Friptura de porc la cuptor – Maiale al forno


 friptura-de-porc-la-cuptor1

un classico ,che va bene con delle patate al forno  ma anche con un piure di patate

Clasica friptura care merge bine cu un pireu de cartofi si cu muraturi, niste ardei umpluti cu varza sau castraveti. Eu am doar castraveti de cumparat asa ca nu ma invidiati! Aceasta friptura se poate face si cu carne de vitel si e bine sa folositi carne de pe piept care are grasime.

Ingrediente/ Ingredienti

1 kg ceafa porc taiata felii groase(1,5 cm)/ 1,5 kg coppa maiale
o ceapa mare/ una cipolla grossa
ulei/ olio
putin zarzavat razalit/ una carota gratuggiata
usturoi/ aglio
sare/sale
piper/pepe
boia/ paprica

Preparare/preparazione

  1. Feliile de carne le aranjam frumos intr-o tava, saram, piperam, presaram cu putina boia, punem ceapa taiata rondele si daca doriti putin zarzavat razalit (eu am folosit zarzavat in sare pentru iarna; in caz ca nu aveti puteti pune putin morcov, patrunjel , telina).
  2. Adaugam ulei din belsug si apa cat sa acopere carnea .
  3. Dam la cuptor la 220 C pana e fiarta carnea.
  4. Ca sa nu se uste carnea la suprafata e bine sa o intoarceti din cand in cand.
  5. Servim cu un pireu de cartofi sau cu orez si cu multe muraturi!

ITALIANO

  1. in una teglia capiente sistemiamo le fette di carne ,aggiustiamo di sale,pepe,paprica,mettiamo la cipolla tagliata ,la carota gratuggiata
  2. aggiungiamo dell olio e acqau  per coprire la carne
  3. mettiamo a forno a 220C
  4. per non far seccare la carne ogni tanto la giriamo

 

26 Risposte to “Friptura de porc la cuptor – Maiale al forno”

  1. fedorca Says:

    🙂

  2. miha Says:

    < ![CDATA[ ]]= >

  3. Ioana Says:

    eu folosesc de obicei ciolane de la bunica-mea – nu prea cumpar carne de porc – si ea nu le dezoseaza. anul asta am cumparat prima data un ciolan afumat si era dezosat, dar am facut sarmale din el🙂

    nici nu mai tin minte cand am facut ciolan cu bere ultima data, bine ca mi-ati adus aminte de el, data viitoare il fac cu dezosat si poate imbunatatim reteta🙂

  4. angela Says:

    am capatat si eu un ciolan afumat si acum nu stiu cum sa-l pregatesc am atatea idei in cap… la noi e marfa rara asa ca trebuie chibzuit bine!

  5. cornelia Says:

    Ai dreptate, nu vazusem inca reteta ei..😦 …Ar fi trebuit sa-mi dau seama ca voua (tie si Ioanei) nu avea cum sa va scape ceva atat de savuros pentru orice gurmand 🙂 Vezi insa ca reteta Stelei Popescu pare de preferat atunci cand vrem sa iesim la…public cu niste felii frumoase,rotunde, intregi, relativ egale de friptura (ciolan). De aceea foloseste ea ciolanul dezosat..

    *Apropos- am uitat sa precizez ca bucata de ciolan dezosat trebuie ca, inainte de a fi pusa la fiert, sa fie bine legata cu ata, ca sa-si pastreze forma !

  6. cornelia Says:

    Odata, mai demult, Stele Popescu se lauda la TV cu friptura ei speciala de porc : ca in loc de carne cruda foloseste ciolanul dezosat afumat din comert, pe care mai intai il pune la fiert, 1-2 ore, cu piper boabe, dafin etc, si apoi il pune, tot asa intreg, la tava, in cuptor, cu ulei, o cescuta de vin alb, sare, piper, cimbru si cu feliute de ceapa si usturoi. Cand e frumos rumenit (stropit fiind, in acest scop, din cand in cand, cu sosul din tava) il pune pe platou, unde il taie in felii consistente. Ca garnitura, foloseste cartofi (piure sau natur), iar salata – varza murata, stropita cu putin ulei si condimentata cu piper si un praf de cimbru. Spunea ca e un deliciu pentru care e mereu cautata si evident laudata de prietenii ei.

