Tarta Tatin -Tarte Tatin


 

tarta-tatin

Famoso in tutto il mondo questa tarta non e tanto difficile da fare ,lo preparata ieri per la colazione  e in un ora e mezzo la tarta era sul tavolo,aspetando gli’affamati!

Faimoasa in toata lumea aceasta tarta nu e asa de greu de facut cum vor unii sa o prezinte. Ieri eu am pregatitit-o pentru micul dejun, intr-o ora jumatate era pe masa, astepta mancaciosi!

Ingrediente/Ingredienti

Umplutura/ Ripieno

1 kg mere acre/ 1 kg mele aspre
150 g unt/150 g burro
150 g zahar/150 g zucchero

Blatul/Impasto

300 g faina/300 g farina
1 ou/1 uovo
1 galbenus/ un tuorlo
140 g unt/140 g burro
100 g zahar/100 g zucchero
coaja lamaie/buccia limone

Preparare/preparazione

  1. Se foloseste o tava cu diametrul de 26 cm, care se poate pune pe aragaz dupa care o putem pune in cuptor.
  2. Curatam merele si le taiem felii mai groase, punem in tava zaharul si untul si le incalzim usor, pana se topeste untul si se uniformizeaza compozitia, deasupra punem merele (daca nu avem mere acrisoare le stropim cu suc de lamaie) si lasam cca 10 minute pe foc mic avand grija sa intoarcem merele odata.
  3. Untul la temperatura camerei il amestecam cu restul ingredientelor facem o minge si o lasam putin in frigider.
  4. Intre timp punem tava cu mere in cuptor pentru 25 minute la 190C, cand e gata scoatem tava si lasam sa se raceasca putin continutul.
  5. Scoatem aluatul din frigider il punem intre doua foi de pelicula si il intindem cu sucitorul. Foaia astfel obtinuta o punem peste mere avand grija sa acoperim bine si sa acopere bine merele.
  6. Punem din nou la cuptor pana ce aluatul prinde o culoare frumoasa (cca 25 minute).
  7. Imediat ce o scoatem din cuptor o “rasturnam” pe o farfurie avand grija sa nu ne ardem, arsura de zahar caramelat e dureroasa.
  8. Se serveste calduta asa simpla cu frisca sau cu un glob de inghetata de vanilie.

ITALIANO

  1. si usa una teglia da 26 cm che si può usare siasulla fiamma sia nel forno
  2. puliamo le mele e le tagliammo a fette uguali,mettiamo nella teglia lo zucchero il burro e le riscaldiamo finche il composto non si spalma dapertutto,sopra mettiamo le mele e le lasciamo 10 minuti , dopo 5 minuti gli giriamo
  3. Impasto:il burro a temperatura ambiente lo mescogliamo con il resto degli ingredienti ,e la palla ottenuta la mettiamo nel frigo
  4. nel fratempo le mele le mettiamo nel forno a 190C per 25 minuti,tiriamo fuari lascimmo rafredare per 10 minuti
  5. stendiamo una sfoglia dal impasto ,se lo stendiamo tra due fogli di carta forno non si ataca al mattarello,e poi la sfoglia la mettiamo sulle mele
  6. mettimo a forno per cca 25 minuti
  7. tiriamo furi dal forno la giriamo subito su un piatto ,atenti a non bruciarvi
  8. e buona calda ,semplice,con panna o con gelato

21 Risposte to “Tarta Tatin -Tarte Tatin”

  1. Angela Says:

    Dany ,ai invatat ceva astazi! Sa nu isi aduca aminte baietii mei de ea ca maine ma pun la treaba!

  2. dany Says:

    si eu care nu stiam cum se cheama…o fac de pe timpul tineretii, mai simpla dar fff buna nu exista

  3. Angela Says:

    ciao ,allora aspetto!

  4. viviana Says:

    Questa sera ho preparato la tua tatin,cosi semplice ,pensavo fosse molto complicata sentendo i cugini francesi!Ha un colore ambrato che e tutto una poesia!Domani ti faccio sapere se piace ai miei cari!

