare la inceput si le-ai copt in exterior doar.

  85. natalia Says:

    Angela, aiuto! primul meu tentativ a esuat! nu stiu unde am gresit, eu nu sìnt prea expertà ìn pràjituri fàcute cu drojdie. mi-au iesit crude. nu stiu de ce, dar aluatul mi-a cerut mai multà fàinà , circa 1 kg :(

  86. angela Says:

    paula-pai stai sa vezi ca am un sucitor fain de tot !dar il folosesc doar la sarbatori de frica sa nu-l rup,e unul asa mai lunguiet si subtirel cu dungi pe el!dani vrea sa-l agate pe un perete ca deh e de la bunica amintire!!si imi pare bine ca v-au placut cuiburile mele

    mona-sant incantata ca ai pregatit cuiburile astea ,le-as face si eu cu branza de vaci dar la noi se gaseste destul de greu si cand dau de ea este cantitate mica si nu stiu cum sa o impart in cate bunatati as pregati-o! sa va fie de bine ! :)

  87. paula Says:

    vad ca ai ´”inca” un sucitor ;)

  88. paula Says:

    asa te-am gasit eu pe net angi, era craciunul trecut si am pregatit cuib de viespe in loc de cozonaci :) , reteta este mai reusita decat cea pe care o au la patiserie! aici sant foarte populare cu scortisoara si fara oua nu exista congelator in suedia fara ele…

  89. Mona Says:

    eu nu am avut hartie de copt in casa si am uns marginile tavii cu margarina si a iesit foarte bine, nu s-a prins de tava…si eu am pus branza de vaci si e delicios

  90. Ioana Says:

    anca poti folosi optiunea Cautare din dreapta sus, e mai usor sa gasesti retetele asa. Introduci cuvantul (de ex. muffins”) si apesi butonul din dreapta sau dai “enter”

  91. anca Says:

    am gasit reteta la muffins cu afine, scuze, nu am cautat peste tot , am cautat la bucataria americana…Si afinele se pot inlocui cu visine…

  92. anca Says:

    fetelor , o reteta de muffins cu visine confiate , nu aveti? Ma gandesc la spiritul sarbatorilor de iarna , nu stiu de ce , poate pentru ca e prea cald afara…

    De mult vreau sa fac muffins si nu am reteta…

  93. angela Says:

    anca sa iti fie de bine!eu foloseam pensula de silicon dar de data asta am turnat laptele direct cu lingura si tot nu am avut probleme .cred ca hartia ta de copt nu e buna.sau cuptorul .pana te obisnuiesti cu el si ii cunosti metehenele.!

  94. Ioana Says:

    eu fac asa cand le ung: dupa 20 minute de copt le ung folosind o pensula de silicon si asa nu curge siropul in tava, iar apoi repet si le mai ung o data cam dupa 5-10 minute si mai las un pic la cuptor

  95. anca Says:

    cred ca e de vina cuptorul meu ,a doua tava a iesit super bine ,pacat ca erau mai putine in tava…O alta greseala ,cred. e ca le-am lasat prea mult cu siropul in cuptor si zaharul s-a caramelizat, oricum sunt super bune si a doua oara imi vor iesi cu siguranta.

    Mersi.

  96. Ioana Says:

    ce fel de hartie ai cumparat? incerca Fino, eu tot din aia iau. nu ar trebui sa se lipeasca chiar daca a curs siropul.

  97. anca Says:

    Buna , este a doua oara cand mi se intampla,(dar nu cu aceeasi reteta) si am ajuns la o concluzie : hartia de copt nu este “prietena mea” :( .

    Dimineata cand am verificat site-ul ca sa vad ce ati mai facut bun, nici nu am mai stat pe ganduri si mi-am luat toate ingredientele pentru cuibuletele de viespi. Acum am scos prima tava de la cuptor si toate s-au lipit de hartie si s-au ars ca nu le-am putut lua din tava , le-am taiat cu cutitul pe orizontala…Acum la a doua tava am pus tava de la aragaz cu apa , sper sa nu se mai prinda de tava.

    E problema ca a curs siropul de pe cuiburi in tava? de aceea s-au lipit?

    In rest sunt super bune , doar ca nu au baza :( .

    Lebedele nu le-am facut inca (dar si acolo trebuie hartie de copt!!!) , urmeaza pe sfarsitul saptamanii viitoare. Va pup

  98. angela Says:

    eventual pune branza de vaci amestecata cu putin zahar .

  99. Mona Says:

    eu as incerca cu branza de vaci o varianta mai sarata

  100. Ioana Says:

    cele cu nuca sunt mortale! le-am inceract de multe ori si au iesit la fel de bine


Rispondi

Iscriviti

Ricevi al tuo indirizzo email tutti i nuovi post del sito.

Unisciti agli altri 217 follower

