Biscuiti de Craciun – Biscotti di Natale


 

biscuiti-de-craciun

 i biscotti di natale gli potete fare nelle forme che volete ,ogniuno di voi  ha la sua imaginazione e può decorare anche meglio i  suoi biscotti natalizi

Biscuiti de Craciun ii puteti face ce forme doriti in ton cu tema Craciunului, eu am facut braduti si stele, dar fiecare are imaginatia bogata si poate decora acesti biscuiti mai bine decat mine!

Ingrediente/ingredienti

 150 g unt/150 g burro
125 g zahar/125 g zucchero
1 ou/1 uovo
300 g faina/300 g farina
praf e copt/lievito per dolci
suc de lamaie/ succo di limone
cacao si coloranti alimentari /cacao e coloranti alimentari

Glazura/Glassa

1albus/ 1 albume
4 linguri zahar pudra/ 4 cuchiai zucchero a velo

Preparare/preparazione

  1. Amestecam untul cu zaharul dupa care adaugam oul si incorporam faina.
  2. Impartim aluatul in doua parti si in una punem cacao.
  3. Facem fiecare bucata de aluat ca o bila si il punem la rece 30 minute.
  4. Intindem o foaie groasa de cca 5-6 mm taiem formele dorite punem pe tava acoperita cu hartie de copt si dam la rece 30 minute.
  5. Cu ajutorul unei scobitori facem gaura ca sa-i legam in brad.
  6. Punem la copt in cuptorul incins la 180C, timpul de coacere e scurt cca 10 minute, acum depinde de cuptorul fiecaruia e bine sa-i controlati mereu.
  7. Cand sunt inca fierbinti treceti din nou cu scobitoarea prin gaura de agatat ca sa fiti siguri ca nu s-a inchis.
  8. Cand sunt reci preparati glazura.
  9. Bateti bine albusul, adaugati zaharul, impartiti compozitia in paharele si le colorati dupa plac.
  10. Puneti galzura in pungi. Gauriti putin fiecare punga cu ajutorul unui ac incins (la flacara aragazului, atentie sa nu va ardeti) si faceti desenele dorite.
  11. Puneti biscuitii desenati in cuptorul cald cca 1 minut, galzura se usca, dupa care puteti sa le puneti snur si sa-i agatati in brad!
  12. Craciun fericit! La asa brad frumos o sa aveti multe cadouri!

ITALIANO

  1. mescoliamo il burro con lo zucchero finchè diventa schiuma,poi aggiungiamo l’uovo e la farina
  2. dividiamo l’impasto in due parti ,in una mettiamo i cacao
  3. lasciamo l’impasto in frig per 30 minuti
  4. stendiamo la pasta  5-6 mm di altezza poi la tagliamo con le forme che abbiamo mettiamo in frigo per altri 30 minuti
  5. con l’aiuto di  un stuzzicadenti facciamo dei piccoli bucchi (se avet l’intenzione di appenderli al albero di Natale)
  6. mettiamo nel forno caldo a 180 C ,per cca 10 minuti
  7. quando sono ancora caldi passate lo stuzicadenti dentro al buco per essere certi che non sia chiuso
  8. quando sono freddi preparate la glassa
  9. montate il albume aggiungete lo zucchero e dividete in più biccherini per colorare la glassa
  10. mettete la glassa nelle buste di plastica fatte dei picoli bucchi con un ago  caldo e poi fate i disegni che vi piaciano
  11. mettete i biscotti con la gassa nel forno caldo per 1 minuto per far asciugare bene la glassa
  12. Buon Natale!

25 Risposte to “Biscuiti de Craciun – Biscotti di Natale”

  1. Charline Says:

    Hi there, this weekend is nice in favor of me, since this point in time i am reading this enormous informative piece of writing here at my house.

  2. Angela Says:

    chiar asa,sant prajituri speciale care aduc bucurie in casa si sufletele noastre!

  3. monica Says:

    vai ce frumoase si gustoase sunt aceste prajituri o delicatese culinara le fac doar o data pe an si sunt prajiturile speciale:) :)

  4. shuni Says:

    < ![CDATA[ :-&= :) wutz up]] >

  5. anca Says:

    De Revelion voi face si eu un tort festiv ,daca imi iese asa cum cred eu , cum exista in imaginatia mea o sa iti trimit poze…astept castelul poate renunt la tort…O seara buna,pa!

  6. angela Says:

    cate peripetii! pacat de ziua ploioasa si de robotul stricat!in rest se pare ca nu ti-a lipsit imaginatia! in curand o sa punem un castel de zahar si ai sa poti incanta fetele cu o alta minunatie! o seara placuta iti doresc! pa

  7. anca Says:

    Cand ii voi mai face, din 2 portii voi face una , mi-au iesit putin cam subtiri si au fost putin crocanti , dar au fost buni.Am facut cu cacao si cu gust de portocale. am facut luna cu caciula ( ca si stelutele tale) inimioare zambarete, stelute si floricele.Nu am prea avut imaginatie , aseara la 19 m-am apucat de ei (aveam aluatul facut) dupa o lunga si obositoare zi…Azi dimineata am mers cu gradinita la colindat (afara a plouat toata ziua neincetat) la o fundatie de copii cu dezabilitati , abia ce am ajuns acasa cat sa ne tragem sufletul ca a trebuit sa ne pregatim de serbarea noastra(3 gagici au nevoie de timp …)De aceea nu i-am facut azi, din criza de timp. Sper ca data viitoare sa am mai mult timp si imaginatie. Dupa sarbatori , adica anul viitor ii voi mai face dar simpli , fara glazura.Aaaa…colac peste pupaza aseara mi s-a stricat mixerul ,cred ca s-a ars motorasul si am batut albusul cu mana…

    Oricum copii au fost incantati de forme…cred ca nici n-a mai contat gustul…

  8. angela Says:

    anca-ce fericita sant i-a spune cum i-ai decorat? ce au spus copii? e drept ca e munca p ei dar cand le vezi fetele curioase si zambarete uiti de toate! astept amanunte,nah ca-s mai curioasa ca o baba!

