Prajitura cu nuca si dulceata Greta Garbo – Dolce con noci e confettura Greta Garbo


prajitura-cu-nuca-si-dulceata-greta-garbofoto by danielfoto.it

e un dolce rumeno molto buono di solito si usa mettere sopra anche la glassa ,ma la mia famiglia e fatta di capricciosi quindi ho tolto la glassa al cacao  ma e un peccato,io ho usato una  teglia di 25cm/19 cm

Prajitura  Greta Garbo este foarte buna, ai mei ca is mai mofturosi nu vor si glazura pe deasupra dar eu din toata inima va sfatuiesc sa o faceti ca e mult mai buna cu glazura. Am folosit o tava mai mica de 25/19 cm.

Ingrediente/ingredienti

200g margarina/200 g margarina
1 ou si un galbenus/ 1 uovo e 1 tuorlo
300 g faina/300 g farina
2 linguri smantana/2 cucchiai panna
10 g drojdie/10 g lievito
2 linguri zahar/ 2 cucchiai zucchero

Umplutura/Ripieno

300 gr nuca macinata/ 300 g noci tritate
un borcanel de gem de prune/1 vasetto confeturraprugne
1-2 linguri zahar/1-2 cucchiai zucchero

Glazura/Glassa

150 g zahar/150 g zucchero
unt cat o nuca/una noce di burro
2 linguri cacao/2 cucchiai cacao
3 linguri apa/ 3 cucchiai acqua

Preparare/preparazione

  1. Smantana, drojdia si zaharul se amesteca si se lasa 10 minute sa dospeasca
  2. Adaugam faina, margarina, ouale, un strop de sare si amestecam, daca este nevoie mai adaugam faina pana obtinem un aluat maleabil.
  3. Il lasam sa dospeasca cca 15 minute dupa care il impartim in trei parti egale. Din fiecare parte facem o foaie.
  4. In tava unsa cu putin unt sau acoperita cu hartie de copt punem prima foaie acoperim cu jumatate din umplutura, acoperim cu foaia a doua, alt strat de umplutura si la sfarsit ultima foaie pe care o gaurim cu dintii unei furculite.
  5. Lasam sa dospeasca 20 minute si dam la cuptor la foc mic 160C timp de cca 40 minute. Daca este aurie pe deasupra o scoatem, daca nu, o mai lasam pana se face aurie.
  6. Lasam prajitura la racit si pregatim glazura.
  7. Intr-o craticioara mica punem cacaoa si zaharul adaugam putin cate putin apa si amestecam ca sa nu se formeze cocoloase, punem untul si punem pe foc mic. In caz ca s-au format cocoloase nu va speriati ca se vor topi la caldura.
  8. Amestecam mereu in glazura pana ce se ingroasa (cateva minute) dupa care o turnam peste prajitura si o lasam sa se raceasca.

ITALIANO

  1. mescoliamo il lievito con lo zucchero e la panna facciamo lievitare per 10 minuti
  2. aggiungiamo la farina,margarina,le uova e un pizzico di salee mescoliamo ,se c’e bisogno aggiungiamo della farina per ottenere un impasto maleabile
  3. lasciamo lievitare per 15 minuti e poi lo dividiamo in tre parti uguali
  4. da una parte stendiamo un foglio lo mettiamo nella teglia imburata ricopriamo con meta ripieno ,stendiamo un altra foglia mettiamo il resto del ripieno e in fine ultima foglia ,la bucchereliamo con i rebi di una forccheta
  5. laciamo lievitare per 20 minuti e mettiamo nel forno a 160C per cca 40 minuti ,lasciamo finche diventa dorata
  6. lasciamo raffredare il dolce e prepariamo a glassa
  7. in una teglia piccola mettiamo il cacao mescolato con lo zucchero aggiungiamo poco alla volta l’acqua mescoliamo ,mettiamo il burro e mettiamo sul fuoco a fiamma bassa
  8. mescoliamo finche si adenssa dopo di che la stendiamo sull dolce e facciamo raffredare

da Elena

42 Risposte to “Prajitura cu nuca si dulceata Greta Garbo – Dolce con noci e confettura Greta Garbo”

  1. Angela Says:

    Elena a probat reteta si uitati-va ce minunatie a pregatit! A pus si glazura asa cum imi place mie!Ma servesc si eu cu o felie!!!

