Prajitura cu mere – Dolce con mele


prajitura-cu-mere by Danielfoto.it

E un dolce rumeno molto buono ,friabile .io ho fatto una porzione e mezza e dopo 5 h quando sono tornata da lavoro i miei 3 ragazzi hanno fatto fuori quasi tutta la teglia.solo la paura che non potevo fare le foto gli ha fermati,hanno iniziato con pezzeti piccoli poi…hanno perso la ragione…

E foarte, foarte buna, nu ca ma laud dar e intr-adevar buna! Eu am facut o portie jumate si cand m-am intors acasa dupa 5 h ai mei 3 baieti au injumatatit-o! Nu imi venea sa cred ca tava era aproape goala. Cezar a declarat ca au inceput cu bucatele mici ca sa nu se vada dupa care au taiat bucati tot mai mari ca nu le ajungea. Doar gandul ca trebuia sa fac pozele finale i-a oprit! Reteta o am de la soacra mea deci e o reteta probata de o multime de nepoti!

Ingrediente/ Ingredienti

450 g faina/450 g farina
200 g untura (sau margarina)/200 g strutto opp. margarina
150 g zahar/150 g zucchero
praf de copt/lievito paned’angeli
o lingura otet/un cucchiaio di aceto
1 ou/1 uovo
1 galbenus/ 1 tuorlo
3 linguri iaurt/ 3 cucchiai yogurt bianco

un strop de sare/ un pizzico di sale

Umplutura/Ripieno

2 kg mere acrisoare (renete, anurca, Smith)/ 2 kg mele acidule
4 linguri zahar/ 4 cuchiai zucchero
1  1/2 lingura gris sau pesmet/  1  1/2 cuchiai semolino opp pan gratato
scortisoara/ canella

Preparare/preparazione

  1. Curatam merele, le razuim pe razatoare mare, adaugam zaharul, punem totul intr-o oala si le calim putin. Cand sunt reci adaugam scortioara si grisul sau pesmetul.
  2. Amestecam faina cu untura, adaugam restul ingredientelor, stingem cu otetul praful de copt si amestecam bine pana obtinem un aluat ca o minge.
  3. Impartim aluatul in doua parti egale. Dintr-o bucata de aluat facem o foaie, o punem in tava unsa, o gaurim putin cu dintii de la furculita si punem merele deasupra. Facem din restul aluatului o alta foaie si o punem peste mere, o gaurim cu dintii de la furculita si dam la cuptor la 180 C pana vedem ca foaia de deasupra e aurie.
  4. Scoatem din cuptor si daca dorim putem sa presaram cu zahar tos sau praf!

ITALIANO

  1. puliamo le mere e gli gratuggiamo ,aggiungiamo le 4 cuchiaiate di zucchero le mettiamo in una pentola e gli facciamo rosolare per 10 minuti .quando sono fredde aggiungiamo la canella e il semolino
  2. mescoliamo la farina con il strutto ,aggiungiamo il resto degli ingredienti ,e mescogliamo bene finche otteniamo una  palla
  3. dividiamo l’impasto in 2 parti uguali,da una parte facciamo un foglio  la mettiamo in una teglia imburata (opp con carta forno) la pasta la buccherelemo con i rebi di una forchetta,mettiamo le mele sopra,o con il restante impasto facciamo una altra foglia che mettiamo sulle mele ,buccherelemmo anche questa foglia e mettiamo a forno a 180 C finche la foglia diventa dorata
  4. tiriamo fuori dal forno e quando e fredda si puo spolverare con lo zucchero

Da Alina-Ionela

45 Risposte to “Prajitura cu mere – Dolce con mele”

  1. ana Says:

    Super, voi incerca si eu, Mi-am propus sa incerc multe retete gasite aici. Va multumesc.M-ar interesa si retete de prajituri pentru diabetici,

  2. monica Says:

    multumesc pentru reteta, e foarte, foarte buna!!!

  3. bunataticulinare Says:

    prajitura romaneasca!!! fain blog!

  4. Angela Says:

    Sa va fie de bine!!!!Ma bucur ca ti-am fost de folos!

  5. rodica Says:

    acum am terminato….este foarte buna,nemaipomenita,excelenta!!!!!

