Torta per battesimo – Tort pentru botez


Questa torta e stata creata per il battesimo di Lorenzo !Una torta fresca ,con un disegno semplice .Per la realizzazione sono stata aiutata moltissimo da mio marito Daniel ,dal amico Ken(wood) con la sua padrona Veronica e dalla mamma del festeggiato, che ha voluto misurare tutti i strati della torta peggio di un  ingegnere di precisione .Non ho fatto foto passo per passo ,ahimè ,avevo un bel pò da fare e le foto erano ultime sulla lista .La torta era di 80 cm / 32 cm   e più di sessanta ospiti hanno gradito questa meraviglia.Meno male ,perche ridendo e scherzando e una bella responsabilita preparare una torta per un giorno cosi speciale ,non dimentichiamoci , che  io non sono una pasticcera professionista .Gli orsacchiotti ,sono stati fatti da Barbara , in fondente  MMF ,e hanno ripreso il motivo delle bomboniere.

Acest tort pentru botez ,l-am facut special pentru Lorenzo ,un tort racoritor cu un desen simplu .Ca sa pregatesc tortul am fost ajutata foarte mult de  catre sotul meu ,Daniel ,de catre faimosul Ken(wood) si stapana  lui Veronica ,de mama sarbatoritului care a vrut sa masoare fiecare strat de crema ,era mai rau ca un inginer .Nu am facut poze pas cu pas ca de obicei , aveam destul de multe de facut in aceea zi iar pozele erau ultimele pe lista mea.Tortul era de circa 80 cm / 32cm si  peste 60 de persoane au fost multumite de gustul sau .Sincera sa fiu pana in ultimul momnet am fost destul de stresata ,ca deh e un risc sa faci un tort pentru asa o zi speciala ,sa nu uitam ca la urma urmei  eu nu sant cofetar de meserie.Ursuleti au fost facuti din fondent MMF ,de catre Barbara ,am ales sa facem ursuleti deoarece erau la fel ca si cadourile facute invitatilor.

Preparare/preparazione

Pentru blat am facut aluatul genovez cel pe care il fac la trunchi de copac ,am facut 3 portii pe care le-am impartit in 4 tavi mari de la aragaz le-am copt dupa care le-am umplut cu o crema de branza  si frisca.Am folosit 1,8 l de frisca batuta si 1,8 kg de branza de vaci ,4 vanilii ,circa 400 g zahar tos ,suc de lamaie si 24 g de gelatina .Am batut frisca ,am amestecat-o usor cu zaharul ,branza de vaci (trebuie sa fie scursa bine) si vanilia,am inmuiat gelatina in apa rece si dupa 5 minute am pus-o in putin lapte cald ca sa se inmoaie ,dupa care am pus-o in crema.Am pus doua foi pe tava le-am insiropat putin cu un sirop de apa,zahar si lamaie ,dupa care am circa jumatate di crema ,intinsa frumos .Cu o zi inainte am fiert 1,5 kg capsuni cu 300 g zahar ,le-am lasat pe foc putin si le-am pus in blender ,dupa ce le-am macinat le-am pus din nou pe foc si am adaugat 3 plicuri de gelatina inmuiata in prealabil .compozitia obtinuta am pus-o in 2 tavi de cuptor acoperite cu pelicula si le-am dat la rece.A doua zi erau intarite si cu grija le-am pus peste primul strat de crema ,am acoperit cu al doilea strat de crema ,cu celelate doua foi de aluat stropite usor cu sirop .Am acoperit tortul cu frisca si am pregatit ursuleti si norisori din pasta MMF . Am lasat tortul la rece pana a doua zi .E mai bine sa puneti decortiile din fondant MMF doar inainte de a prezenta tortul ca sa nu se inmoaie.