  2. ileana Says:

    ciao angela,prajitura arata super,pot folosi alt tip de gem(caise in loc de prune),si in loc de margarina pot folosi unt(in aceeasi cantitate sau mai putin)?multumesc pentru sfaturi!

    • ileana Says:

      iar tava care ia folosit-o este cea de la aragaz sau o tava mai mica?dupa imagine imi dau seama ca este o tav amai mica,imi poti spune masurile,ca sa-mi fac o idee,multumesc

      • Angela Says:

        E o tava destul de mica 23/17 cm …merge si cu unt …ar merge mai bine gem de visine, ca se potriveste mai bine cu nuca…aici e important sa iti placa combinatia de gem cu nuca ,gemul e bine sa fie acrisor!

  3. elena Says:

    Dupa aspect e beton,nu ma indoiesc nici dupa gust,dar imi imagin dupa mincat)))))))))))))

  4. angela Says:

    si eu mai folosesc cateodata lievital,e buna.pune putina,cca jumatate din cubuletul tau.spor la treaba!

  5. adry Says:

    Angi, cam cata drojdie ai pus? Eu am in casa din cea proaspata (lievital de 25 g!)

    Tare bine arata si ma incurajeaja faptul ca a iesit bine la multe fete!

  6. angela Says:

    o sa reuseasca!bafta!🙂

  7. Elena Says:

    Ma bucur mult ca am gasit aceasta reteta,mama mea o face mult cand veneau sarbatorile,era o delicatesa. Zilele astea o voi incerca si eu,sper sa-mi reuseasca.🙂

  8. mihaela Says:

    ma incantat foarte mult acesta reteta😉

  9. angela Says:

    sa va fie de bine!lasa ca sora ta o sa invete si ea ca doar cu o sora ca tine sigur are de unde sa invete!

  10. Ancutza Says:

    Dau un vot din toata inima. E super buna , acum am facut-o. Saptamana trecuta a facut sora mea, dar nu i-a iesit foaia din mijloc foarte coapta, o iert ca e “ucenica” in bucatarie. In schimb a mea a iesit foarte pufoasa si buna, am facut-o fara glazura (desi as fi vrut sa pun glazura) ca sa nu stau tot timpul cu sevetelul dupa fete🙂 .

  11. angela Says:

    e ciudat ca aluatul e ca si guma,sant tare curioasa cum o sa iasa,

  12. alina Says:

    drojdie cubulet

    pachet mic

  13. angela Says:

    alina,ce tip de drojdie ai folosit?

  14. alina Says:

    sincer acuma am facut-o dar,aluatul este ca si guma si nu se intinde sincer nu stiu cum o sa fie revin cu un comm cand este gata

  15. angela Says:

    ne bucuram cand putem fi de folos! 🙂

  16. simina Says:

    tocmai o pregatesc, si cred ca va fi delicioasa. multumesc pentru inspiratie fetelor

  17. angela Says:

    nu,important este sa fie o dulceata acrisoara!e buna si de macese ,mere,gutui

  18. camelia antoneta Says:

    🙂 este obligatorie dulceata de prune?

  19. angela Says:

    aceasta prajitura se poate face si in varianta asta:se pune toata cantitatea de gem si nuca intr-un singur strat iar intre celelate foi se pun felii de rahat colorat ,rosu,galben ,verde.am adaugat si o poza

  20. angela Says:

    ciao lacramioara ,pe maine o sa fie si mai buna!garantat!

  21. lacramioara Says:

    mmmm!🙂 😉 …este foarte ffff. buuun prajitura aceasta am facuto astazi a iesit ff. bine si este foaarte pufoasa!!!!

  22. angela Says:

    ce frumoase!ma bucur ca le-ai imbunatatit!iar ideea de a le stropi cu lichior e simpatica!multam!

  23. natalia Says:

    SARBATORI FERICITE TUTUROR! pràjiturile ai fost foarte apreciate! am folosit ciocolatà fondentà topità ìn abur si apoi unsà de jur ìmprejur pe pràjiturà. le-am pus la rece si apoi le-am ìnfrumusetat cu floricele de zahàr. pàreau de la patiserie! am primit un sfat care vi-l dau drept o idee–dupà ce se ràceste pràjitura, ìnainte de a fi tàiatà, se poate stropi cu sirop de fructe sau chiar lichior.