  9. anca Says:

    Acesti biscuiti au disparut rapid de pe masa copiilor de la gradinita , restul dulciurilor nu au mai contat…Am avut succes cu ei!

    Ioana – mi-am luat si eu unt Napolact auriu , acuma sa vad cum se pastreaza…si daca isi schimba mirosul.

    Angela – am crezut ca nu mai termin niciodata de facut biscuitii , atata migala…dar a meritat ;)

  10. angela Says:

    hahahah – ce tare a fost maica-ta! doar e simplu sa schimbe termenul de valabilitate la produse …

  11. Ioana Says:

    mai nou la carne am ales sa nu mai cumpar din cea gata impachetata, o iau la vrac (sau cum se zice?), mi-o aleg din vitrina, o pune in punga pe loc si o pot mirosi inainte de a da banii… dar la unt ce sa faci? eu cred ca de vina sunt magazinele, nu le depoziteaza in conditii bune, si mama mea a patit cu niste aripioare refrigerate si nici nu au vrut sa-i dea banii inapoi ca cica erau inca cu termen de garantie valabil… si maica-mea i-a dat punga la aia de la magazin si a zis ca nu-i trebuie banii daca manaca ea aripioarele :)

  12. angela Says:

    aoleu! ce aud ma sperie rau! eingrozitor sa nu poti cumpara ceva de calitate!mancarea e importanta ar trebui sa fie mai multe controale!

  13. Ioana Says:

    si Milli are produse bune, dar unt nu am folosit, cred ca m-am obisnuit eu cu pachetul auriu de la Napolact si-l iau din reflex de pe raft. Albalact e cel in pachet alb nu? poate ca incepea sa se strice, de aceea avea mirosul ala oribil…

    eu am patit cu carnea de pui de la o anumita firma si de fiecare data desi termenul de garantie era valabil inca 5 zile putea ingrozitor… asa ca nu te poti lua dupa ce scriu ei pe etichete…

  14. anca Says:

    Eu am luat unt PACO cred ca e de la Albalact , dar dupa ce sta 3 zile in frigider are un miros oribil, de exemplu cand am facut painea maimutei si l-am topit , efectiv nu am putut sta in casa de miros…gustul s-a simtit putin dar nu f mult din cauza scortisoarei…Mai este si unt Milli cu diferite concentratii de grasime…

  15. Ioana Says:

    sa nu pui Rama sau alta margarina, nu merge la aluaturi de tipul asta, la biscutiti aluatul trebuie sa iasa putin sfaramicios. am incercat si eu sa fac o crusta de tarta de post cu rama si a iesit un dezastru, l-am aruncat :( si era aceeasi reteta care o foloseam mereu, dar cu unt, deci sigur margarina a fost de vina

    ce unt folosesti? eu folosesc Napolact, e ok in prajituri sau cruste de tarte. dar exista si unt fara sare, se numeste President, e cel mai potrivit la deserturi, dar e si scump pe masura, nu-l cumpar decat ffff rar

  16. anca Says:

    Ioana poti sa ma ajuti la reteta asta?Angela nu cred ca cunoaste produsele romanesti… In loc de unt pot sa folosesc margarina Rama pt. prajituri? Un anumit tip de unt lasa apa cand se amesteca(cred ca are prea multa sare) iar un alt tip de unt miroase urat…

  17. angela Says:

    anca-da,poti linistita ,acest tip de aluat se pastreaza in frigider 2-3 zile fara probleme!

    adrian-zeama de lamaie = suc de lamaie!se obisnuieste sa se spuna si asa la Ardeal!

  18. adrian Says:

    si zeama de lamaie?

  19. anca Says:

    Angela, pot sa fac aluatul marti dupa masa si sa fac biscuitii doar joi dimineata ?Il pastrez la frigider. Joi avem serbare la gradinita si vreau sa duc biscuitii…si nu am timp miercuri sa ii fac…

  20. angela Says:

    am uitat sa iti zic,poti sa faci biscuiti in forma de Mos Craciun ,eu ca sa tai biscuiti in forma de stea ,am folosit un carton ,ca nu am gasit nicaieri stea cu 5 colturi!

  21. angela Says:

    URA!!!!!! URAAA!!!!!

    ce bine mi pare !!!!sant foarte fericita pt. tine!

  22. anca Says:

    :) :) :) :) :)

    Am gasit coloranti alimentari! Dar numai rosu si galben, o sa vad ce combinatii pot face. Saptamana asta ii voi face si va voi spune cum mi-au iesit…

  23. angela Says:

    anca -m-am gandit la tine cand i-am facut ,stiam ca o sa te necajesti!imi pare rau ca nu te pot ajuta! :(

    paula-sant sigura ca impreuna cu fetele o sa decorati biscuiti mult mai faini ca ai mei! in glazura poti sa pui si cateva picaturi de suc de lamaie,portocala sau arome casa aiba un gust mai placut!

  24. paula Says:

    foarte draguti iar reteta pentru glazura este foarte bine venita!

  25. anca Says:

    :( :( :( :( :(


Rispondi

Iscriviti

Ricevi al tuo indirizzo email tutti i nuovi post del sito.

Unisciti agli altri 225 follower