  6. Angela Says:

    Ce bine imi pare!Nu este multumire mai mare ca si atunci cand o reteta place tuturor! Sa va fie de bine tie si la toti celor care o oferi!Sa traiesti draga muresanca!

  7. habana Says:

    Draga Angela, aceasta parajitura este minunea minunilor!
    A avut mereu un succes imens asa incat, de cate ori avem invitati la masa (saptamanal) o fac si o refac….Lumea in Italia ma innebuneste…vecinii, prietenii…deasemenea, la Praga.
    De curand niste prieteni au dus reteta in Cuba, in Olanda…Ce mai?!
    Cu toate ca am schimbat de multe ori desertul, “Prajitura cu mere” ramane cea preferata!
    (Eu, in aluat pun doar 1-2 linguri de zahar si la mere pun 2-3 lamai! Asa devine dulce-acru, ceea ce este foarte bine-venita dupa un pranz sau o cina!)
    Inca o data – este prajitura ideala pt orice ocazie!
    P.S.
    Ultima am facut-o sapt trecuta, cand am dus-o la “Frantoio”! Nu trebuie sa-ti povestesc, asa-i?! ;) In 10 minute s-a golit tava!
    O zi buna draga mea clujeanca!

  8. Angela Says:

    Stai linistita ca iese! Spor la bucatarit!

  9. Julia Says:

    Astazi am sa fac prajitura,sper sa-mi iasa bine.Cel putin poza este apetitoasa si imi aduce aminte de mama.

  10. Angela Says:

    Claudia ,chiar daca nu ai blender poti sa faci supica de zarzavat ,fierbi un pic mai mult supa cu verdeturi dupa care le zdrobesti bine cu o furculita .Pt crema de morcovi ,faci asa :fierbi un morcov si un cartof ,in putina apa ,cand sant fierte le zdrobesti bine cu furculita ,adaugi o lingura de ulei masline ,o lingura de faina de orez si amesteci .Daca vrei (dupa ce are 6 luni ) ii poti adauga o jumatate de borcanel de omogenizat de pui ,sau si mai bine ii fierbi pe langa morcov 30 g piept de pui pe care i tai fin de tot si il amesteci cu mancarica!

  11. porosnicu claudia Says:

    angela as vrea sa te mai rog ceva poate sti tu cum se prepara supa crema de morcovi am auzit ca este foarte buna pentru bebelusi si as mai vrea sa te intreb ceva daca nu am blender sa ii fac supita cu zarzavaturi ce ii mai pot face sa fie gustos si sanatos pentru fetita mea de 5 luni si6 zile cu simpatie claudia

  12. Angela Says:

    Sa-i fie de bine sotului tau ! Iar tu astazi fii fata smechera si ascunde o felie ca te lasa si soacra fara prajitura!

  13. porosnicu claudia Says:

    draga angelica vroiam sa iti spun am facut aseara reteta ta de prajitura cu mere nu iti poti imagina ce sa intamplat dupa ce am terminato am taiat cate o bucata mie si la sotu meu dupa ce am adormit eu sotu meu a mancat toat tava ia placut la nebunie astazi mai fac o tava mai ales ca vine soacra mea la mine si vreau sa ii dau si ei reteta sa vada ce bunatate e aceasta prajitura multumesc mult pup claudia

  14. Angela Says:

    Vieru ,ai dreptate e multa grasime dar daca folosesti margarina ,nu dauneaza asa de tare .Si nu uita ca tava e uriasa ,deci manaca mai multe persoane nu doar una ,asa ca nu se cunoaste!

    • vierugrigore@hotmail.it Says:

      Margarina a luat fiinta la inceputul celui de-al doilea razboi mondial cand untul nu se mai gasea asa usor,este o descoperire a unor chimisti americani,este compusa dintr-un amestec de diverse uleiuri vegetale aduse la temperatura de 150 grade cu adaugarea hidrogenului pentru a deveni o masa solida,si forteaza ficatul la un efort enorm , consumul acestui produs creat in laborator!Tot mai bine cu unt,dar ma gandesc la o cantitate un pic mai mica,nu?

