Salam de biscuiti – Salame al cioccolato


 

copia-di-salam-de-biscuiti

assagiate anche questa variante rumena ,che e un po’ diversa da la variante italiana.alla questa ricceta base si possono raggiungere :uvetta,pere bollite nel vino,lokum,noci tostate.io preferisco la variante con le pere ,la combinazione pere-cioccolato e la mia preferita

Cine nu a gustat aceasta prajitura? Cred ca sunt putini ! Asa ca scriu aceasta reteta ca sa puteti vedea ca e o prajitura simpla, fara creme, care rezista chiar si o saptamana in frigider! La reteta de baza se pot adauga si: bucati de nuca prajite, stafide, rahat-lokum sau pere fierte in vin. Mie imi place cel mai mult ultima varianta, combinatia pere-ciocolata e una din preferatele mele.

Ingrediente/Ingredienti

700 g biscuiti tari/ 700 g biscotti petit beurre
250 ml apa/250 ml acqua
250 g unt/250 g burro
100 g zahar/100 g zucchero
3 linguri cacao/3 cucchiai cacao

Preparare

  1. Cu ajutorul robotului zdrobim biscuitii. Trebuie sa obtinem o faina de biscuiti in care sa ramana si bucati de biscuite. Daca nu aveti robot puteti sa-i macinati cu masina de tocat carne si cativa biscuiti sa-i rupeti cu mana ca sa ramana bucati mai mari.
  2. Intr-o oala punem la fiert restul ingredientelor si cand dau un clocot le luam deoparte.
  3. Lasam la racit dupa care punem siropul obtinut peste biscuitii zdrobiti. Siropul il punem cate putin deoarece e posibil ca biscuitii sa nu absoarba tot siropul.
  4. Amestecam bine si daca dorim putem sa adaugam stafide (inmuiate in prealabil in putina apa), bucati de nuca sau alune prajite sau bucatele de rahat-lokum Daca doriti sa probati cu pere fierte in vin: curatati 2 pere, le taiati bucatele si le puneti intr-o oala acoperite cu vin alb si cu o lingura de miere. Lasati sa fiarba la foc mic si cand sant fierte lasati la racit dupa care amestecati cu biscuitii zdrobiti si adaugati putin sirop.
  5. Compozitia obtinuta o impartim pe mai multe foi de aluminiu sau se pot folosi pungi de plastic. Incercam sa-i dam o forma cat mai asemanatoare cu salamul. Inchidem bine pe margini sulul de aluminiu si punem in frigider la rece.
  6. Se serveste rece taiat felii!

ITALIANO

  1. Con l’aiuto del frulatore tritiamo i biscotti.dobbiamo ottenere una farina di biscotti non troppo fine  c’e bisogno che rimangono anche pezzi di biscotto
  2. in una pentola mettiamo il resto degli ingredienti gli facciamo bollire dopo di che gli facciamo raffredare
  3. sopra i biscotti mettiamo lo sciroppo raffredato ,non lo mettiamo tutto ,perchè  agari i biscotti non asorbono tutto lo scciroppo
  4. mescoliamo bene,e se vogliamo aggiungiamo anche le uvette,le noci ,le pere…
  5. il composto ottenuto si mette nella carta aluminio si da la forma lunga e si tiene a freddo
  6. e buono il secondo giorno tagliato a fette

da Pichona

38 Risposte to “Salam de biscuiti – Salame al cioccolato”

  1. Angela Says:

    Spor la treaba!

  2. tity 47 Says:

    Hmmm, ce pofta mi-ati facut , am sa fac si eu , succes fetelor

  3. Angela Says:

    o varianta faina si buna,brava Pichona!