    Cand am auzit-o, nu mi-a venit sa cred ca o friptura facuta dintr-o carne deja semipreparata, apoi iar fiarta si abia intr-un final fripta, poate sa sa fie una asa grozava, cum se tot lauda ea…Dar ceva m-a facut totusi sa verific, si intr-adevar…jos palaria ! Nu numai ca are un gust deosebit, dar este cu mult mai usor digerabila decat o friptura obisnuita…Va asigur ca merita s-o incercati !

  7. angela Says:

    blck-uite de aici te poti inspira

    http://www.e-retete.ro/retete/friptura-de-porc-in-suc-de-mere ,poti doar sa urmezi procedeul nu e necesar sa folosesti suc de mere

    oricum nu e o bucata asa de mare ,poti sa o faci ca s mai sus ,eventual acopera carnea cu folie de aluminiu iar catre sfasit pune cateva felii de bacon peste carne.

  8. blck Says:

    cum as putea sa fac o friptura dintr-o bucata mai mare de carne de porc?sa spunem de maxim 500 gr.

  9. angela Says:

    sa va fie de bine! si mai poftiti pe la noi!

  10. aurelia Says:

    Intradevar friptura iese delicioasa.Eu o fac cu mai multa apa si friptura ramine frageda.Abea astept sa o bag la cuptor si asta pe kla prinz cind vine sotul acasa .Vreau sa-i fac o surpriza pentru ca ii place aceasta friptura si lui si mie.Acrituri avem puse de noi mai multe sortimente le voi combina si totul va fi ok.

  11. angela Says:

    am vazut ca ai gasit o garnitura potrivita asa ca spor la treaba!

  12. maria Says:

    ma atrage o friptura pt cina de astazi ,daca o fac pe asta ce alta garnitura as putea face? ca nu am cartofi in casa?

  13. Ioana Says:

    sau toba si racituri

  14. angela Says:

    Rodica,se poate pregati aceasta friptura si din cap de porc! spor la treaba!

  15. Rodica Mag Says:

    INTREBARE: ce se poate pregati din cap de porc daca stie cineva va rog sa-mi scriti

    Cu multumiri Rodica

  16. angela Says:

    bravo natalia-te-ai descurcat ,ma bucur ca v-a placut ,sa va fie de bine!

  17. natalia Says:

    ciao, Angela, am fàcut shi eu friptura, doar cà am folosit lonza( asta aveam ìn frigider) a ieshit foarte bunà. Am avut o micà problemà ,care am rezolvat-o imediat: mi-a ràmas cam multà apà,dar am pus MAIZENA(amido di mais) shi mi-a ìngroshat sosul,de te lingeai pe degete. pa-pa

  18. angela Says:

    rodica,dupa cum ii explicam si martei ,cand fac acoperita (cu folie) daca pun apa mai multa nu e evapora ,daca pun apa putina carnea desi acoperita se usca ,in varianta asta cu apa mai multa si neacoperita iese carnea frageda si ramane si putin sos ca sa stropim pireul .

  19. Rodica Mag Says:

    Arata f. bine dar poate ar trebui acoperita ca sa nu se usuce.Ce parere ai?Rodica

  20. angela Says:

    natalia-daca era rea nu se manca!😉 daca probezi sa folosesti coppa si sa ne spui cum a fost!ciao!

  21. natalia Says:

    aratà foarte bine, trebuie neapàrat sà fie gustoasà! zilele astea o sà pregàtesc shi eu, PROMIT. deshi nici fripturica mea de pui nu a fost rea :p

  22. angela Says:

    am facut si in varianta foliata ,dar nu se evapora apa deloc ,deci pun apa putina si atunci carnea e foarte uscata.imi place mai mult in varianta asta ,desi murdareste putin cuptorul!😉

  23. Marta Says:

    Daca o foliai, era si mai bine si nici nu trebuia sa pui atata apa….rumenirea se face la sfirsit cind ea este frageda deja. Dar buna trebuie sa fie oricum ! Si arata grozav !

  24. Ioana Muresan Says:

    Wow, asa cum ai aranjat-o…arata bine chiar si inainte de a o baga la cuptor.Ce pofta mi-e….


Lascia un commento