      • Angela Says:

        Corect ,eu folosesc mult untul si mai deloc margarina ,dar pentru cine doreste si mai ales pt cine are probleme de colesterol margarina are un continut mult mai mic de colesterol fata de unt.Nu trebuie sa ne speriem de o prajitura ca are mult unt ,trebuie sa stim ca din aceea prajitura putem sa mancam doar o portie si nu in fiecare zi .
        In celalat post ti-am pus un link catre o prajitura cu mere fara unt ,ai gasit-o?

  15. vieru Says:

    arata frumos prajitura,eram cat pe ce s-o fac dar e prea cu multa grasime,200 g de unt sau si mai rau untura e cumplit de gras,o bomba de calorii,prefer cu iaurt sau ceva mai lejer

  16. 2010 in review « Il Menu di Angela – Homepage Says:

    [...] Prajitura cu mere – Dolce con mele August 2009 23 comments 3 [...]

  17. Angela Says:

    peccato, si!

  18. davide Says:

    veramente buono solo che mia madre non lo sa fare xD

  19. Angela Says:

    ciao Habana! o sa-ti placa cu siguranta!baci

  20. Habana Says:

    Angela, voi adauga si aceasta reteta la “colectie”. Trebuie sa o incerc, toate pe fetele de pe aici au laudat-o!
    Multumesc!
    Deasemenea, multumesc si d.nei Cornelia pt reteta dansei.
    O seara buna va doresc!

  21. Angela Says:

    Ciao Mioara,astept sa ne spui daca ti-a placut prajiturica!

  22. mioara Says:

    buna e prima data cand intru pe siteul tau, dar e super am sa prepar chiar astazi aceasta reteta.

  23. Angela Says:

    Alina -Ionela ,mi-a facut onoarea de a proba aceasta reteta ,ca dovada a trimis si o poza! Multumesc!

  24. Angela Says:

    sa va fie de bine!

  25. Ancutza Says:

    Am facut si eu prajitura asta si mi-a placut tare mult.Te pup

  26. Angela Says:

    ai veramente ragione ,Daniela! e scquisito!

  27. daniela Says:

    Questo dolce dev’essere squisito, complimenti.
    Ciao Daniela.

  28. angela Says:

    jeny-sa va fie de bine! e imposibil sa nu iasa bine si cu branza de vaci! nu uita sa presari pe foaia de jos putin gris ,ca sa absoarba umidititatea din branza !

  29. jeny Says:

    ANGELA,TOCMAI AM SCOS TAVA DIN CUPTOR,SI TIN SA ITI SPUN CA PRAJITURA A IESIT FOARTE BUNA,EU AM GUSTAT PUTIN,DAR SOTUL MEU TOCMAI A TERMINAT TOT CE A AVUT PE FARFURIE,AM FACUT 2 GRESELI ,PRIMA NU AM PUS IAURT CA M-AM TREZIT C-AM TARZIU CA IMI TREBUIE SI A DOUA NU AM INTEPAT FOAIA DE JOS DAR TOT A IESIT CEVA BUN,CURAND O VOI INCERCA CU BRANZA DULCE,SPER SA IASA LA FEL DE BUNA.MULTUMESC DE RETETA.

  30. angela Says:

    sigur !o sa placa tuturor!

  31. diana Says:

    < ![CDATA[ e= super= am= sa-o= incerc= cred= ca= toti= o= sa fie asa ]] = = = = = = = = = >

  32. angela Says:

    cornelia-sper sa fiu soacra peste cat mai mult timp posibil! :p

  33. cornelia Says:

    Angela, ai o soacra grozava :) , dar si tu te dovedesti a fi o nora la fel de grozava ;) : nu numai ca nu te sfiesti sa marturisesti ale cui sunt “drepturile de autor”, dar ii si duci mai departe, cu atat succes, “opera”…Acesta este un indiciu clar ca vei fi, la randul tau, o soacra super-grozava :) :). Abia astept ca baietii tai sa te puna in drepturi, ca sa discutam si noi pe indelete ca de la soacra la soacra ;)

    Uite, eu deja nici nu ma mai multumesc sa fiu o soacra buna doar pentru nora mea proprie si personala, ci imi doresc sa le fiu alaturi (macar in bucatarie ! ) tuturor nurorilor ( sa devin, adicatelea, “Soacra cu…n ..nurori” :) ). Iar acest site ma ajuta foarte mult in demersul meu. (multumesc :) ). Iata o dovada :

