Tartine cu ficatei de pui – Crostini toscani


 

Io di solito non mangio i fegatini ,ma cucinati cosi avevano un buon profumo  e non ho resistito.anche gli altri ospiti hanno gradito ,sono ottimi come antipasto opp. come cena

Eu de obicei nu mananc ficat, dar in varianta asta am reusit si eu sa mananc 2 tartine, mirosea asa de bine ca nu am rezistat! Au fost apreciate si de ceilalti comeseni asa ca sa nu ma laud de una singura. Sunt simple de pregatit, merg bine atat ca si aperitiv cald, cat si ca o cina rapida!

Ingrediente/Ingredienti

300 g ficatei si inimioare de pui/ 300 g fegatini e cuoricini pollo
80 g unt/80 g burro
3 linguri ulei masline/3 cucchiai olio oliva
1 ceapa/una cipolla
1 morcov mic/una carota piccola
1 frunza de telina/sedano
3-4 fire de patrunjel/prezzemolo
3 linguri de vin alb sec/3 cucchiai de vino bianco
2 linguri de pasta de rosii concentrata/2 cucchiai de concentrato pomodoro
40 g capere/40 g caperi
sare/sale
piper/pepe

Preparare/Preparazione

  1. Spalam si curatam ficateii si inimioarele, dupa care le taiem bucatele mai mari.
  2. Tocam ceapa, morcovul si telina. Intr-o tigaie punem uleiul si jumatate din cantitatea de unt la incalzit dupa care punem zarzavatul si lasam sa se caleasca putin.
  3. Adaugam ficateii si ii prajim putin dupa care punem vinul si concentratul de rosii.
  4. Punem tigaia pe foc mic si lasam sa se coaca cca 15 minute.* atentie nu puneti sare deoarece se intareste ficatelul
  5. Taiem marunt patrunjelul si il presaram in tigaie, adaugam restul de unt si caperele, saram si piparam dupa gust.
  6. Putem sa lasam compozitia asa sau sa o macinam toata cu ajutorul unui robot sau sa facem cum am facut eu: am macinat doar jumatate din catitate dupa care am amestecat restul, in acest fel am obtinut o crema cu bucatele marisoare prin ea.
  7. Taiem painea felii, le ungem cu putin ulei masline si le punem in cuptorul cald cca 10 minute, le scoatem din cuptor si le ungem repede cu crema de ficatei dupa care servim.

ITALIANO

  1. laviamo e tagliamo a pezzi le interiora del pollo
  2. tritiamo fine la cipolla,la carota ,e il sedano  e poi gli facciamo soffrigere nel olio e la meta del burro
  3. aggiungiami i fegatini gli facciamo rosolare,mettiamo il vino e il concentato di pomodoro
  4. lasciamo cuocere a fuoco basso ,atenti non salare il fegato perche si indurise
  5. aggingiamo il prezzemolo tritato ,il resto del burro ,i caperi ,saliamo e pepiamo a nostro gusto
  6. il composto può rimanere cosi ,opp. si può frulare tutto o solo una parte
  7. si tagliano le  fette di pane si ungono con olio le mettiamo nel forno caldo per 10 minuti ,le spalmiamo con la crema ancora calde e subito in tavola!

21 Risposte to “Tartine cu ficatei de pui – Crostini toscani”

  1. Angela Says:

    Sa va fie de bine! Astept sa-mi spui reactia celor din familie!Sper sa le placa!

    • Carmen Says:

      Rezultatul a fost pe masura asteptarilor!
      Multumesc mult pentru gustoasele retete pe care le-am gasit pe site-ul Dvs. !

      • Angela Says:

        E o placere pt mine atunci cand retetele propuse de mine sant pe placul oaspetilor,sper sa mai probati si alte retete si va doresc un sfarsit de saptamana placut!

  2. Carmen Says:

    Ciao,
    acum am terminat ficateii, sunt deliciosi! Abia astept sa cinam, sa vad reactia celor din familie! Dar am facut cu ficat de curcan, oricum e gustoasa taaaare! De lins degetele ! :))))

  3. Ioana Muresan Says:

    O sa fac in curand un aperitiv la mine acasa si sunt convinsa ca cu aceasta reteta o sa ii impresionez pe toti invitatii. Ca eu am fost sigur impresionata cand am gustat-o:-)Deja mi-e pofta!