  4. pichona Says:

    deci…am facut salamu dupa reteta lu angela si crema din interior este cu unt,nuca de cocos,zahar si 1lingurita de lapte…

    am frecat untu cu zahar, am adaugat faina de cocos si am pus 1 lingurita de lapte…

  5. Angela Says:

    Ca de obicei albinuta noastra Pichona ,a pregatit si fotografiat .Acum o asteptam sa ne spuna cum a facut crema cu nuca de cocos care este in interiorul unui salam de biscuiti!

  6. cristina Says:

    un salam in doua culori am facut eu, cu biscuiti cu cacao in care am mai pus putina cacao,afine din afinata si esenta de rom, am intins un o foaie de 2cm apoi am pus bucatele de rahat si am mai pus o foaie tot de 2cm din biscuiti cu vanilie si am rulat, a iesit foarte frumos si gustos

  7. angela Says:

    deh,ana marya-noi avem doar reteta de salam de biscuiti ,simpla fara banane ,adica exact ceea ce vrei tu sa faci!oricum aici nu santem la resturant ,tu sa comanzi ceva si imediat sa apara ospatarul cu felul cerut! spor la treaba si pofta buna!

  8. ana marya smechera Says:

    vreu sa spun nimik decat ca acesta reteta este proasta eu am cerut salam de biscuiti cu banane dar ac m`am razgandit voi face simplu

  9. sebi Says:

    :-& 😦 =P~ :p 😉 🙂

  10. angela Says:

    daca esti draguta sa ne-a spui si noua ,mie mi-ar face placere!

  11. mihaela Says:

    a da rafaelo angela stiu eu 😉

  12. angela Says:

    ciao ,silvia, rafaelo sant bomboanele mele preferate ,dar inca nu am reusit sa gasesc o reteta suficient de aproape la gust ca tae mult mi-ar placea sa le pot face eu!

  13. silvia Says:

    “””Tot in genul asta mai faceam “rafaelo” , tot un amestec de unt cu zahar pudra, se face in palma o bila de marimea unei nuci , la mijloc se pune o aluna nesarata , se “inchide” bila si se da prin nuca de cocos. Nu se compara cu adevaratul Rafaelo , dar e o imitatie reusita ca aspect, pentru ca sincer gustul nu prea imi place, prea mult unt, dar se poate face cu biscuiti zdrobiti bine de tot ,fara alte adaosuri care sa ii coloreze, numai untul topit. “””

    la rafaelo se mai pune si lapte praf ,cu unt si nuca de cocos se amesteca si se formeaza bilute si nu e vreo diferenta de cele din comert

  14. angela Says:

    multumim de urari! sa iti fie de bine!

  15. simina Says:

    este delicios, am mai adaugat doar putina esenta de rom la sirop. o zi cat mai superba

  16. angela Says:

    anca-ma bucur ca salamul ti- placut!

    adry- sa va fie de bine si tie sii sorei tale!

    ciprian- felicitari sa iti fie de bine !

  17. Ciprian Says:

    Am facut salam de biscuiti si mi-a iesit extraordinar.

    Reteta e fff simpla si foarte rapida.

    Multumesc fetelor!🙂

  18. adry Says:

    E la frigider!!! Il mai las pana la ora de cina (daca o sa am rabdare?) Oricum aseara l-a facut sora-mea si mi-a zis la telefon ca e super!

    P.S am pus multe nuci in umplutura!!!

  19. anca dima Says:

    am facut salamul si a iesit super!😉

  20. angela Says:

    ciao oana, pe vremuri era o prajitura foarte la moda si nelipsita de sarbatori

  21. oana Says:

    cred ca nu am mai mancat de mult timp asa ceva mi-aduce aminte de copilarie

  22. oana Says:

    < ![CDATA[ ]]= = = >

  23. angela Says:

    multumim de idee, marnie!

  24. marnie Says:

    Mai adaugati si o banana decojita intreaga in interior.Gustul de nuca de cocos si banana-o nebunie tare buuuuuna.ii place la nebunie socrului meu caruia nu suporta bananele.