ITALIANO

Per la base ho preparato l’impasto di  pasta genovese ,che uso per preparare il tronchetto natalizio ,ho preparato 3 porzioni che ho diviso in 4 teglia grandi (quelle da forno).Ho sistemato due basi vicine ,le ho bagnate con uno sciroppo di acqua zucchero e limone ,e ho preparato la crema .Ho montato 1,8 l panna ,ho aggiunto 4 vaniline,400 g zucchero , 1,8 kg formaggio fresco tipo tomini piemontesi oppure ghiottofreschi di ossela ,succo limone e 24 g gelatina ammorbidita in acqua fredda e poi sciolte in poco latte caldo .Ho sistemato la metà de la crema su le due basi .Un giorno prima ho preparato la gelatina di fragole usando 1,5 kg fragole (vanno bene anche quelle surgelate) e 300 g zucchero che ho fatto bollire per pocchi minuti dopo di che  le ho frullate e poi  ho aggiunto 3 bustine di gelatina ammorbidita .La gelatina lo sistemata in due teglie da forno coperte con  pellicola trasparente e le ho sistemate in frigo .Ho messo la gelatina di fragole sopra la crema e ho coperto con l’altra metà di crema .Ho chiuso con le ultime due basi che ho bagnato leggermente con dello sciroppo .Ho ricoperto la torta di panna montata e abbiamo fatto le nuvolette e gli orsacchiotti con il fondente MMF . La torta si deve tenere al freddo ed e bene aggiungere le decorazioni in fondente MMF poco prima di portarla in tavola

17 Risposte to “Torta per battesimo – Tort pentru botez”

  1. Angela Says:

    A fost o bunatate…asa asa ca sa te fac sa mori de pofta !nah!

  2. Ioana Says:

    Ce bine arata. Nici nu vreeau sa ma gandesc ce gust are. Imi lasa gura apa. Unde gasesc eu la ora asta o prajitura? Nu ma maio uit la site-ul tau la ore tarzii :-)

  3. Angela Says:

    Mignon ,nu mai stiu sa fac …gata am trecut doar pe torturi uriase…..lasand gluma la o parte la fel au zis si baietii mei ,ca vor si ei un tortulet la fel cu cel de la botez!

  4. Angela Says:

    Dany – bine ca ai reusit ,o fi fost ceva probleme ,poate fantomele ,ca la miez de noapte doar tu si ele ce mai umblati brambura! Deci ce zici ,a meritat sa astepti poza de la tort ? e reusit?
    Anca – multumesc ,pe langa ca e frumos mai e si simpatic …a fost plecat o saptamana in vacanta sa vezi cum m-a strans de gat cand ne-am reintalnit!

  5. dany Says:

    cum ti-am spus, am asteptat mereu ,ca un copilas, sa apara tortuletul…. pupicioni lui Lorenzo, sa va aduca numai bucuri, pare tare smecheras

    • dany Says:

      yupiiii, mi-a intrat mesajul….numai asta noapte, nu vroia in nici un fel, cred ca era prea tarziu…hahaha, la ora aia se doarme, nu se sta pe internet

  6. ancamaria gheti Says:

    Am intrat si eu sa il vad pe Lorenzo. Frumosssss foc. Sa va traiasca.

  7. Angela Says:

    Grazie ,sappi che Lorenzo e un bimbo molto simpatico e sorridente!

  8. vanessa Says:

    Sai che e molto elegante questa torta ,ti faccio i miei complimenti ! Lorenzo e un birbante,bello e carino ,tanti auguri da parte mia!

  9. Angela Says:

    Multumesc mult!

  10. retete_ina Says:

    foarte frumos,simplu,elegant,culorile imi plac mult,gustos,,,felicitari

  11. Angela Says:

    Ciao Adry – nu sant eu de vina…cei de la wordpress au schimbat ,sper ca de acuma nu o sa mai ai probleme cu inregistratul!Imi place ,acuma cel putin iti vad poza si stiu cu cine vorbesc! Multumesc de aprecieri ,sa stii ca a avut intr-adevar un suces enorm acest tortulet!

  12. Adriana Chiola Says:

    Angi ai schimbat pe aici treaba cu comentariile! Am reusit sa intru din facebook cu alt acont fata de cel pe care-l stii tu (de pe google)
    Vreau sa-ti spun ca-mi place la nebunie tortul asta si voiam sa te felicit pentru asa o performanta (80 de cm de tort nu e gluma!!!)
    te imbratisez, Adry

  13. Angela Says:

    Multumesc draga Anca,chiar sa stii ca avea un gust foare racoros ,e minunat acum vara!

  14. ancamaria gheti Says:

    Sa iti traiasca nepotelul. Foarte frumos si elegant. De gust nu mai vorbesc: cred ca e racoritor si…mmmmm, bun,bun

  15. Torta per battesimo – Tort pentru botez Says:

    […] Read the original: Torta per battesimo – Tort pentru botez […]


Rispondi

Iscriviti

Ricevi al tuo indirizzo email tutti i nuovi post del sito.

Unisciti agli altri 234 follower

