Crema de zahar ars – Crem caramello


 

crema-de-zahar-ars

un clasico della mia infanzia,buona da lecarsi i baffi

O reteta clasica care mi-a placut intotdeauna, cand citeam povestirile lui Vlad Musatescu in care descria aceasta minunatie imi doream sa reusesc sa fac si eu o crema de zahar ars aurie, tremuratoare si mai ales care sa ramana intreaga. Mama cand o facea, punea mai putine oua(erau la ratie) si nu reuseam sa o scoatem intreaga din forma.

Ingrediente/Ingredienti

 10 linguri de zahar pt caramelizarea formei/ 10 cucchiai di zucchero per fare il caramello che si mette nella teglia
1 1/2 l lapte/ 1 1/2 l latte
10 liguri zahar pt. caramelizarea laptelui/ 10 cucchiai di zucchero per caramellare il latte
5 linguri zahar pt. oua/ 5 cuchiai di zucchero
9 oua/9 uova

Preparare/preparazione

  1. Se pun 10 linguri de zahar la caramelizat daca puteti direct in forma care o veti folosi pentru crema. Aveti grija sa nu se arda si mai ales tapetati bine peretii formei si lasati la racit.
  2. Puneti alte 10 linguri de zahar la caramelizat, stingeti focul si adaugati cca 1 l lapte, aveti grija ca contactul cu laptele rece poate sa creeze mici explozii in cratita, lasati asa cca 5 minute pana se calmeaza si aprindeti din nou focul amestecand usor sa se topeasca bine caramelul. Lasati sa se raceasca.
  3. Amestecati ouale cu 5 linguri zahar, dupa care adaugati restul de lapte si amestecati.
  4. Cand laptele caramelat s-a racit il amestecam cu compozitia cu oua si punem in forma (eu am folosit 2 forme mici).
  5. Punem tava la cuptor la 150 C si lasam cca 1 1/2 h.
  6. Lasam sa se raceasca si o scoatem din forma, o punem la frigider si servim rece!
  7. Se poate orna cu frisca sau fructe proaspete.
  8. Se poate face si in forma de silicon, in acest caz nu uitati ca trebuie sa faceti caramelul separat.

ITALIANO

  1. si mettono 10 cucchiai di zucchero a caramellare nella teglia  dove faremmo la crema,atenzione a non brucciare il caramello ,si deve stendere sulle paretti della teglia e poi lasciate rafredare
  2. caramelate le atre 10 cucchiaiate di zucchero ,spegnete il gas e aggiungete  1 l latte ,atenti che spruzza.lasciate 5 minuti che si calma e accendeti i fuochi ,mescolate finche si scoglie il caramello,lasciate raffredare
  3. mescolate le uova con i 5 cucchiai di zucchero ,aggiungete il latte rimasto
  4. aggiungiamo il latte caramelato raffredato  e tutto il composto si mette nellla teglia con il caramello
  5. si mete a forno a 150 C se possibile in una teglia con della acqua  lasciamo per cca 1  1/2 h
  6. lasciamo raffredare dopo di che si tira fuori dallo stampo e si mette nel frigo
  7. e buona fredda ,semplice ,con panna ,frutta freesca
  8. se usate stampi di silicone fate il caramello per foderare in una teglia aparte

14 Risposte to “Crema de zahar ars – Crem caramello”

  1. angela Says:

    fetelor eu ziceam pe baie de aburi pe aragaz nu in cuptor si timpul de coacere era de cca 6 h.

    un pic cam lung dupa parerea mea,iti trece pofta pana e gata

  2. Ioana Says:

    si maica-mea o face pe abur, dar eu nu si nu-mi iese cu gaurele… dar ce-i drept ca n-am incercat niciodata sa o rastorn, o fac toata intr-o oala mare, probabil n-ar sta “in picioare”

  3. anca Says:

    Nici eu nu am mai auzit sa faci crema de zahar ars in baie de aburi . Si eu tot in cuptor o fac si imi place foarte mult aspectul acela de “burete”(sviater).😉

  4. angela Says:

    ciao electra,imi zicea cineva ca mai demult se pregatea acest desert si se cocea la baie de aburi pe aragaz nu in cuptor ,sant curioasa daca a mai auzit cineva chestia asta?

  5. ELECTRA Says:

    Si mie mi s-a parut ca produsul final arata cam “dantelat”, dar asta fiindca nu a fost copt in bain-marie. Este reactia oulelor care de fapt fierb in lapte in loc sa se coaca incet.

  6. angela Says:

    daca as face cum spui tu ar iesi altii sa comenteze :apoi asta-i crema de zahar ars de ce i-ai schimbat numele cine te crezi ?

    asa ca nota informativa am intrebat pe mai multe persoane cum fac ei crema de zahar ars ,toti fac ca mine ,sau eu ca marea majoritate

  7. Ioana Says:

    off topic, pana vine angela: sunt curioasa de cand ai scris prima data daca esti petre radu de pe trilulilu; ascult muzica lui in fiecare dimineata, cea ambientala si cea de dragoste

  8. petre radu Says:

    cand iesi din standarde macar schimbi numele si spui sursa de inspiratie

  9. angela Says:

    am vazut si asa cum zici tu ,perfecta ca o gelatina,dar din cauza culorii si a consistentei imi aminteste prea mult de ficat (nu-l suport).am si eu retete clasice dar e mai interesant sa mai iesi din standarde!

  10. petre radu Says:

    gustul sensibil este un avantaj dar a sti ce gusti… trebuie sa incerci gustul real al unei retete curecte iar apoi faci comparatie si alegi ce-ti place (pot sa trimit si retete clasica,vezi LAROUSSE)

  11. angela Says:

    am facut-o mereu asa si nu am avut probleme de gust (si crede-ma al meu sot e f. sensibil)si apoi aspectul de svaiter cum zici tu pt. mine e farmecul ei .

  12. petre radu Says:

    cea mai proasta carte de retete tot la “bain-marie” gateste crema caramel ca sa nu aiba gust de ou din cauza temperaturi mari, si aspect de svaiter (vezi foto)😉

  13. angela Says:

    ai sa vezi ,iasa legata sigur,important e sa ai otava frumoasa ca sa iasa frumoasa,eu am facut in 2 tavi de cca 0,750 ml sau poti folosi o tava de 1,5 l.

  14. Ioana Muresan Says:

    Desertul meu preferat! Ce bine ti-a iesit:-))) Asa pofta mi-ai facut acum…Nici la mama nu ii iesea legata niciodata, o sa incerc eu dupa reteta ta , sa vad , prea bine arata!


Lascia un commento