  24. angela Says:

    asteptam sa vedem cum iese si sa ne spui ce fel de ciocolata vrei sa folosesti! eu zic ca glazura era buna !

  25. natalia Says:

    bravo fetelor! sìnteti “cutiuta cu idei” pentru noi! eu am fàcut pràjitura ,pentru mìine, si a iesit super, dar vreau sà ìncerc sà o “ìmbrac ìn ciocolatà”. và spun mai tìrziu cum a iesit. pa pa

  26. angela Says:

    mary-pai asta e si scopul nostru sa ajutam lumea cand are nevoie sa mai schimbam cate un sfat , sa stam aici langa o reteta si sa povestim! mai pofteste pe la noi si dupa sarbatori ca avem retete pentru toate gusturile ! si chiar daca nu ai timp sa probezi ,un sfat sau o intrebare e bine primita mereu!

  27. mary Says:

    multumesc angela…miai fost de un real ajutor anu asta de craciun…..de drag sa facem dulciuri cu atitea informatii pe care le obtinem usor si rapid atunci cind suntem in pana de idei….spor la treaba sa aveti si voi….va pup cu drag

  28. angela Says:

    eu am pus cca 8 g drojdie proaspata!nu uita ca daca e nevoie mai poti sa adaugi faina ca aluatul nu trebuie sa se lipeasca de maini.si fi atenta la marimea tavi ca daca folosesti o tava prea mare o sa fie greu sa intinzi foile.

    cu cuiburile nu cred ca o sa ai probleme ,citeste cu atentie si comentariile fetelor care au facut deja cuiburile!spor la treaba si Craciun fericit!

  29. mary Says:

    buna din nou angela….daca imi raspunzi si imi spui cantitatea de drojdie exacta(la ingrediente scrie doar drojdie dar nu cit)am sa fac si reteta asta pe linga cuibu de viespe si traditionalu cozonac de craciun….va pup cu drag si o sa va spun miine cum au iesit ca le fac pt prima data…dar sigur o sa iasa buneeeee🙂

  30. angela Says:

    300 g faina !

  31. marina Says:

    ce cantitate de faina ai folosit la aceasta reteta? 🙂

  32. angela Says:

    multumim de sfaturi si eu am auzit de denumirea “JERBO”dar nu stiam cum este recomandarile tale sant bine venite ciao🙂

  33. Marta Says:

    Si eu fac prajitura asta ,dar o numesc altfel ,adica, JERBO.Dar adaug zahar mai mult in nuca, si coaja de lamaie iar in aluat,adaug 2-3 plicuri de zahar vanilat. Fac nu 3 ci 4 foi la 500 g faina. Deasemeni nu amestec dulceata cu nuca ci intind un strat de dulceata pe foaie apoi peste ea un strat de nuca. Este mai usor de intins !!!!! Si intradevar este prajitura preferata a multora, ca si a familiei mele.

    De sarbatori o fac tot timpul.

    Va recomand acceasi prajitura cu mac in loc de nuca !!!!!! Este super buna,s-ar putea sa va placa mai mult ca cea cu nuca. Sa aveti pofta !

  34. angela Says:

    mihaela -ma bucur ca ai gasit aceasta reteta si e pe placul tau ,eu te sfatuiesc pe langa Greta Garbo sa faci si prajitura tavalita prin nuca http://www.e-retete.ro/retete/prajitura-tavalita-prin-nuca ai sa vezi ce succes!

  35. mihaela Says:

    angela,sa stii ca eu chiar cautam o prajitura buna sa o fac de sarbatori…si acum chiar ca am gasit-o😉

  36. angela Says:

    draga Paula ,ce ciudata e viata!te imbratisez cu drag!🙂

  37. paula Says:

    draga angela, doar ce am terminat de facut aceasta prajitura…si am intrat aici sa am surpriza ca tu ai postat aceasta reteta…interesant. m-am gandit la mama cand am facut-o…

  38. angela Says:

    mona -mie imi place la nebunie amestecul de nuca cu gem de prune!o bunatate!

  39. Mona Says:

    aceasta prajitura imi este foarte familiara mama mea o pregateste pentru ca este preferata ei.. si a noastra… mai ales ca ea este topita dupa nuca


Lascia un commento

