Tort Saturn


saturnAcest tort l-am facut special pentru ziua sotului meu! Am dorit sa fie ceva special si pana in ultimul moment nu stiam cum o sa iasa din cauza ca e un amestec de retete si un design propriu iar numele l-a ales sarbatoritul. Sper sa va placa si sa va inspire si pe voi!

Ingrediente

Tortul de ciocolata

225 g ciocolata amara
225 g unt
9 oua
100 g faina de migdale
225 g zahar
180 g faina
praf de copt
putin lapte
gem de caise
rom

Cupola alba

150 ml suc de compot piersici
2 oua
300 ml frisca indulcita (hulala)
12 g gelatina in foi
200 g ciocolata alba
2 piersici din compot
faina de cocos

Preparare

  1. Ca sa pregatim tortul de ciocolata procedam ca la tortul de ciocolata.
  2. Pentru cupola alba: unem foile de gelatina la inmuiat in apa rece
  3. Topim ciocolata pe baie de aburi, adaugam frisca indulcita si galbenusurile unul cate unul.
  4. Punem sucul de piersici si gelatina, amestecam ca sa se incoporeze bine totul.
  5. Adaugam albusurile batute spuma si amestecam.
  6. Punem o parte din compozitie intr-un bol si dam la rece(congelator), intre timp taiem piersicile bucatele.
  7. Compozitia din bol se intareste si punem peste ea piersicile si acoperim cu restul de compozitie dupa care punem in frigider. Procedam in acest fel ca sa ramana fructele in mijlocul cupolei si sa nu se vada pe dinafara.
  8. Incalzim intr-o craticioara gemul impreuna cu putin rom, taiem tortul de ciocolata in doua si il umplem cu gem.
  9. Punem bolul intr-o oala cu apa fierbinte timp de cca 10 secunde pana se desprind marginile dupa care rasturnam peste tortul de ciocolata.
  10. Taiem cateva bucati de carton si le punem imprejurul cupolei dupa care presaram faina de cocos. Cu ajutorul pensulei de silicon dam deoparte cocosul in exces si luam foile de carton.
  11. Topim putina ciocolata si decoram putin tortul de ciocolata. Dam la rece si servim.

saturn-001saturn-004saturn-007saturn-010saturn-030saturn-033

19 Risposte to “Tort Saturn”

  1. angela Says:

    fara cuvinte!😉

  2. roxana Says:

    cum sa nu…unul de lemn!😉

  3. angela Says:

    mama scumpa sant o gramada de retete de unde te poti inspira,bineinteles ca pe acest sit! eu il prepar pentru ultima sambata din luna…daca ai rabdare pana atunci….daca nu te poti inspira de aici http://www.e-retete.ro/desert rasfoiesti toate paginile si poate careva iti face cu ochiul!

  4. roxana Says:

    ei…tot ceva nou in materie de torturi??vreau si eu reteta…ia zi, o reteta pt un tort la soacra-mea, ai?

  5. angela Says:

    roxana- a fost incantat ! imi pare bine ca iti place cum arata!acum ma pregatesc pt. tortul lui Cezar…😉

  6. roxana Says:

    angela, nu am cuvinte…e un tort minunat!…e o idee inovativa si arata superb.Ti-a dat nota 10 plus sotul tau?…trebuie sa incerc reteta neaparat

  7. angela Says:

    multumesc ,adry! mie mi se pare tare select tortuletul asta,dar deh ma laud de una singura!

  8. adry Says:

    Super tortul! E de copiat ideea asta cu cupola!

    La multi ani sotului tau!!!

  9. angela Says:

    multumim!🙂

  10. paula Says:

    felicitari la amandoi! asa da sot si sotie!

  11. angela Says:

    este poza originala ! Dani in ultimul timp s-a pus cu burta pe carte si invata fotografie ,rezultatele se vad!

  12. paula Says:

    poza este originala s-au din revista? ca tare bine arata =P~

  13. angela Says:

    multam fain!🙂

  14. paula Says:

    fain tort angela si sa-ti traiasca sotul o mie de ani!

  15. angela Says:

    Ioana-am sa-i transmit! stii bine cat am fost de stresata cu tortul asta .bine ca a iesit frumos!

    ancutza-multumim de urari! ce bine ca i-a placut sotului tau profiterolul!

  16. Ioana Says:

    faina de migdale n-am vazut, dar o poti face macinand migdale fara coaja in masina de cafea sau robotel, ca si pe nuci

    foi de gelatina am tot vazut fete din RO folosind dar eu nu am gasit in magazine, nici nu m-am chinuit sa caut prea mult, folosesc echivalentul la pliculet care se gaseste usor

    pana la urma ai gasit caju? nu-i asa ca sunt cele mai bune alune? mie asa imi par. vreau sa fac acum o reteta cu caju, de data asta un dulce, sper sa iasa bune

  17. Ancutza Says:

    Pentru Ioana : exista si la noi faina de migdale si gelatina in foi? Eu inca nu am gasit faina integrala 😦 si cat am cautat si alune caju…deja fetele nu mai puteau de la un supermarket la altul.

  18. Ancutza Says:

    A ales un nume perfect cu imaginea . La multi ani! Si sotul meu este varsator , de ziua lui am pregatit profiterol si i-a placut foarte mult.

  19. Ioana Says:

    sa-i transmiti “La multi ani” lui Dani din partea mea! a avut un tort foarte reusit🙂


Lascia un commento