  5. marnie Says:

    Aceasta reteta e preferata mea!!!! De cand am descoperit-o din cartea lui Jamie Oliver numai pe asta o fac ca am devenit dependenta de ea.Daca nu te superi as adauga ceva in reteta ta:o lingurita de ghimbir pudra si un pic de scortisoara inainte de a pune merele pe foc si deasupra cateva migdale.Un miros imbatator!Iar gustul…hmmm…putin intepator de la ghimbir.In loc de blat poti folosi cu mare succes foaie de foietaj intins bine cu sucitorul.E mai rapid si e f crocant.

  6. angela Says:

    marnie-ghimbir am sa pun si eu ,dar scortiosara o evit,nu stiu de ce nu prea imi place in amestec cu mere,desi e un clasic-mere-scortisoara! am facut si cu foaie de foietaj ,dar nu mai fac,se mananca prea repede 😉 ,trebuie sa fc portie dubla baietilor mei! foietaj cu prune am si pus pe aici reteta, https://ilmenudiangela.wordpress.com/2009/07/21/foietaj-cu-prune/

  7. misa Says:

    Am vazut reteta la tv adaptata pt minitarte Tatin.Se folosea o tava cu godeuri(pt briose),mere mici folosite intregi si acoperite cu aluat (fiecare in parte).Merisoarele erau scobite pt indepartarea cotorului,inlocuit apoi cu miez de nuca amestecat cu stafide.Erau de efect.

  8. angela Says:

    misa-avem si noi o reteta asemanatoare celei de care zici tu!sper sa te inspire!

  9. angela Says:

    yoana-reteta este superprobata si mai ales este o reteta care are peste 100 de ani ,asa ca sigur este buna.mi-ar face placere cand revi, sa iti exprimi parerea intr-un mod mai elegant ,sant sigura ca reusesti!

  10. yoana Says:

    dak n iese buan va crap…….

  11. angela Says:

    uitasem.vezi ca mai avem si alte retete tot asa de bune!😉 si altele sant pe drum ,de Craciun va pregatim multe surprize culinare placute!

  12. angela Says:

    jeanina!-sa va fie de bine!draga mea ce sa-ti spun ,bati toate recordurile!3 tarte intr-o zi!surioara a fost multumita de cadou?o seara placuta in continuare!

  13. Jeanina Says:

    Draga Angela azi am facut 3 tarte….la prima am esuat pt ca am cam ars zaharul si avea gust amarui, am facut alta, care am trimis-o surioarei mele si ultima, sa nu ne punem noi pofta-n cui🙂 deci, multumesc de reteta🙂

  14. angela Says:

    wow…creste numarul celor care apreciaza aceasta tarta! ce frumos!

  15. moni Says:

    Mi-am bucurat si eu papilele gustative cu tarta..minune..foaarte delicioasa de altfel.Am avut noroc cu Ioa,eu zic s-o tinem toate tot asa!

  16. angela Says:

    Jeanina-sant incantata de efectul pe care l-a avut tarta!sa va fie de bine! si mai poftiti pe la noi!

    Ioana-foile de pelicula sant foile alea de plastic in care se impacheteaza sandvisurile.este asemanatoare cu foaia de aluminiu doar ca e din plastic si e transparenta.

  17. Ioana Muresan Says:

    Angela, spune-mi te rog cum sunt foile acelea de pelicula?

  18. Ioana Says:

    se pare ca azi e ziua tartelor

    sa va fie de bine🙂

  19. Jeanina Says:

    E perrrrrfecta🙂 Toata familia a fost incantata de ea , am facut-o pentru ai mei, pentru cand s-au intors de la servici si au fost foarte incantati. Mersic🙂

  20. angela Says:

    cu placere,sa iti fie de bine!

  21. Ioana Muresan Says:

    Ce buna e! Multuemsc pentru reteta!:-)


Lascia un commento