    Celor care, din diverse motive, nu adora sa framante aluaturi si sa dea lupte grele cu sucitorul, care le maltrateaza manusitele delicate (pentru ca, in final, sa li se para ca foile lor arata cam jalnic, deci sa planga de necaz si sa-si deterioreze astfel frumusete de ochisori, ba chiar sa-si demoleze orice urma de apetit…meta-gastronomic ;) ), dar care, in acelasi timp, aspira fara pic de odihna sa-si poata seduce complet si definitv familia (cu deosebire soacra, evident :) ) cu o prajitura cu mere la fel de buna ca aceasta, eu, “soacra de serviciu”, le recomand cu caldura…ALUATUL RAPID:

    *cantitatile de mai jos ajung pentru o prajitura cat tava cea mare a aragazului;

    *Pentru aceasta reteta, folosim ca unica unitate de masura…un borcan mic, de 400g;

    *Ingredientele necesare pt ALUATUL RAPID :

    – un borcan de zahar;

    – un borcan de iaurt;

    – un borcan de ulei;

    – 2 borcane de faina;

    – 2 oua;

    – 1 lingurita (cu varf) de praf de copt sau de bicarbonat de amoniu (stins intr-o cescuta cu putina zeama de lamaie sau otet);

    – 1 linguruta (rasa) sare;

    – coaja (rasa) de lamaie si de portocala;

    – esente de vanilie si de rom.

    *Se pun intr-un bol mare toate ingredientele de mai sus, cu exceptia fainei. Se bat bine cu telul sau cu mixerul, pana se mai topeste zaharul (nu e necesar sa se topeasca de tot, dar cu cat se topeste mai bine, cu atat aluatul iese mai fraged ). Adaugam apoi faina “in ploaie” (se ia cate o lingura de faina si se presara pe toata suprafata compozitiei din castron) si o incorporam (aluatul trebuie sa fie ca o smantana groasa ori ca aluatul pentru chec; daca iaurtul este cumva mai subtire si, din aceasta cauza, aluatul nu are consistenta necesara, se mai adauga 1-2 linguri de faina).

    * Asezam in tava hartia de copt unsa bine cu grasime (ulei, unt, margarina), pe care mai pulverizam si un pic de faina (ca sa se desprinda mai usor in final);

    * Turnam in tava doar o jumatate din compozitia pregatita, o nivelam cu o lingura si o punem pentru 10-15 minute la cuptor (180C)

    * Scoatem tava, o lasam sa se mai racoreasca 2-3 min, apoi presaram putin pesmet fin si intindem merele (pregatite ca mai sus) .

    * Se toarna si restul de aluat deasupra si se da iarasi tava la cuptor, pana cand este frumos rumenita.

    * Se presara cu zahar pudra (vanilat).

    *Evident ca in loc de umplutura de mere putem folosi una de branza…

  34. angela Says:

    ciao mary-un ou si un galbenus! din cauza ca albusul ala care nu-l folosim in caz ca-l punem in prajitura poata sa tina aluatul ,adica sa il faca sa nu fie asa de sfaramicios. ma bucur ca a avut mare succes prajitura asta ,daca vrei poze fa la inceput cand e inca fierbinte si nu o pot ataca! ;)

  35. mary-din palestyna Says:

    buna fetelor….buna si placina asta…aseara am facut-o…..obisnuesc sa fac poze la prajituri sa le pun la avataril din lista mea pt a le face pofta :) dar la asta nu am apucat sai fac cau mincato deja….am s-o repet zilele astea iara pt copilasi..dar cum e treaba la ingrediente,de ce un ou si un albus?o zi buna tuturor…va pup cu drag din palestina

  36. angela Says:

    ai sa vezi ca parinti vor fi incantati!o seara placuta!

  37. mihaela Says:

    am sa o inkerk ji io saptamana viitoare cand merg la parinti in vizita

  38. angela Says:

    ai sa vezi ca o sa va placa cu siguranta!spor la treaba si duminica placuta!

  39. culea anca Says:

    voi incerca si eu aceasta prajitura cu mere in aceasca duminica multumesc ptr reteta


Rispondi

Iscriviti

Ricevi al tuo indirizzo email tutti i nuovi post del sito.

Unisciti agli altri 217 follower

