Eclere – Bigne lunghi


 

eclere Eclere sant prajiturile de pe vremea noastra care ne placeau tare mult! Si apoi avea un nume asa de exotic: “ecler”, pentru mine erau ceva magic, nu cunoasteam nici un alt tip de aluat care era asa de delicat, asta pana cand am invatat sa-l pregatesc! Acum mi se par floare la ureche, simple de pregatit si gustoase!

E un bigne lungo ripieno di panna e crema al cioccolato,una goduria….

Ingrediente/Ingredienti

120 ml lapte/120 ml latte
100 ml apa/100 ml acqua
4 oua/4 uova
170 g faina/170 g farina
125 g unt/125 g burro
o lingurita zaha r/ 1 cucchiaino zucchero
un strop sare/un pizzico sale

Crema/Crema

5 galbenusuri/5 gialli
625 ml lapte/625 ml latte
1/2 pastaie de vanilie/ 1/2 bastoncino di vaniglia
75 g amidon sau faina/75 g amido opp. farina
170 g zahar/170 g zucchero
coaja lamaie/buccia limone

2-3 lingurite de cacao/2-3 cucchini cacao
frisca batuta/panna montata

Preparare/preparazione

  1. Intr-o craticioara punem la fiert laptele impreuna cu apa, untul, zaharul si sarea. Cand fierbe turnam faina si amestecam pana se desprinde aluatul de pe marginile craticioarei.
  2. Stingem focul si lasam aluatul la racit.
  3. Adaugam ouale, unul cate unul si amestecam pana se omogenizeaza bine aluatul!
  4. Punem aluatul intr-o punga sau in spritul de patiserie si pe tava acoperita cu hartie de copt formam eclerele!
  5. Punem la cuptor la 180C si nu deschidem cuptorul, ca sa nu se lase auatul si sa nu ramana gol in interior. Dupa cca 10 minute coboram temperatura la ca 165C. Le scoatem din cuptor cand vedem (pe gemuletul de la aragaz) ca sant aurii.
  6. Cand sunt reci le taiem pe lungime si le umplem cu crema dorita si cu frisca. Acoperim cu ciocolata topita le dam la rece.
  7. Crema (sau puteti folosi budinca): taiem in lung pastaia de vanilie si o punem in laptele cald cca 15 minute ca sa prinda aroma.Amestecam intr-un vas care poate fi pus in microunde zaharul, galbenusurile,amidonul sau faina si cacaoa, coaja de lamaie si adaugam laptele cald. Punem laptele incet ca sa nu se formeze cocoloase, incetisor.
  8. Punem compozitia in microunde 1 minut si amestecam, daca nu s-a ingrosat mai punem in microunde inca 1 minut, scoatem afara si amestecam bine de tot si lasam la racit.
  9. Cu acest aluat puteti face si cateva lebede ca si la profiterol

ITALIANO

  1. In uno pentolino mettiamo acqua,latte ,zucchero e il sale ,quando bolle buttiamo tutta la farina e mescoliamo fino quando la pasta  non si ataca più alla pentola
  2. Mettiamo a rafredare dopo di che aggiungiamo uno a uno ,le uova.mescolando sempre
  3. Mettiamo la pasta in una tasca da passticere e sulla teglia coperta di carta forno mettiamo i bigne lunghi
  4. Mettiamo in forno a 180 C per 10 minuti dopo di che passiamo a 165C ,per tutto il tempo non apriamo il forno per non sgonfiare i bigne
  5. Quando sono fredi gli tagliamo per lungo e gli riempiamo  con la crema e panna montata
  6. Crema
  7. Mettiamo la bacca di vaniglia nel latte per 15 minuti nel modo che il latte prende gusto
  8. In un contenitore che può andare in microonde ,mescogliamo :zucchero,i tuorli,amido,cacao,buccia di limone e dopo aggingiamo il latte caldo ,il latte si mette piano -piano e si mescola .si mette il contenitore in MO per 1-2 minuti finche la crema diventa grossa .riempiamo i bigne quando la crema e fredda
  9. Si può coprire con cioccolato fuso

37 Risposte to “Eclere – Bigne lunghi”

  1. Angela Says:

    mama draga ,daca nu-i fain eclerul asta ….zau ca nu stiu ce sa mai zic….poate iti plac lebedele de aici https://ilmenudiangela.wordpress.com/2009/04/18/profiterol-lacul-lebedelor/

  2. alexandra Says:

    numi place cum arata ancerca ceva mai cu mult aspect ca si aspectu conteaza

  3. Tort Saint Honorè ( varianta italiana) – Torta Saint Honorè (variante italiana) « Il Menu di Angela – Homepage Says:

    […] e rece adaugati ouale unul cate unul ,amestecand pana sant bine incorporate .Mai multe detalii aici in caz ca nu a-ti mai pregatit […]

  4. Angela Says:

    exact ,bastonasele au un gust perfect! cu siguranta ai sa gasesti la alte magazine,baci!

  5. mirela Says:

    ok am fost la despar dar nu am vazut m-am uitat atenta o sa mai caut in alta parte as prefera sa fac cu bastoane sunt gustul original pup numai bine

  6. Angela Says:

    ce ma bucur! deci in loc de bastoane de vanilie poti sa folosesti si vanilie praf,iar bastoanele de vanilie le gasesti la raionul de produse pt. pasticerie (unde e si zaharul vaniliat) batoanele de vanilie sant in niste fiole de sticla transparente sau in plicuri de plastic transparente .
    Pofta buna!bine ca ai gasit smecheria de la aragaz!