  4. angela Says:

    cu placere!

  5. jeny Says:

    multumesc angela o voi incerca cat de curand

  6. angela Says:

    asta e meseria de mama ,trebuie sa ii facem sa manance pe copii su tot felul de smecherii!pana sant mici mai reusim dar dupa ce cresc e tot mai greu!

  7. cornelia Says:

    Si eu mai procedat la fel cu ficatul in cazul copiilor mei, carora am tinut sa le dau preparate din acest produs, datorita cantitatii mari de fier usor asimilabil pe care il contine…Eu le mai faceam si un drob de pasare, cu ficatei de pui dati la masina de tocat impreuna si cu pipote si inimioare, cu ceapa (verde, de preferat), putin morcov ras fin, multa verdeata (marar si patrunjel, ba chiar si spanac ori stevie), oua, apoi copt…Asa nu au depistat niciodata ficatul…😉

  8. angela Says:

    nu se intampla nimic daca nu pui capere ,poti sa le inlocuiesti cu putin castravete murat ,e bun ca e acrisor.daca zici ca nu mananca ficat fiul tau ,macina compozitia bine de tot ca sa nu se vada ce este.eu pe vremuri cand baietii mei nu mancau ardei le spuneam ca fac zacusca din :zacusti!era o leguma inventata dar care le placea ,macinam bine ingredientele si nu se mai intelegea cum arata zacusti proaspeti!😉

  9. jeny Says:

    o sa incerc reteta aceasta doar de dragul fiului meu care nici nu vrea sa auda de ficat, ce se intampla daca nu folosesc capere,se pot inlocui cu altceva?

  10. angela Says:

    ciao ,mariana,am ajuns cam tarziu acasa ,dar intre timp te-a ajutat Ioana!

    daiana-ce mare bucurie cand citesc ca va plac retetele noastre! sper sa probezi cat mai multe dintre ele!

  11. Ioana Says:

    nu se gaseste la noi in RO boia afumata, in Austria nu am cautat, eu am comandat-o pe net din USA, as fi vrut sa o comand direct din Spania, dar n-am gasit un site care livreaza prin posta si sa fie si in limba engleza, spaniola nu stiu.

    dar poti inlocui in retete cu boia dulce, dar sa fie o boia buna, ungureasca

  12. daiana Says:

    Buna,

    Imi plac mult retetele preparate de voi, intru frecvent pe site-ul vostru si, ma inspira…

    Am si eu o intrebare: unde gasesc boia afumata?se gasteste si la magazinele din Romania?…de curand am fost plecata in vacanta in Austria, am cautat si acolo in cateva magazine, dar fara succes…

    Va pup!O zi buna!

  13. Ioana Says:

    aici avem retet pentru postul catolic: http://www.e-retete.ro/retete-lact-ovo-vegetariene si aici pentru cel ortodox: http://www.e-retete.ro/retete-de-post

    sper sa te ajute🙂

  14. Mariana Says:

    Buna dimineata Angela!!o zi buna iti doresc!vad ca esti pe blog?Azi e vineri,ce gatim de post da-mi o idee sa mai multe!te pup!!!

  15. angela Says:

    nico-cu siguranta sant si la voi ,la poti gasi si in borcanasa acoperite de sare mare!spor la treaba si pofta buna!

  16. nico Says:

    Multumesc pentru raspuns.Am sa caut la noi in magazine,eu locuiesc in U.S.A.,cu siguranta avem si noi aici numai ca eu nu am folosit si nici nu am bagat de seama cind am fost la cumparaturi.🙂

  17. angela Says:

    ciao nico! ma bucur ca ai pregatit multe din retetele noastre ,sper ca si aceasta sa iti placa!

  18. Ioana Says:

    aici gasesti o poza cu caperele si mai multe informatii despre ele: http://www.condimenteweb.ro/index.php?module=fisaCondiment&cid=39

    la noi le gasesti in magazine, murate in borcane, deci la raioanele de conserve

  19. nico Says:

    Felicitari pentru acesta pagina.Am reusit multe din retetele publicate.Am o intrebare:ce este “cappere”?


Lascia un commento

