Rasol de vita cu supa de taietei


 

rasol-de-vita-cu-supa-de-taieteiE o mancare de moda mai veche dar are 3 puncte forte:

  • cu o singura miscare ai atat felul unu cat si felul doi
  • e foarte potrivita atunci cand ai in vizita la pranz o matusa cicalitoare sau o bunica mai carcotasa
  • e simpla de facut, pana se fierbe carnea poti sa faci o baie calda!

Ingrediente

1 kg de rasol vita
4-5 morcovi
1-2 radacini de patrunjel (eu nu am pus ca la noi nu sunt)
1 bucata telina
frunze patrunjel
frunze telina
piper boabe
sare

Garnitura

mostarda
iute-dulce
hrean ras

Preparare

  1. Se curata zarzavatul, se spala si se pune la fiert impreuna cu piperul si sarea, cand incepe sa clocoteasca punem si carnea. Eu am folosit cucta care injumatateste timpul de fierbere, daca folositi metoda traditionala nu uitati sa spumati supa. Timpul de fierbere depinde de cat este de batrana carnea, cca 1-2 h.
  2. Intr-o oala separata fierbem taieteii si apoi ii scurgem de apa (prefer sa fierb separat taietei ca sa nu lase amidonul in supa si sa o ingroase).
  3. Scoatem carnea din supa, si adaugam taieteii si daca ne place putina vegeta.
  4. Supa o servim calda, eu am presarat piper macinat ca asa ne place.
  5. Carnea o tinem intr-un loc cald pana la servire, in caz de nevoie se poate incalzi in microunde.
  6. Servim carnea la felul doi impreuna cu hreanul, mostarda si iute -dulce.

9 Risposte to “Rasol de vita cu supa de taietei”

  1. angela Says:

    asta suna bine!mai ales partea cu ajutatul! :p

  2. cornelia Says:

    *angela – promit ca atunci cand o sa mai dau vreo fuga prin zona aceea, sa-ti aduc un burduf cu branza si ceva bun de Cotnari, nu de alta dar trebuie actionat sarguincios ca sa alunece mai bine pe gat mamaliga aia chinuita asa de rau, cu branza si cu slaninuta…😉 Evident, va trebui sa probezi imediat daca ceea ce-ti voi aduce eu de acasa este de calitate, iar eu iti voi fi alaturi cu draga inima, ca nu-mi las niciodata prietenii la greu…🙂 😉 🙂

  3. angela Says:

    cornelia-nevoia te invata ,stii si tu cum e cand ai pofta pe ceva si nu gasesti in magazin ,intrebi in stanga si in dreapta iar eu in magazine nu merg cu lista ,controlez tot ce-i pe rafturi si asa descopar mereu cate ceva nou.obisnuiesc sa intreb in special persoanele mai in varsta si cei care au origini din nordul Italiei ,deoarece cei in varsta cunosc retete mai vechi si produse care acum nu se mai folosesc ,iar cei din nordul Italiei au multe preparate asemanatoare cu ale noastre.singurul produs care imi lipseste din tara si inca nu i-am gasit inlocuitor este :branza de burduf!ce buna iese mamaliga impaturata cu branza de burduf si slaninuta prajita… =P~

  4. cornelia Says:

    angela, dar mare detectiv esti tu…Cat am stat si eu pe acolo, nu a fost chip sa-l dibuiesc…Esti mare, ce mai ! 🙂 Aici, in schinb, nu-mi lipseste. La rasoluri mi se pare fara egal…Abia astept sa apara urzicile; ne plac la nebunie urzicile preparate cu sos alb si usturoi, servite cu mult hrean proaspat ras deasupra si cu mamaliguta calda… :p .

    Cu ani in urma, in Oltenia, am mancat chiar sarmale (din acelea ca acolo, cu varza si mari cat pumnul) cu hrean ( macerat in otet). Desi mi se parea cam ciudata combinatia si am gustat cu precaitie, a trebuit sa recunosc pana la urma ca erau tare bune…Una dintre calitatile hreanuuli este si aceea ca face mult mai digest ori preparat, oricat de greu, caruia i se alatura…🙂

  5. angela Says:

    veronica-sigur o sa-ti placa !

    cornelia-am patimit ani multi fara hrean ,acum in sfasit l-am dibuit si in Italia!doamne ce bun este!http://www.e-retete.ro/retete/hrean-ras

  6. cornelia Says:

    * veronica- daca esti o iubitoare a hreanului ( mie mi se pare cel mai “racoritor” adaos la orice gen de rasol, fie el de vita, de porc sau de pasare), ai putea incerca sa-l pregatesti un pic altfel : hreanul prospat ras (pe razatoarea mica) il amesteci cu putina smantana , pe care o infierbanti putin (1-2 min pe foc mic). Dupa ce stingi focul, poti adauga, dupa gust, sare, piper, un pic de otet bun (balsamic). Cu acest sos de hrean, rasolul de vita, cel mai “uscat” dintre toate, devine cu mult mai savuros🙂 .

    *Hreanul este o “planta de leac”, ale carei virtuti curative erau bine cunoscute inca de vechii greci, romani si de daci. Este forte bogat in vitamine (in special vitamina C si complexul B ) si minerale. Contine si substante antibiotice naturale, enzime, fitohormoni si este un dusman de temut al tuturor bolilor aparatului respirator. De asemenea, este recomandat in tratarea digestiei lente, a gastritei hipoacide, anemiei, reumatismului etc,( Atentie! Se foloseste cu prudenta in cazul celor cu colon iritabil sau cu gastrita hiperacida ! ). Exista o multime de retete naturiste pentru sanatate si frumusete !

  7. veronica Says:

    am sa il incerc chiar astazi …o sa va spun cum a iesit😉

  8. maria Says:

    la noi ploua si e frig merge deminune un rasol cu supa calda.atatadoar ca eu in supaam sa pun ravioli.

  9. dorica Says:

    imi place !


Lascia un commento