  7. mirela Says:

    a iubita eu le-am facut doar cu frisca ca in italia ca sotul meu nu a auzit de bastoane de vanilie ca sa fac crema a spus ca o sa se intereseze el stie de esentza…de plicuri de astea vanilate deci o sa vad pe unde gasesc puuup

  8. mirela Says:

    sincer nici eu nu am auzit sa se lipeasca pe hirtie de copt boh indiferent cit de moale este.
    allora angela am facut din nou mi-au iesit perfecte super deci asta a fost greseala ca le-am pus jos se pun la mijloc si la temperatura am pus la 2oo si dupa 10 min am dat la 180 si mi-au iesit perfecte:p:*pup numai bine

  9. Angela Says:

    ciao Oana,ciudat ca ti s-a lipit de hartia de copt? e cam putin 15 minute ca sa se coaca bine ,dar cum de sau lipit de hartie zau ca nu inteleg ?

  10. oana Says:

    nu mia iesit mi s-a lipit aluato pe carta fornp de ce

  11. oana Says:

    am facut si yo azi si mi s-a lipit aluato .cat trebuia sa-l las normal yo l-am lasat 15 min

  12. Angela Says:

    ma ci mancherebe! astept sa vad cum ies !pa

  13. mirela Says:

    pai tocmai acolo a fost greseala du 15 min am deschis ca se vedeau desupt perfecte si deasupra crude de asta am descis oricum o sa le pun la mijloc si nu o sa deschid de data asta
    dupa care o sa iti las un mesaj ca au iesit perfecte:)) nu pot gresi si de data asta:))bacione sei molto gentile:P

  14. Angela Says:

    mirela – nu ma deranjezi ,stai linistita, daca zici ca data trecuta nu s-au copt ,eu zic sa lasi cuptorul tot timpul la 180C ,te uiti la ele daca sant coapte pe gemulet,cand le vezi ca sant tot mai aurii si crezi ca se ard ,poti sa deschizi un pic cuptorul si sa pui mana pe ele (cu un servet ca sa nu te arzi) si sa vezi daca sant tari .dupa care le scoti din cuptor.Spor la treaba si intreaba linistita orice !

  15. mirela Says:

    angela te deranjez din nou ca miine as vrea sa incerc din nou…dupa ce se coc pot deschide fornul?sau las usa intredeschisa…..sau inchisa multumesc:(

  16. mirela Says:

    :(rusinica am deschis fornul dar dupa 15 min:(ca desupt se facusera si am mutat sus o sa incerc la mijloc cu singurantza asta este vina ca fornul este electric foarte bun multumesc o seara placuta

  17. Angela Says:

    mirela,sper ca nu ai deschis cuptorul in timp ce se coceau? oricum sa stii ca nu esti singura la care nu i sau umflat eclerele,desi par simple ,ajunge sa nu ai un cupotr bun si ti se strica toata munca!pa si o seara placuta

  18. mirela Says:

    ok multumesc ptr raspuns esti o dragutza…dar din pacate cojile nu mi-au iesit deci gustul este f bun dar nu sau umflat si la mijloc nu sunt uscate sunt ca si crude am pus cum ai spus tu la 180 si dupa 165 sau cit era
    o sa incerc din nou multumesc oricum de raspuns poate greseala a fost ca am pus tava desubt si trebuia la mijloc o sa incerc asa pup dulce numai bine

  19. Angela Says:

    draga Mirela,daca nu ai mircounde poti sa pui crema pe baie de aburi,adica pui intr-o cratita apa ,deasupra pui o alta cratita cu crema si amesteci mereu pana se ingroasa,bineinteles ca cratita cu apa o pui pe foc. Sper ca ai inteles,ciao!

  20. mirela Says:

    buna scz daca deranjez cum pot face crema fara microunde ca nu am:( multumesc astept raspunsul o zi buna

  21. Angela Says:

    cia Alina ,daca ii faci mari ca in poza iti ies cam 20 de eclere, dar bineinteles ca poti sa-i faci si mai mici ca sant mai usor de servit!

  22. Alina B. Says:

    Arata foarte bine. Cate bucati ies din compozitia specificata?

  23. Tort “ananas” -Torta “ananas” « Il Menu di Angela – Homepage Says:

    […] mici de ecler / bigne piccoli fati dal impasto di bigne […]

  24. Angela Says:

    ce ma bucur !sa va fie de bine!

  25. natalis78 Says:

    ieri l-am dat gata pe sot! am si primit ordin sà mai fac. pàcat cà e foarte cald zilele astea si evit sà folosesc cuptorul, dar cred cà o sà devinà una din retetele preferate!

  26. Angela Says:

    Spor la treaba!

  27. natalis78 Says:

    gata, m-am hotàrìt sà le fac! asa, cìnd se ìntoarce sotul din romania, o sà gàseascà o surprizà plàcuuuuuuuutà! urati-mi spor la treabà!

  28. natalia Says:

    oooooooooooo! ce bine cà ai pus aceastà retetà! in sfìrsit o sà-i ìmplinesc pofta sotului meu, cà tot mi-a povestit de dulcele copilàriei lui! dacà ìmi iasà bine o sà fie un punct ìn favoarea mea si un mersi mare ìn favoarea Angelei!

  29. Angela Says:

    pana nu incerci nu ai sa afli ….!

  30. roxana Says:

    trebuie să le încerc şi eu dar, mi-e frică că nu o să îmi iasă..:((

  31. angela Says:

    sant supergustoase!

  32. adriana Says:

    ai un vot de la mine ca arata tare bine..cred ca sunt si foarte gustoase.. =P~


Lascia un commento