  25. angela Says:

    intr-adevar sant o multime de variante pt a face aceasta prajitura ,imi pare bine ca am pus reteta baza ,de aici fiecare ajutat de fantazie si de bunul plac poate sa creeze ceva bun !oricum eu raman la ideea ca cel mai bun salam de biscuiti e cel cu pere fierte in vin !bineinteles ca e valabil pentru gustul meu !😉

  26. anca Says:

    Eu faceam salamul asta de biscuiti cu crema de unt mai demult, (cand eram la mama fata), il pregateam pt Craciun. In biscuiti mai puneam esenta de rom , iar in crema de unt 2,3 pachete de nuca de cocos(sa se simta bine nuca), iar peste , dupa ce se ia folie se “tapeteaza” cu nuca de cocos.

    Tot in genul asta mai faceam “rafaelo” , tot un amestec de unt cu zahar pudra, se face in palma o bila de marimea unei nuci , la mijloc se pune o aluna nesarata , se “inchide” bila si se da prin nuca de cocos. Nu se compara cu adevaratul Rafaelo , dar e o imitatie reusita ca aspect, pentru ca sincer gustul nu prea imi place, prea mult unt, dar se poate face cu biscuiti zdrobiti bine de tot ,fara alte adaosuri care sa ii coloreze, numai untul topit.

  27. Ioana Says:

    se mai poate pune cafea instant deodata cu cacaoa pentru o aroma diferita

  28. angela Says:

    draga anca iti urez spor la treaba ,pe sit sant atat retete simple cat si retete mai complicate dar chiar si alea complicate se pot face usor datorita faptului ca sant explicate amanuntit si au fotografii pas cu pas!te astept maine sa imi spui daca ti-a placut!

  29. anca dima Says:

    asta seara il fac si eu.sa mai puneti retete mai usoare ca eu sunt ”micuta” si nu prea imi ies mie retetele.🙂

  30. angela Says:

    Wow! asta da rapiditate,te asteptam maine cu comentarii asupra gustului ! cu placere si mai alege si alte retete ca sa probezi!

  31. roxana Says:

    angela scumpa, tocmai acum l-am bagat la frigider, e usor de facut si rapid…dupa cum arata compozitia si dupa gust a iesit minunat!!!!mersic

  32. angela Says:

    ciao fetelor,ideea lui Anca e tare faina eu cred ca in acest caz trebuie sa folosim biscuiti maruntiti bine de tot ,

    Ioana poti face o crema de unt cu ingroseala unde sa folosesti lapte de cocos si sa adaugi si fulgi de cocos in ea

    roxana -ma bucur ca iti place reteta si mai ales ca ti-e de folos!

  33. roxana Says:

    multumesc ioana si multumesc angela pt ca mi-ati ascultat rugamintea pt reteta salamului de biscuiti…sunteti 2 ingeri 🙂

  34. anca Says:

    Garantat arata super. Acuma depinde cu ce vrei sa inlocuiesti crema, dar la biscuiti sa pui o cacao inchisa la culoare pentru ca , contrastul sa fie mai puternic.

  35. Ioana Says:

    anca, mi-ai dat o idee super cu stratul alb/maro, sa vad daca-mi iese ceva demn de postat aici🙂 vreau sa inlocuiesc stratul alb cu altceva si nu stiu daca se potriveste…

  36. anca Says:

    Am uitat sa precizem : in crema de unt se poate pune , optional, nuca de cocos.

  37. anca Says:

    Ciao , prajitura asta e preferata fetelor mele , asa ca din partea lor dau un vot. Se mai poate face in felul urmator : biscuitii se dau prin masina ( se zdrobesc de tot ) , se adauga siropul , intindem aluatul astfel obtinut pe o folie la o grosime de 2 cm si in plus facem o crema din unt si zahar pudra , pe care o intindem peste biscuiti la o grosime de 1cm. Se ruleaza si se lasa la rece. Astfel felia va arata mai “fain” :alb si maro.


Lascia un commento

